Hej Amino brugere. Det er mit første indlæg i amino. Jeg er i en opstartende fase i at drive en selvstændig enkeltmandsvirksomhed. Jeg er igang med at udfylde papir så jeg kan få et cvr-nummer. Mit spørgsmål går så ud på: Jeg er nået til det punkt hvor der skal udfyldes et firma navn. Idet jeg har planer om at have to forskellige forretninger er jeg lidt i tvivl om hvad jeg skal skrive her. F.eks. hvis jeg vil sælge kartofler på nettet så lad os sige vi kalder butikken BilligeKartofler og på den anden side vil jeg gerne lave et firma som reparere musikinstrumenter, lad os kalde den musikFix. Det er 2 forskellige forretninger med to forskellige navne. Skal jeg så forstår det sådan at det firma navn jeg skriver på min CVR ansøgning ikke er BilligeKartoftler eller MusikFix. Jeg kan vælge at skrive under firmanavn Hans Jørgensens Billige forretninger? |
Ja det kan du godt vælge, - hvis du så eftefølgende at din registrering er gået igennem, ønsker at de 2 forretninger skal køre selvstædningt med hver sit "cvr" nummer, kan du bede om at få et SE-nummer til hver af virksomhederne.. Så du f.eks. slipper for på din hjemmeside at skrive
BilligeKartofler V/ Hans Jørgensens Billige forretninger.
Men først og fremmest skal du have Hans Jørgensen reg. -
Så vidt jeg husker kan man have optil 5 SE-numre tilknyttet et cvr-nummer
/Ulrik