Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dobbeltsidet visitkort

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folkens,

Jeg står og skal til at lave nye visitkort, men overvejer lidt om det denne gang skal være dobbeltsidet. Jeg er bare i tvivl om der virkelig er nogen værdi i at have tryk på begge sider, derfor vil jeg lige høre nogle andre herinde om hvad I synes - så giv endelig jeres mening til kende!

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 23:21
  Hej Michael,

Det er vidst et spørgsmål om smag.
Når du skriver dobbeltsidet, så går jeg ud fra at du mener et kort med tryk på begge sider.

Det er ret forskelligt om man vælger tryk på den ene side eller på begge sider. Ved de digitaltrykte visitkort er ca. 1/3 af de kort vi producerer med tryk på kun én side. Hvis det er offsettrykte kort, så er det kun omkring 1/5 som ikke har tryk på begge sider.

Vores højkvalitets Finske visitkort har altid tryk på begge sider. På disse er der mange som vælger blot at have en solid farve, et farveforløb eller f.eks. webadressen stående bagpå.

Vores egne kort i MediaMouse har diverse kontaktinformationer på forsiden og så logoet i stort format på bagsiden.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 00:10
Damn - nu var der atter en, der åbnede for sluserne i mit visitkortholdnings-vandværk :-)

Som Jesper så klogt siger, så er det smag og behag om der skal være tryk på begge sider. Og så er det også et spørgsmål om hvorvidt der er plads til den ønskede mængde information på kun én side. Og så er det et spørgsmål om design.

Et visitkort har mange funktioner, hvilket bevises gennem Jespers finske kort og mine egne ubrandede eksklusive kort (jeg bliver nok nødt til snart at finde et navn til dem - de er ved at blive populære. Navnekonkurrence, anyone? Hehe). Derfor er spørgsmålet om dobbeltsidet tryk faktisk sekundært eller tertiært i mine øjne. Først skal du bestemme dig for hvilke signaler dine kort skal sende.

Når du har fundet signalerne, så skal du begynde at overveje udformningen, det være sig både form, lækkerhed og informationsmængde.

Hos mig trykkes en del standard (300gram) kort i duplex - altså tryk på begge sider. Sandsynligvis 3/5 kort. Den mest populære version er logo/grafik på den ene side og kontaktinfo på den anden side. Men nogle vælger at få fyldt deres kort med informationer som nemt kunne udgøre en mindre bog, og har bagside på af den simple årsag, at der ikke er plads på forsiden.

Resten (og vi taler stadigvæk standard-kort) vælger enten tryk på 1 side eller et 4-fløjet kort (foldet) med tryk på 4 sider.

Når vi kommer til eksklusive kort giver det ikke altid mening at tale om 2-sidet tryk, da den ene side kan være beklædt med en farvet folie, som principielt ikke er tryk. Det er, som Jesper også er inde på, kunder der gerne vil lade deres farve gå igen på hele kortet, således at forsiden måske er grøn med tryk - og bagsiden blot er grøn..

Jeg bør nok stoppe nu. Men spørg endelig mere, hvis du har brug for mere feedback.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 29. Jan 06
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 12:27
Hej Peter,

Dine ubrandede eksklusive kort skal da hedde Ambassaduer/Ambassadør/Ambassador

Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:36
Hej Michael.

Nu ved jeg ikke, hvad der står på forsiden af dit visitkort. Tænker her på, om det er tydeligt, hvad dit firma beskæftiger sig med?

Hvis denne tydelighed ikke fremgår, var det en mulighed på bagside, at fremhæve 4-5 punkter ved dit firma, som beskriver hvad i står for. F.eks:

It-sikkerhedsløsninger

* Moderne og fleksible løsninger

* Analyse og sikring

* Sikring til private

* Informationssøgning

Mulighederne er mange, så længe man selvfølgelig vælger noget, der stemmer overens med firmaprofilen.

Helle/just my 2 cents

Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 20:45
Jeg tillader mig lige at svare alle samlet :-)

Mange mange tak for input - det har hjulpet mig til at beslutte hvad der skal gøres med visitkortene. Jeg kunne specielt godt lide den sidste mulighed hvor vi kort skriver hvad vi kan tilbyde - derved kan folk vi får givet kort til også huske hvad vi egentlig gik ud på.

Jeg siger mange tak for hjælpen!

Fra Vejle
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:08
Hej Michael

Personlig er jeg mest til dobbeltsidet, netop for at udnytte bagsiden til at "brande" din virksomhed. Det kan være dine kompetencer, logo i større format, stemnings-fotos og meget andet.

Jeg vil gerne give dig uforpligtende tilbug og oplæg på visikort, hvis du ikke allerede har sat det igang andet steds.

Mvh. Mette Stormes

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 10:51
Et visitkort er som udgangspunkt en huskeseddel til dem du har givet det til. Når jeg har været til et arrangement kommer jeg typisk hjem med 5-20 visitkort. Og dem der ikke fortæller mig hvad de kan; eller hvad de sælger på kortet, ryger ganske simpelt bagest i bunken. Og du kan ligeså godt placere kerneinformationerne på den ene side og produkter, eller personlig branding på den anden, så dit kort ikke ligner en tilbudsavis fra netto eller aldi. 
Hvis du af en eller anden sær årsag har behov for at kunne skrive på kortet så husk at blank lak eller lign. på papiret ikke tager imod kuglepen.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)