Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjæælp - Wordpress.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.

Jeg er igang med at lave en wordpress.

Jeg gik ind på wordpress.com og oprettede en gratis wordpress/blog.
Men nu vil jeg gerne have den på nettet, altså tilknyttet et domæne, eks: www.noller.dk.

Hvordan gør jeg det?

// Daniel Poulsen

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 17:37

Hej Daniel

Jeg har to forslag.

1. Gå ind på din webhosts hjemmeside og log ind i dit kontrolpanel. Lav en redirect fra www.noller.dk til din wordpress blog.

2. Download WordPress fra www.wordpress.org og overfør det til dit webhotel. Så har du bloggen på den webserver som domænet ligger på, og så spiller det. Der kan du også selv rode med PHP-filerne osv. Det er noget lettere at arbejde med WordPress når dette er gjort. :D

God dag.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 17:38

Jeg mener du skal betale for at kunne bruge din Wordpress blog på dit eget domæne. Det er et mindre beløb - måske 100 kr om året. Men jeg er ikke sikker. 

Alternativet er at du køber et webhotel hvor du installerer Wordpress på - så har du også fuld kontrol over din blog. 

 iPhone 6

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 17:48

Heine:

Jeg mener du skal betale for at kunne bruge din Wordpress blog på dit eget domæne. Det er et mindre beløb - måske 100 kr om året. Men jeg er ikke sikker. 

Alternativet er at du køber et webhotel hvor du installerer Wordpress på - så har du også fuld kontrol over din blog. 

Hej Heine

Det koster ingenting at anvende WordPress blog på ens eget domæne. WordPress er OpenSource og man har ikke pligt til at betale for brugen af det. Wink

Men ja, det kan også være at webhost har integreret 1st Click Application med WordPress, for så er det jo nemt nok Big Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Fra  HLnet Skrevet kl. 17:54

Anders Helbo:

Heine:

Hej Heine

Det koster ingenting at anvende WordPress blog på ens eget domæne. WordPress er OpenSource og man har ikke pligt til at betale for brugen af det. Wink

Men ja, det kan også være at webhost har integreret 1st Click Application med WordPress, for så er det jo nemt nok Big Smile

Jeg ville have skrevet:
Jeg mener du skal betale for at kunne bruge din Wordpress.com blog på dit eget domæne.

Prisen er $12 per blog/år - hvis du allerede har registeret dit domæne.

http://en.support.wordpress.com/domain-mapping/

 iPhone 6

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 18:16

Heine:

Anders Helbo:

Heine:

Hej Heine

Jeg ville have skrevet:
Jeg mener du skal betale for at kunne bruge din Wordpress.com blog på dit eget domæne.

Prisen er $12 per blog/år - hvis du allerede har registeret dit domæne.

http://en.support.wordpress.com/domain-mapping/

Jeg tror vi har misforstået hinanden Heine. Jeg skrev at han kunne hente WordPress OpenSource via Wordpress.org. Her kan han hente Wordpress source og lægge det op på webserveren. Det koster ingenting.

Som jeg kan se det, skriver du at man skal betale for at henvise et domæne til sin blog på Wordpress.com. Det kan du så have ret i, men hvis vedkommende selv har mod på det, er det gratis at hente filerne, og så selv sætte det op på egen server.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Fra  HLnet Skrevet kl. 18:21

Anders Helbo:

Jeg tror vi har misforstået hinanden Heine. Jeg skrev at han kunne hente WordPress OpenSource via Wordpress.org. Her kan han hente Wordpress source og lægge det op på webserveren. Det koster ingenting.

Som jeg kan se det, skriver du at man skal betale for at henvise et domæne til sin blog på Wordpress.com. Det kan du så have ret i, men hvis vedkommende selv har mod på det, er det gratis at hente filerne, og så selv sætte det op på egen server.

True - det var også det jeg skrev (eller i hvert fald mente) i mit første indlæg ;-)

 iPhone 6

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 18:22

Heine:

Anders Helbo:

True - det var også det jeg skrev (eller i hvert fald mente) i mit første indlæg ;-)

Heh ok Heine... Wink Så er det vidst på plads :D

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 18:31

I lyder kloge i det her Heine og Anders.

Vil det så sige at hvis jeg igennem min blog på wordpress.com registrere og betaler de 12€, som det koster med et domæne.com så sker det automatisk at domænet bliver koblet op til min blog, eller har jeg misforstået jer? :)

// Daniel Poulsen

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Fra  HLnet Skrevet kl. 19:38

Daniel Poulsen:

I lyder kloge i det her Heine og Anders.

Vil det så sige at hvis jeg igennem min blog på wordpress.com registrere og betaler de 12€, som det koster med et domæne.com så sker det automatisk at domænet bliver koblet op til min blog, eller har jeg misforstået jer? :)

Hvis du allerede har købt dit domæne, så skal du ændre på navneservere - og så burde det virke. 
Der findes også en fin guide, du kan bruge.  

 iPhone 6

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)