Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

har verden råd til at Afrika bliver rigere ?

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Holdgaard:

Der er dog gode nyheder: Vindenergi og solenergi STORMER frem. Vi har elbiler på vejene (selv i USA!). Der forskes hver eneste dag på universiteter verden rundt. Det første fly er fløjet 100% på renewables. Men jeg tror vi ser et BUMP der varer 10-15 år, men SÅ går det frem (grunden til at jeg ikke nævner noget med mad er fordi jeg ikke ved SÅ meget om det - jeg ved dog der bliver lavet mega spændende ting der "i teorien" kan mætte hele jordkloden).

Bare rolig.

Grundet den større opvarmning, så vil den is der smelter, skabe en ændring af golfstrømmen, læs nedsætte, sådan at vi her i nord europa, ikke vil få tilført varme. Så på et tidspunkt, vil vi blive dækket af is.

/Kenneth

Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 00:13

Nesuz:

Vil det så ikke, blive svære at brødføde alle på jorden? er det ikke godt, at der er en ulighed ( en stor forskel på rig og fattig i verden) på jorden ?

Det er vel det man kalder et rigtigt godt spørgsmål. Og det udstiller jo vores allesammens dobbeltmoral. Kan man være selvfed bare fordi man betaler 100, 1000, eller 10000 kr om året til velgørende formål?
Eller sagt på en anden måde: Hvor meget skal man give før man kan have god samvittighed? Skal man sælge huset og sende pengene til Afrika? Jeg har ikke svaret, men jeg tror vi skal erkende at verden er grusom, og at det ikke står til det enkelte menneske at redde verden. Og hvis man mener at vi alle er skyldige skal man måske selv rejse til Afrika og hjælpe.

Jeg har iøvrigt altid haft svært ved at se det moralske i at en dansk familie køber 3 geder til Afrika, og dernæst rejser 5 mennesker derned i en måned for at se til gederne, det er da proportionsforvrængning.

Jeg håber dog at vi kan brødføde hele verden inklusive Afrika, selvom det desværre ikke er nogen garanti for fred.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:30

Nesuz:

parterapeuten:

hej

jeg holder med ideen at, der er nok til alle og plads til alle i dette verden.... og jeg håber at det passer.

der er plads til alle i verden... men måske ikke godt for alle, hvis alle er lige rige ?

Vi skal bare alle tænke mere økologiske tag toget i stedet for bilen spis danske frugt de skal ikke transporteres så langt derved forurenere du ikke verden meget.

Husk køb kun genbrugstøj og du kan også bare nyde livet uden fjernsyn og kæmpevilla og bil og husk at tage din morgen cykle tur til arbejde og til om søndagen til bager så spare du bare på verdens natur .

Tag sol uden for på stranden i Danmark end at gå i solarium og på stranden er masser af dejlig kvinder at kigge på.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:47

Jorden kan ik engang brødføde Asien, hvis deres levestandard generelt kommer op på vestens/Amerikas... Så nej Afrika gør bare problemet endnu større...

Trist tråd, men der er virkelig et problem i denne verden, og moder natur vil en dag, slå tilbage mod de ødelæggelser, som der er forårsaget...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Holdgaard:

Ja, mange mennesker kommer til at mangle mad: Flere end i dag. Peak oil ramte i 2005 og begynder at gøre ondt mange steder - det rammer OGSÅ landbruget da de også er en storforbruger af olie. Verdenshavene stiger og der kommer mere og mere tørke.

Er det noget du kan dokumentere? For moder natur er jo meget smart indrettet... Der er xxx mængde vand, og fordi en sø tørre ud, så betyder det jo ik, at vandet forsvinder! Nej det flyttes blot et andet sted hen. Dvs der kommer ik mere tørke end tidligere, den rammer blot anderledes end for f.eks 100 år siden, hvilket altid er sket...
Naturen er en levende organisme, som hele tiden forandre sig og tilpasser sig, og sådan har det været i millioner og atter millioner af år.
Alle kontinenter ligger jo heller ik stille...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Jul 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:14

Finn Petersen:

Nesuz:

Vil det så ikke, blive svære at brødføde alle på jorden? er det ikke godt, at der er en ulighed ( en stor forskel på rig og fattig i verden) på jorden ?

Det er vel det man kalder et rigtigt godt spørgsmål. Og det udstiller jo vores allesammens dobbeltmoral. Kan man være selvfed bare fordi man betaler 100, 1000, eller 10000 kr om året til velgørende formål?
Eller sagt på en anden måde: Hvor meget skal man give før man kan have god samvittighed? Skal man sælge huset og sende pengene til Afrika? Jeg har ikke svaret, men jeg tror vi skal erkende at verden er grusom, og at det ikke står til det enkelte menneske at redde verden. Og hvis man mener at vi alle er skyldige skal man måske selv rejse til Afrika og hjælpe.

Jeg har iøvrigt altid haft svært ved at se det moralske i at en dansk familie køber 3 geder til Afrika, og dernæst rejser 5 mennesker derned i en måned for at se til gederne, det er da proportionsforvrængning.

Jeg håber dog at vi kan brødføde hele verden inklusive Afrika, selvom det desværre ikke er nogen garanti for fred.

