Hej Kenneth,
Tak for din kommentar:)
Nej det er ikke tanken med mit indlæg, det er blot nogle tanker jeg selv har haft mig, samt en tilgang til banken jeg selv har haft erfaring med fungere.
Jeg har haft god erfaring med denne tilgang til min bankrådgiver - at kontakte ham på det menneskelige plan, men samtidig huske på at det er en forretning - de gør dig ikke en tjeneste - og det skal man som modtager heller ikke betragte det som.
Hej
Noget af det som man skal tænke på, er at det kommer an på den bankrådgiver man har. Men ligeså meget som den afdeling. For der findes nogle afdelinger i de forskellige banker, som er gennemgangs lejre. Forstået på den måde, at de er der for at skabe resultater, og så er det videre.
Og det ser man specielt inden for erhverv. Men tit også inden for privat, hvor man mere skubber uinterresante kunder rundt.
Problematikken, ved at tro at kan man ikke få sin vilje i en bank, jamen så kan man i en anden. Og den holder desværre ikke. Det som der er ved det er, om man er interressant for virksomheden banken. Er man ikke det, så vil ens bankrådgiver sandsynligvis heller ikke møde en på det venskablige plan, forholde en distange.
En af de ting man skal tænke kraftigt på, er at banken ikke er her for min eller din skyld, de er her for at tjene penge. Og tager man så det i mente med hvad der er sket de sidste 3 år. Så vil mange banker, nok være flinke og give dig tid, men penge er ikke det som de fleste vil dele ud af. Også derfor at man nu ser mange gå konkurs, det være sig firmaer men også privat personer.
Så er det fint med fx råd om at man skal være forudseende. Problemet er at er man forudseende, så vil man også kunne handle på tingene, og gerne på en måde hvor banken ikke skal blandes ind. Og blander man banken ind alligevel, så vil det desværre give miskredit.
Ligeså så hører man også at flere og flere banker, lukker for kassekrediter. Så den med variabel kassekredit, gælder kun i gode tider.
Det er sådan set noget af det jeg mangler i det her oplæg.
/Kenneth