Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor køber i jeres web foto/grafik

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino´er,

Jeg har fornyligt købt mig en bunke credits hos fotolia.com - da jeg har fundet flere grafik elementer jeg godt kan bruge - men efter at have købe lidt billeder, skuffer det mig godt nok at billederne er i JPG format.

Da jeg ofte godt vil kunne bruge grafikken på andet end hvid baggrund, kan jeg faktisk ikke rigtig bruge deres web-grafik.

Hvor køber i jeres foto og webgrafik henne ?
Jeg så jo gerne at kunne hente filerne i PNG eller Photoshop format med gennemsigtig baggrund :)

/ Brian

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 22:32

I Photoshop kan du hente jpeg ind og lave den farve du ønsker gennemsigtig, og derefter gemme som png. Jeg kan så ikke lige huske hvad funktionen hedder.

Teddy 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:46

Hej Teddy,

Jo tak - det er også forsøgt.
Men de billeder jeg har fundet er fyldt med skygger og grafik som "flyder" ud i den hvide farve, så kvaliteten forringes meget efter en sådan behandling.

Desuden syntes jeg grafikken er lige dyr nok, hvis der også kræves en masse efterarbejde :)

/ Brian 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:49

Dreamstime.com :-) Der kan du ofte hente grafikkerne som EPS - og blot kværne dem om til PNG i photoshop :)

Det er vildt billigt, på deres subscriptions.. :-)

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 22:55

Hvordan har du gjort det? har kun Gimp på denne computer, og der er det under Lag - gennesigtighed - color to alpha.

Det virker med skygger, men det afhænger selfølgelig af hvordan den oprindeligefil er lavet. Men det burde fungere, hvis grafikken er lavet på en hvid baggrund.

Teddy 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59

Det lyder som det jeg leder efter - mange tak :)

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 23:28

Jeg har personligt lagt temmelig mange bestillinger hos iStockPhoto.com.
De er ikke helt billige, men det er en ok pris for kvaliteten, servicen og så brugervenligheden ved deres side.

Vil dog overveje indlæg her fra tråden til næste gang :-)

Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 149
Fra  FanGrej.dk Skrevet kl. 00:31

Hej Brian.

Jeg bruger www.istockphoto.com - ved ikke om det helt henvender sig til det, som du skal bruge, men der kan du i hvert fald købe billeder af god kvalitet (og til udmærkede priser). :-)

Deres udvalg er ret bredt, så det burde ikke være et problem at finde det, du søger.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 05:56

Hej Brian

Har du undersøgt om disse jpg filer er gemt med Paths. Hvis de er det kan du let ændre baggrundsfarve. (ved  bruger af Photoshop)

Fra Viborg
Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 23:11

Hey.

istockphoto.com og shutterstock.com - der finder du masser af stockphotos som er med masker eller på ren hvid baggrund.

Held og lykke

Morten

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)