Har indkøbt to nye domæner, der skal linke til mit website. Hvordan gør jeg bedst det?
Mulighed 1:
Jeg sætter to nye websites op med samme skabelon som mit oprindelige, hvor jeg så skriver om den ydelse, jeg gerne vil reklamere for, og linker til mit nuværende website.
Mulighed 2:
Jeg sætter en automat redirect-løsning op, så man kommer direkte fra det nye domænenavn ind på mit nuværende website.
Jeg ville nok vælge at re-direkte til nuværende side. Problemet med at lave en skabelon (website) til hver enkelt domæne, er at det er meget bøvlet når du skal rette en tekst tre steder i stedet for ét sted.
Har indkøbt to nye domæner, der skal linke til mit website. Hvordan gør jeg bedst det?
Mulighed 1:
Jeg sætter to nye websites op med samme skabelon som mit oprindelige, hvor jeg så skriver om den ydelse, jeg gerne vil reklamere for, og linker til mit nuværende website.
Mulighed 2:
Jeg sætter en automat redirect-løsning op, så man kommer direkte fra det nye domænenavn ind på mit nuværende website.
Hvad er bedst? Tak:)
Mulighed 1. Giver mulighed for at fokusere meget målrettet efter trafik på netop de keywords der rammer det pågældende produkt. Det giver også mulighed for bredere linkbuilding.
Mulighed 2. Giver dig ikke rigtigt noget. Måske der er nogle der prøver at skrive adressen direkte i browseren, udover det er mulighed 2 ikke meget værd.
Til jer der anbefaler redirect kunne jeg godt tænke mig at høre hvad I mener fordelen er ved det.
Det kommer jo an på de forskellige domæner. Er de to domæner billigkage.dk og billig-kage.dk, så kan jeg kun se en fordel ved at lave en redirect.
Trådstarter har købt to domæner som skal kobles på hans eksisterende domæne og som jeg læser det skal reklamere for forskellige ydelser, så jeg tror ikke han taler om et domæne med en bindestreg.
Hvis du har de to domæner du referer til, og sælger billig kage, er der bestemt fordele ved at køre dem separat. Den store ulempe er om man tiden til at vedligeholde og linkbuilde til to domæner, men fordelen er at man kan få to pladser i søgeresultaterne i stedet for et, linkbuildingfordele m.m.
At domænerne ligner hinanden gør ikke at fordelene forsvinder, den store ulempe er dog tiden der tager at vedligeholde.
Du skriver du kan se en fordel i at redirecte, hvilken fordel er der tale om?