Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samarbejde mellem mig og freelancer, hjælp?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg vil først gerne sige, at jeg ikke ved om dette er den rigtige kategori som jeg skriver i, men det er den jeg fandt mest passende lige pt.

Det er fordi mig og en freelancer (som ikke har et firma), skal lave et samarbejde hvor jeg skal hjælpe ham med at skaffe kunder, hvor jeg så får noget provision af det.

Men problemet er at han ikke har en virksomhed, så han kan jo ikke ansætte mig som sælger.
Så derfor får vi også et problem med, at se hvilke kunder jeg skaffer, hvis jeg ikke kan stå som repræsentant af ham.
+ At når jeg så skal have provision, så kan han jo ikke give mig løn over mit frikort, og det bliver dermed sort arbejde jeg laver.

Hvad gør vi?

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen

Fra Varde
Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 08:24

Er det rigtigt forstået at du har et registreret firma, men han har ikke ?

Umiddelbart vil jeg så se den letteste udvej, som samtidig kræver et minimum af administration. At du simpelthen sender ham en faktura på det arbejde du udfører for ham. I kan jo altid internt aftale beløbet

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 13:47

Hej Carsten!

Tusind tak for dig indlæg.
Først vil jeg gerne sige, at hverken freelanceren eller jeg har en registreret virksomhed.

Men jeg tror måske, at jeg allerede selv har fundet løsningen!!Smile

Når jeg skal have min provision, så skal han bare overføre dem til mig, og så skal jeg selv angive det som b-skat i slutningen af året.
På den måde sørger vi for, at det ikke bliver sort arbejde.

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)