Selvfølgelig har verdenen råd til at Afrika bliver rigere. Dog kommer vi, i vesten til at mærke til det, i form af øget konkurrence. Men jeg tror vi alle har en fornemmelse af det gode ved konkurrence, som er med til at holde kunstigt høje priser nede og som fremmer innovation. Det kan da godt være at vi i vesten kommer til at mærke at vi ikke er de eneste til at høste af moder jords dejlige ressourcer men skulle vi ikke også bare være mere klar til at dele. Afrika har så meget at byde på og det ville da være fantastisk at få dem med på vognen så vi kan komme over vores dårlige koloniale samvittighed og stoppe med at have ondt af dem. Når Afrika med tiden kommer endnu mere med er der større muligheder for udvikling og en større adgang til deres fantastiske kontinent og med tiden kan det være de får mulighed for at hjælpe os. Tænk bare på at de udvidede markeder i Afrika jo også skaber muligheder for den vestlige verden.

Med hensyn til om vi kan brødføde dem.... Afrika kan sagtens brødføde sig selv men de har bare ikke infrastrukturen og stordriftslandbrug der kan give et stort fødevare overskud som derefter kan fordeles til de dele af Afrika der ikke har så god adgang til frugtbar jord. Derfor er det igen godt at udvikle Afrika så de kan brødføde sig selv. Derudover er der mange andre steder i verdenen der kan underlægges landbruget.

Jeg synes tråden er meget relevant at tage op men samtidigt præget af fordomme. Afrika er et rigt kontinent som bare mangler stabile strukturer og organisationer til at udnytte ressourcerne og fordele dem ligeligt og indtil da så vil jeg opfordre folk til at være villige til at give afkald på en del af deres overskud og luksus, siden vi har nok i vesten. Ikke kun i form af økonomisk støtte men også ved at give dem plads til at tage en bid af den nuværende rigdom uden at frygte dem.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 01:37

Kenneth:
Yes - Det er vi enige om. Men havde noget af det jeg skrev med det at gøre? :-)

Fashion-Seller:
Det har du ret i - vi har et fint fungerede eco-system.. Og kigger man på historien over kontinenter har de ganske rigtigt været meget forskellige! Flere af dem hang jo sammen i sin tid mener jeg! :-)

Havene stiger:
http://en.wikipedia.org/wiki/Current_sea_level_rise

Mere og mere tørke:
http://www.msnbc.msn.com/id/39741525/ns/us_news-environment/t/future-droughts-will-be-shockers-study-says/

Indrømmet, selve siderne er ikke de mest troværdige - men kig på kilderne bag :) 

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 132
Fra  Morning Train Skrevet kl. 01:59

Med de ressourcer og den viden vi besidder i dag, vil vi ikke kunne klare de udfordringer, som kommer om 10-20 år. Mangel på føde er slemt nok, men mangel på drikkevand bliver et langt større problem. Godt at vi i DK har gode vandreserver ;)

Kan godt være det er tabu, men jeg synes ikke det er acceptabelt, hvis vi skal tænke os ind i en global verden, at kina, indien og afrika har så stor en befolkning. Det ødelægger jorden, og hvis de vil være en del af en global verden må de også bremse deres befolkningsvækst, ligesom man gør i Kina.

Ingen tvivl om at vi konstant kommer tættere på at skulle stå til ansigt med de problemer som vi har sat i værk igennem de sidste 100 år, jeg tror vi klarer os igennem, men om det bliver løst uden konflikter bliver spændende at se. ;)

Co-founder af Danmarks nye smarte SEO værktøj -> Morningscore 
Siden 2024 også nytænkende SEO kursus der vokser med raketfart 🚀 

Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 02:48

Fashion-Seller:
Er det noget du kan dokumentere? For moder natur er jo meget smart indrettet... Der er xxx mængde vand, og fordi en sø tørre ud, så betyder det jo ik, at vandet forsvinder! Nej det flyttes blot et andet sted hen. Dvs der kommer ik mere tørke end tidligere, den rammer blot anderledes end for f.eks 100 år siden, hvilket altid er sket...
Naturen er en levende organisme, som hele tiden forandre sig og tilpasser sig, og sådan har det været i millioner og atter millioner af år.
Alle kontinenter ligger jo heller ik stille...

Tror du er gal på den her, brug google og du vil se en udvikling de sidste mange år med en forøgelse af ørken og tørke..

Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 02:53

Karsten Madsen:

Med de ressourcer og den viden vi besidder i dag, vil vi ikke kunne klare de udfordringer, som kommer om 10-20 år. Mangel på føde er slemt nok, men mangel på drikkevand bliver et langt større problem. Godt at vi i DK har gode vandreserver ;)

Kan godt være det er tabu, men jeg synes ikke det er acceptabelt, hvis vi skal tænke os ind i en global verden, at kina, indien og afrika har så stor en befolkning. Det ødelægger jorden, og hvis de vil være en del af en global verden må de også bremse deres befolkningsvækst, ligesom man gør i Kina.

Ingen tvivl om at vi konstant kommer tættere på at skulle stå til ansigt med de problemer som vi har sat i værk igennem de sidste 100 år, jeg tror vi klarer os igennem, men om det bliver løst uden konflikter bliver spændende at se. ;)

Vil du have at Afrika skal bremse deres befolkningstal?

Befolknings tætheden er noget lavere i afrika end den er i eks Danmark, så hvis nogen skal bremse noget må vi lige starte på at kigge på os selv..

Og til trådstarter så tror jeg ikke at afrika har særlig gode vilkår for fremskridt de næste mange generationer, det kræver at vi i vesten hjælper dem,..

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)