Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg ikke fakturere personer under 18?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-folk,

Jeg har omkring 350 kr. udestående hos en person.
Da jeg personligt sender ham en rykker, får jeg et par dage senere svar - umiddelbart fra hans mor:

Hej. Du har glemt kundes navn er under 18 år. Og kan derfor ikke bestille/købe noget. Da han ikke er myndig kan han ikke binde sig til noget
Hilsen mors navn

Det irriterer mig gevaldigt, da jeg har givet ekstraordinær support til netop denne kunde og faktisk solgt varen til ham med underskud, da det var en vare jeg var stoppet med at sælge og en ven havde henvist ham, så han kunne da godt lige "tømme lageret" billigt.

Men udover, at det er rigtig træls - kan det så passe?
Jeg synes aldrig jeg ser nogen steder, hvor man skal krydse af i, "jeg er underforstået med, at jeg er 18 eller over".
Desuden køber unge på nettet, som aldrig før - kan man som umyndig så bare købe alt muligt og undlade at betale, det kan bare ikke passe?!

Ps. der er ikke tale om et produkt jeg kan bede returneret.

Venlig hilsen,

Sune Westphalen

Fra Vamdrup
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 234
Fra  Smaze Skrevet kl. 17:53

Hmm.. Lyder meget mærkeligt..

Ja, han kan ikke BINDE sig til noget med UNDERSKRIFT

Men lige det her, har intet med underskrift at gøre.

Det hans mor siger, at han ikke kan købe ting.. WTF? - Hvad så, hvis han vil hente en liter mælk i fakta.. Det må han ikke, fordi han er under 18.. hold da mund ;)

Jeg er selv 15, og køber da også tit ting på nettet.

Hvis man køber ting på nettet, er man også gammel nok til at betale ;-)

Du burde kunne få ham til at betale...

Smaze.dk er et anmelder-site som bestræber sig på at finde de nyeste og fedeste gadgets til din hverdag.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 17:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det her forklare en smule. Men det afhænger af hvordan personen har skiftet denne gæld.

http://www.familieadvokaten.dk/Emner/356.html

Tilmeldt 30. Mar 10
Skrevet kl. 18:00

Tak for begge jeres svar.
Der er ikke tale om nogen binding, anden end at han skulle betale inden fakturaens forfald.

Ved fakturas forfald havde han ikke betalt hvorfor jeg rykkede ham første gang.
Han var kommet til at bruge alle sine penge på sin knallert, men han ville betale næste måned når han fik løn.
Uden yderligere kommentarer, valgte jeg blot at vente til næste måned og af flinkhed valgte jeg dog ikke at tilføje rykkergebyrer.

Efter en god måneds tid rykkede jeg ham nu igen, med førnævnte til følge.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:04
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Kim Vinberg:

Det her forklare en smule. Men det afhænger af hvordan personen har skiftet denne gæld.

http://www.familieadvokaten.dk/Emner/356.html

Lige præcis.. Hvis nogle i "min butik", vil købe noget - og de er umyndige, eller generelt virksomheder mindre en Mærsk - kræver jeg næsten altid forudbetaling ;)

Do that in the future ;)

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 18:13

Problemet ligger i et som under 18 kan du ikke stifte gæld. Ved at lade ham købe på kredit, så stifter han rent faktisk gæld. Derfor er hans mor i sin fulde ret som værge at nægte skulle betale denne gæld.

Mht. unge der køber på nettet, så benytter de typisk et debetkort, og betaler upfront. Dvs. de kan ikke gældsætte sig. Dette er bl. a. en af grundene til du som under 18 ikke kan få Dankort som kan overtrækkes, da banken så vil hænge på evt. gæld.

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 18:20

Godt jeg så dette indlæg.

Skal til at starte virksomhed op inden for de næste 2 månender og skriver lige det bag øret med under 18, kan ikke stifte gæld.

Tilmeldt 30. Mar 10
Skrevet kl. 18:23

Nå, det virker ret håbløst så :-)

Jeg vil forsøge endnu engang at få det gode ud af de mennesker jeg har kastet rabatter og gratis service efter, og håber, at de skifter mening.

God weekend til alle.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)