Kære Aminoer (Nu håber jeg at jeg har lagt indlægget det rigtige sted). Jeg har brug for inspiration og idéer til noget lidt anderledes og tænkte, at jeg vil høre jer herinde, hvor jeg altid får god, konstruktiv og ærlig respons fra. Jeg har en Bulgarsk kæreste på 28 år og som har boet i Danmark i 2 år, hvoraf de 6 måneder har hun gået på (Dansk) sprogskole, som hun dog måtte droppe, pga. økonomien. Hun kan det grundliggende dansk - på papiret, men hendes forståelse for når andre snakker til hende samt hendes udtalelse, er på et ret lavt niveau. Hun snakker og skriver dog flydende engelsk. Hun arbejder pt. som bartender et sted til en meget lav løn, men er dygtig til sit job og er desuden en frisk, arbejdssom, ansvarlig, ærlig og dedikeret pige/kollega/medarbejder. Men hun vil gerne finde et andet og bedre betalt job med bedre arbejdsomgivelser/forhold end hvor hun er nu, hvor der desværre er et så dårligt arbejdsklima, at hun ofte kommer hjem og er ked af det. Mit spørgsmål er nu, hvilke slags job og hvilke områder i anbefaler hun søger i retning af, udfra de forudsætninger jeg har beskrevet her ovenfor? Jeg ved det er off-topic, men jeg håber på i kan hjælpe med gode råd, anbefalinger og hjælp, så jeg kan få en kæreste der kommer glad hjem fra sit arbejde. |
Hun må finde noget andet arbejde.
For hun overenskomstmässig lön?