Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pricebook - Mission bedste prissammenligninger

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 4. Sep 10
Indlæg ialt: 197
Fra  JH Media ApS Pricebook ApS Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Har det seneste stykke tid arbejdet meget rundt i at lave en super prissammenligning af mobiltelefoni via jQuery og mener nu endelig jeg er ved at være der.

Vil dog gerne hører jeres mening. Der er stortset ingen grænser for hvad systemet kan søge efter når det først er opsat. Indtil videre er kun få mobilpriser lagt ind, dog er mobilabonnement, taletidskort, bredbånd sammenligningerne komplette.

Læg specielt mærke til hvordan søgefunktionen på mobilsiden virker. :)

Her er et link til hovedsiden:

Pricebook

Mvh.

Simon Juhl

Angiv dit mobilforbrug og find det billigste mobilabonnement med http://mp.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 19:07

Det ser rigtigt godt ud, synes jeg. Fede features hvis man kigger godt efter.

Henter du priser direkte fra de forskellige hjemmesider, eller er det indtastning? 

 iPhone 6

Fra Herning
Tilmeldt 4. Sep 10
Fra  JH Media ApS Pricebook ApS Skrevet kl. 19:29

Desværre er jeg nødsaget til at opdatere priser manuelt. Ellers ville jeg ikke kunne lave sammenligningen som jeg gør. 

Er selv blevet godt tilfreds med søgefunktionen og hvordan billedet skifter når du har fundet en mobil/et mobilmærke.

Har opsat det sådan at jeg også kan se hvad folk køber, så der kommer snart en top 10 med mobiltelefoner og en afdeling med anmeldelser ad mobiltelefoner.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 19:48

Flot side og fedt du tænker anderledes! Men hvad er ideen med den slider på forsiden, hvis man alligevel ikke kan klikke på hverken billede eller tekst, hvis man vil videre? Jeg brugte 2-5 sekunder på at finde ud af det, og så gad jeg faktisk ikke mere. 

Fra Herning
Tilmeldt 4. Sep 10
Fra  JH Media ApS Pricebook ApS Skrevet kl. 20:14

God feedback :) Kan du have helt ret i. Forsiden var noget af det første jeg lavede og mente da det kunne være fikst med sådan et slideshow. Men kan godt se hvad du mener. Fjerner det inden længe og sætter noget mere relevant information som nyheder samt Top 5 på forsiden.

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 20:24

Hej Simon,

Det ser godt ud.
Men skal du have seriøst gang i biksen med mange varer, så går det ikke helt.
Så skal du kigge på at hente dataene real time (ikke nødvendigvis fra producenten, men fra din DB) via Ajax.

Problemstillingen er nemlig:

- Når siden loader skal alle varer hentes samtidig, og det giver LAAANG loadetid hvis der er mange varer. For hver især skal de jo bruge en del HTML.
 - Når du sorterer, sker der jo en masse operationer i brugerens browser. Men det tærer jo på computerens resurser. Javascript er endnu ikke vildt hurtigt i alle browsere, og mange kan have langsomme computere. Dette betyder at ved bare hundrede elementer, så kan en middelmådig computer's browser fryse helt indtil sorteringen er gennemført.

Derfor bør du lade sorteringen foregår serverside og så returnere resultatet med Ajax.
Det gør hele oplevelsen hurtigere, men ændrer ikke på funktionaliteten.

Dette er desuden også det som alt bevæger sig hen på - svage enheder med cloud computing. Fx en smartphone har ikke meget processorkraft at give af, så hvis den skal sortere en masse elementer bliver det hurtigt en trist oplevelse.
Ta' bare et kig på ChromeBook - det bliver en "tom skald", en relativt svag computer hvor alle større beregninger og lignende skal foregå på servere - cloud computing.

Sådan bør du også gøre, hvis dit projekt skal høre til fremtiden :-)

Held og lykke :-)

Fra Herning
Tilmeldt 4. Sep 10
Fra  JH Media ApS Pricebook ApS Skrevet kl. 20:31

Tak for feedback og det kan du muligvis have ret i. Indtil videre kan jeg dog ikke se noget problem på hverken min gamle pentium 4 computer med explore 8 eller den macbook jeg har udarbejdet det hele på og tjekket i diverse browsere. Så skal være en seriøst gammel computer folk sidder på så. Regner ikke med flere priser når jeg er færdig end max 1000 for mobiltelefoner. 

Nu har jeg tilgengæld ikke selv meget styr på at hente data serverside og skal ud i byen og have hjælp til dette hvis det er. 

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 20:37

Simon Juhl:
Indtil videre kan jeg dog ikke se noget problem på hverken min gamle pentium 4 computer med explore 8 eller den macbook jeg har udarbejdet det hele på og tjekket i diverse browsere. Så skal være en seriøst gammel computer folk sidder på så.

Man kan selvf. også have gang i andre ting, som musik, spil og en masse programmer.
Min erfaring er, at der skal ikke særlig meget til for at vælte en browser med Javascript.

Men uanset hvad du vælger, så håber jeg det holder, og din side bliver en sucess :-)

Fra Herning
Tilmeldt 4. Sep 10
Fra  JH Media ApS Pricebook ApS Skrevet kl. 20:40

Det har du helt ret i. Jeg er lige begyndt at læse lidt om det og vil det give det et forsøg :) 

Ellers mange tak også en tak for din gode konstruktive feedback ...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:05

Hvordan søger man på f.eks. mobil internet med hastighed og pris og binding, for vis man kun kan  søge få på ting kan man ikke sortere og der kommer en meget lille liste og derfor vil jeg langt heller bruge google da jeg oveni ikke ved om i opdateret dagligt , men ingen får et super hurtigt overblik når man ikke kan sortere mere ned end nu.

Jo mere man kan søge på jo mere brugt vil siden bliv og jeg tror udmærket det kan blive en succes når der kommer et bedre overblik.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)