Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP! Min kæreste arbejder i et dårligt arbejdsklima

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer (Nu håber jeg at jeg har lagt indlægget det rigtige sted).

Jeg har brug for inspiration og idéer til noget lidt anderledes og tænkte, at jeg vil høre jer herinde, hvor jeg altid får god, konstruktiv og ærlig respons fra.

Jeg har en Bulgarsk kæreste på 28 år og som har boet i Danmark i 2 år, hvoraf de 6 måneder har hun gået på (Dansk) sprogskole, som hun dog måtte droppe, pga. økonomien. Hun kan det grundliggende dansk - på papiret, men hendes forståelse for når andre snakker til hende samt hendes udtalelse, er på et ret lavt niveau. Hun snakker og skriver dog flydende engelsk. Hun arbejder pt. som bartender et sted til en meget lav løn, men er dygtig til sit job og er desuden en frisk, arbejdssom, ansvarlig, ærlig og dedikeret pige/kollega/medarbejder. Men hun vil gerne finde et andet og bedre betalt job med bedre arbejdsomgivelser/forhold end hvor hun er nu, hvor der desværre er et så dårligt arbejdsklima, at hun ofte kommer hjem og er ked af det.
Hun er udover en 4-årig (Bulgarsk) gymnasiel uddannelse, iøvrigt uudannet, men har erfaring inden diverse områder som personlig assistent, café, bar osv.

Mit spørgsmål er nu, hvilke slags job og hvilke områder i anbefaler hun søger i retning af, udfra de forudsætninger jeg har beskrevet her ovenfor?

Jeg ved det er off-topic, men jeg håber på i kan hjælpe med gode råd, anbefalinger og hjælp, så jeg kan få en kæreste der kommer glad hjem fra sit arbejde.

Tusind tak...

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 14:31

Hun må finde noget andet arbejde.

For hun overenskomstmässig lön?

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 14:45

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 14:51

Hun kunne evt. søge job i et supermarked. Jeg har oplevet et par gange, at der var ansatte, som kun talte dansk. I et supermarked er flere af medarbejderne svenske. De fleste butikker i Fields er vist stadig fyldt med svenskere.

Ellers er det bare med søge...Svært at give et konkret bud, når du ikke oplyser, hvor i landet I befinder jer.

Derudover er avisbud også oplagt.

Tilmeldt 4. May 11
Skrevet kl. 23:53

Michael_N:

Hun må finde noget andet arbejde.

For hun overenskomstmässig lön?

Hej Michael

Nej. Stedet hun arbejder er ikke i overenskomst desværre. Min kæreste er dog i fagforeningen, hvor vi også har været for at spørge om råd. De vil meget gerne hjælpe med at forbedre arbejdsforholdende, men det indebærer flere ting som min kæreste ikke er interesseret i, bl.a. risikoen for endnu dårligere klima når først "trolden er ude af æsken".

Og ja, vi er begge enige om hun må finde andet arbejde, men spørgsmålet er hvad, med de forudsætninger jeg har beskrevet?

Tilmeldt 4. May 11
Skrevet kl. 23:57

Agent:

Hej

Har ikke nogen direkte hjælp men måske et link der kan hjælpe?

http://www.jobsincopenhagen.com/

Hej Agent

Vi kender også til websitet du linker til. Problemet med det er, at det er målrettet en helt anden type udlændinge, som har andre forudsætninger end min kæreste. Idéen er virkelig god, men websitet er desværre i akut mangel på almindelige, uudannede "startjobs".

Tilmeldt 4. May 11
Skrevet kl. 00:05

mankon:

Hun kunne evt. søge job i et supermarked. Jeg har oplevet et par gange, at der var ansatte, som kun talte dansk. I et supermarked er flere af medarbejderne svenske. De fleste butikker i Fields er vist stadig fyldt med svenskere.

Ellers er det bare med søge...Svært at give et konkret bud, når du ikke oplyser, hvor i landet I befinder jer.

Derudover er avisbud også oplagt.

Hej Mankon

Supermarked tror jeg ikke på, med hendes sprog niveau. Det vil simpelthen ikke være en succes, med utålmodige kunder der står i kø og irriteret smider deres frustrationer udover en person, der endnu ikke kan kommunikere på et niveau hvor hun kan svare og forsvarer sig. Backoffice jobs og/eller lagerjobs i supermarkederne er for så vidt jeg ved, for unge under 18 år.

Vi bor forresten i København, så jeg tænker, at der er masser af job muligheder derude, jeg ved bare ikke hvor??? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:12

Det er ikke en let problemstilling. Først og fremmest skal hun naturligvis sætte pris på dig og sig liv i øvrigt, så hun ikke kører ned på alt det andet møj

Der er ikke, i en arbejdsløshedssittuation nogen quick fix på hvad man gør for en der taler dansk på lavt niveau m.h.t. at finde arbejde. 

Hun kan jo søge noget helt andet - rengøring, osv, men der er ingen finere jobs til hende. Det må hun stille sig forstående overfor, og ikke bryde ned over, det fører ikke til spor. Det tager tid. Hun må lære dansk, et eller andet mere for at kunne få et kvalificeret job. Det danske kan klares på aftenskole

Hun er givet dygtig og helt OK, men hun er bag i køen, og frem kommer hun bare ved at skaffe sig kvalifikationerne, Hvilken dansk chef vil ha en PA som ikke taler godt dansk. Hvilken bar ansætter en der ikke taler dansk og så til en rimelig løn - Det findes bare ikke.

Hun må lære sig dansk og til det, et eller andet som gør hende bedre eller mindst lige så god som de mange danske studenter, som går uden arbejde og søger. Før kommer hun ikke ind til andet end dårlig løn og måske arbejdsklima.

Det kan hun, med jeres indstilling, givet også klare. Det hun ikke må er, at synke ned i selvmedlidenhed. Det vil æde hende op indefra- og jeres forhold op indefra. Hun er nok mere offer end så mange andre, men hun har valg Danmark og dig, og hun har din støtte - giv hende den til fulde, så skal i også nok finde løsningerne

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)