Hej kære Amino,er Jeg står i et kæmpe dilemma om at vælge uddannelsen eller starte noget selv og det kører i hovedet på mig konstant. Jeg har nu knoklet og arbejdet og sparet omkring 280.000kr hvilket jeg synes er ret godt for en fyr på 20år, og har tilmed fået min studenterhue i år disse penge er tiltænkt til at starte et firma op. Men problemet ligger i at mine forældre vil have jeg skal vælge skolen fremfor mine ideer, og det irriterer mig faktisk rigtig meget. Mine spørgsmål lyder således: Hvordan opretter jeg et firma med eget navn og CVR nummer og hvad koster dette? Når man har oprettet er det så nødvendigt at påbegynde arbejdet med dette samme eller må man gerne bare have navnet stående og vente? Tak |
Ja en studenterhue og penge på kontoen kan jo være en god start, alt efter hvad du ønsker at starte for en virksomhed.
Men tager du en uddannelse nu, kan du jo starte firma bagefter. Måske med bedre resultat.
Starter du virksomhed nu, får du aldrig en uddannelse. Det er jo nok dine forældres bekymring.
Men du skal også brande for en uddannelse hvis det skal give mening at starte.
Du kan oprette CVR. nr på virk.dk.
Det koster ikke noget at oprette.
Du behøver ikke at bruge det med det samme (ved dog ikke om der er tidsbegrænsning på). Men vær opmærksom på at du skal rapportere moms og skat selv om du ikke tjener noget.
Så jeg ved ikke om der er nogen fordel ved at oprette før du får brug for det. Det kan oprettes i løbet af et par dage.
Held og lykke med valget.
Charlotte