Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FIrmanavn på cvr ansøgning. Hvis man har to forretninger.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere.

Det er mit første indlæg i amino. Jeg er i en opstartende fase i at drive en selvstændig enkeltmandsvirksomhed. Jeg er igang med at udfylde papir så jeg kan få et cvr-nummer.

Mit spørgsmål går så ud på: Jeg er nået til det punkt hvor der skal udfyldes et firma navn. Idet jeg har planer om at have to forskellige forretninger er jeg lidt i tvivl om hvad jeg skal skrive her.

F.eks. hvis jeg vil sælge kartofler på nettet så lad os sige vi kalder butikken BilligeKartofler og på den anden side vil jeg gerne lave et firma som reparere musikinstrumenter, lad os kalde den musikFix. Det er 2 forskellige forretninger med to forskellige navne. Skal jeg så forstår det sådan at det firma navn jeg skriver på min CVR ansøgning ikke er BilligeKartoftler eller MusikFix. Jeg kan vælge at skrive under firmanavn Hans Jørgensens Billige forretninger?

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 14:32

Ja det kan du godt vælge, - hvis du så eftefølgende at din registrering er gået igennem, ønsker at de 2 forretninger skal køre selvstædningt med hver sit "cvr" nummer, kan du bede om at få et SE-nummer til hver af virksomhederne.. Så du f.eks. slipper for på din hjemmeside at skrive

BilligeKartofler V/ Hans Jørgensens Billige forretninger.

Men først og fremmest skal du have Hans Jørgensen reg. -

Så vidt jeg husker kan man have optil 5 SE-numre tilknyttet et cvr-nummer

/Ulrik

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 15:45

Hej,

Jeg har et CVR  nummer til to vidt forskellige aktiviteter, og det er fuldstændig problemløst.

Så slipper jeg også for flere regsnkaber osv. - det hele kører på en og samme konto i banken.

Ift. Fakturaer er det intet problem

Jeg skriver enten:

Firma A / v. .... CVR identisk

Firma B / v  .... CVR identisk

med store bogstaver

Nede i bunden af fakturaen skriver jeg så firma A/B v / .... som en fodnote i det tilfælde hvor fakturaen har noget med den nye aktivitet at gøre.

Det skulle der ikke været noget forgjort i.

Erhvers og Sleskabsstyrelsen sendte mig et registreringsbevis på den "nye aktivitets" navn. Jeg skulle også tilføje en bi-branchekode.

Men som sagt er det ikke noget der har givet problemer.

Snarere tværtimod er det rart det hele kan ordnes under et.

/ Anders

Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:11

OKay det var virkeligt positivt. :) Har allerede fået svar på mit spørgsmål og det var endda rimmelig hurtigt. Tak for svarene og tak for at svare så præcist og forståeligt.

Jeg har dog lige et spørgsmål mere. Jeg har valgt at registrere mig som beskrevet med CVR nummer og SE nummer. Men som Ulrik beskriver så skal jeg have et SE nummer til hvert firma? Er det ikke sådan at hvis man har 2 firmaer, så står det ene firma i CVR nummeret og det andet i SE nummeret?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)