Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af "besøgsven" virksomhed.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo prøve at se om du kan finde nogle private kunder.

Det bliver nok som undercover.

Hvis min mor var dement, og jeg var millionær ville jeg gerne investere penge i en undercover besøgsven til hende som bare var der til at lytte til hendes ævl.

Men jeg tror at mange ældre ikke vil kunne rumme at deres besøgsven er lønnet. Det vil være for hårdt for deres selvværd.

Jeg synes ideen er fantastisk. Jeg ved der er tusinder af ulykkelige ældre mennesker hvis eneste kontakt er når de snakker med kassemedarbejderen i den lokale netto som ikke har overskud til at høre om deres liv alligevel.

Du får ikke kommunen til at betale dig penge for det. Det smarteste ville jo være hvis sygehjælperne/sosu-assistenter/sosu-hjælperne kunne have nogle lange samtaler med de ældre, - men i mange tilfælde er der budgetteret 2min pr. beboer til samtaletid (simultant med rengøringen).

Jeg vil foreslå at du tager kontakt til røde kors og bliver frivillig besøgsven for ngoen der har brug for det, i din fritid. Og så finder du på en anden god ide, - det skal være en der er penge i :-)

Tilmeldt 6. Jul 11
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 17:55

Hej tusind tak for dit indlæg

Jørgen Olsen:
Det bliver nok som undercover.

Hvad mener du med undercover og hvorfor?

Jørgen Olsen:
Men jeg tror at mange ældre ikke vil kunne rumme at deres besøgsven er lønnet. Det vil være for hårdt for deres selvværd.

Tja men igen er det vel godt de kommer ud og får noget luft der ikke er på stresset tid, også har jeg en anden plan om hvem der skal være disse besøgsvenner. Så deres selvværd tror jeg ikke bliver svækket.

Jørgen Olsen:
Jeg vil foreslå at du tager kontakt til røde kors og bliver frivillig besøgsven for ngoen der har brug for det, i din fritid. Og så finder du på en anden god ide, - det skal være en der er penge i :-)

Du skal også vide jeg er ikke ude for at score kassen og blive millionær, min plan er virkelig bare at hjælpe de ældre med noget mere snak, og hygge i deres hverdag.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 18:15

Trisha82:
Du skal også vide jeg er ikke ude for at score kassen og blive millionær, min plan er virkelig bare at hjælpe de ældre med noget mere snak, og hygge i deres hverdag.

Det ved jeg !

Mit bedste bud er at du starter et privat hjemmepleje servicebureau, - og så adskiller dig fra de andre ved at bruge lidt mere tid på at tale med kunderne.

Der er muligvis krav om faglig relevant uddannelse indenfor hjemmepleje-virksomhed, lidt ligesom vikarbureauerne i branchen skal have en sygeplejeske i virksomheden.

Det er nogle år siden jeg selv rodede med ideen om at starte hjemmepleje, - og jeg kan ikke huske nogen detaljer, - prøv at henvende dig til kommunen og hør hvad der skal til.

Uanset hvad er det min opfattelse at du skal ud på markedet og finde nogle kunder der vil betale for dine ydelser. De får så en slags tilskud fra kommunen til at finansiere dig.

Tilmeldt 6. Jul 11
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 18:24

Jeg vil ikke starte hjemmepleje op, men ren og skær besøgsven.

Bare lige så du er helt klar over det :)

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)