Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ung energisk fyr, som ønsker at starte selvstændigt firma.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 12. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino,er

Jeg står i et kæmpe dilemma om at vælge uddannelsen eller starte noget selv og det kører i hovedet på mig konstant. Jeg har nu knoklet og arbejdet og sparet omkring 280.000kr hvilket jeg synes er ret godt for en fyr på 20år, og har tilmed fået min studenterhue i år disse penge er tiltænkt til at starte et firma op. Men problemet ligger i at mine forældre vil have jeg skal vælge skolen fremfor mine ideer, og det irriterer mig faktisk rigtig meget.

Mine spørgsmål lyder således: Hvordan opretter jeg et firma med eget navn og CVR nummer og hvad koster dette?

Når man har oprettet er det så nødvendigt at påbegynde arbejdet med dette samme eller må man gerne bare have navnet stående og vente?

Tak

Fra Ålsgårde
Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 88
Fra  Tralula-leg Skrevet kl. 22:13

Ja en studenterhue og penge på kontoen kan jo være en god start, alt efter hvad du ønsker at starte for en virksomhed.

Men tager du en uddannelse nu, kan du jo starte firma bagefter. Måske med bedre resultat.

Starter du virksomhed nu, får du aldrig en uddannelse. Det er jo nok dine forældres bekymring.

Men du skal også brande for en uddannelse hvis det skal give mening at starte.

Du kan oprette CVR. nr på virk.dk.

Det koster ikke noget at oprette.

Du behøver ikke at bruge det med det samme (ved dog ikke om der er tidsbegrænsning på). Men vær opmærksom på at du skal rapportere moms og skat selv om du ikke tjener noget.

Så jeg ved ikke om der er nogen fordel ved at oprette før du får brug for det. Det kan oprettes i løbet af et par dage.

Held og lykke med valget.

Charlotte

Tralula-leg.dk salg af legetøj til børn.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:24

Hej Unginvester

Først af alt, så er det vigtigt at man er branche kendt når man starter noget op.

For ellers bliver man hurtigt kneppet i røven, og det fandeme ikke rart når man har blødene hæmorider.

På den anden side, så er det også vigtigt at man lige følger lidt med i de økonomiske tendenser. Fx er vi på vej mod et muligt sambrud af euroen. Og så er det fandeme ikke fedt at have startet noget op, for at sige det rent ud. Men på den anden side, så er det også vigtigt at det man starter op, er noget som der vil kunne overleve, at folks forbrugs evner forsvinder.

Men held og lykke med dit valg.

/Kenneth

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:33

Hej hvis du har disse 4 kvaliteter så kast dig ud i det.

1. fantasi

2. beslutsomhed.

3. dedikation

4. ikke har noget mod at arbejde hårdt.

ellers så tag dig en uddannelse.

Også selvom jeg helst ikke vil lufte hvad jeg sys om det danske uddannelses system her.

Tilmeldt 12. Jul 11
Skrevet kl. 22:54

Takker mange gange for dit hurtige indlæg, vil tænkte over det (: selvom jeg egentlig tænker alt for meget over det.

Tilmeldt 12. Jul 11
Skrevet kl. 22:55

Takker mange gange for din synsvinkel Kenneth!

Tilmeldt 12. Jul 11
Skrevet kl. 22:56

Forresten kan en af jer fortælle mig hvad folk mener fx når de skriver 400kr ex moms? betyder det så 400kr og så moms oveni? og hvor meget oveni er det?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58

Seo++:

Hej hvis du har disse 4 kvaliteter så kast dig ud i det.

1. fantasi

2. beslutsomhed.

3. dedikation

4. ikke har noget mod at arbejde hårdt.

ellers så tag dig en uddannelse.

Også selvom jeg helst ikke vil lufte hvad jeg sys om det danske uddannelses system her.

100% enig... Jeg har folkeskolens 9. klasse til et gennemsnit under middel! Jeg lærte ingen ting de første 12-14 år af mit liv.. Men jeg tog springet på min 18-års fødselsdag - gik imod hvad alle fortalte mig.. Og idag når jeg kan forsøge min kæreste og barn, 120 kvm lejlighed i Malmö, Bil osv - freelance ansatte på fillipinerne, så er det ligesom om folk er holdt op med at grine mere :-)

Go a head my friend! Hvis du har nogle spørgsmål eller brug for nogle råd, så står min mail og skype i signaturen !

Jeg har skrevet en artikel her om de mest basale bedste råd jeg har, vedr. virksomhedsdrift i det små. Derudover kan små anskaffelser under 12.300 straksafskrives

Husk at udarbejde SWOT analyser løbende for dine ideer..

Og kom så igang med at tjene din første million! Det er den første der er sværest! Jeg startede med en startkapital på 4.000 kr - som jeg investerede i at leje servere osv.. Dem kunne jeg tilbagebetale mig selv efter første måned!

Uddannelse i Danmark - er som at cykle... Iværksætter livet er en ting imellem at flyve med charterfly og rumraketter, alt efter hvor stort det er !! ;-)

Good luck!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:03

Kenneth:
På den anden side, så er det også vigtigt at man lige følger lidt med i de økonomiske tendenser. Fx er vi på vej mod et muligt sambrud af euroen. Og så er det fandeme ikke fedt at have startet noget op, for at sige det rent ud. Men på den anden side, så er det også vigtigt at det man starter op, er noget som der vil kunne overleve, at folks forbrugs evner forsvinder.

Kenneth, hvis du lytter til nyhederne, så finder du tusind undskyldinger for ikke at tjene penge - og fint nok..Personligt, vil jeg hellere se disney-sjov med min søn, fremfor at se nyhederne.. Det er langt mere optimistisk - og optimisme skaber vækst. Ihvertfald i min butik :-) !!

Men! Mit motto er: Where there is people, there can be a business! So seattle it!

Verdenen kan ikke bryde så meget sammen, at der ikke er brug for erhversliv, for hvad skal vi så leve af? Det er bare med at komme igang, tabe nogle penge, knokle r*ven ud af buksener, for at tjene dem hjem igen.. Det lærer man noget af :-)

Og hvis hele verdens valuta bryder sammen, er der stadig brug for erhverv, så må vi vel bare betale i høns og grise som i gamle dage? ;-)

I må alle have en fantastisk aften/nat!

God nat!

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 23:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har en bachelor i økonomi og er godt på vej mod min kandidat, jeg har igennem en stor del af min uddannelse kørt min virksomhed ved siden af og det har kørt uden de store problemer, da man sagtens kan svare på e-mail etc. imens man sidder på "skolebænken".
Samtidig har tiden jeg har boet på kollegie betydet at jeg har fået et stort netværk af folk inden for alle mulige mærkelige retninger, og dem bruger jeg rigtig meget, samtidig med jeg har et godt iværksætter netværk, både via amino, samarbejdspartnere og via iværksætter netværk der er på de fleste universiteter i Danmark.

Dette er dog ikke det samme som at alle iværksættere skal tage en lang uddannelse!
Du skal føle du får noget ud af det og gå op i det før det er det værd. 

Jeg kan føle at min uddannelse har hjulpet mig meget igennem det seneste år hvor min virksomhed er vokset fra en miniput til at vi her efter sommeren åbner kontor en gade fra nørreport, begynder at kigge efter de første ansatte og jeg nu har overskud til at investere i nye og større projekter! 

Det jeg ihvertfald kan sige er at du skal ihvertfald ikke sætte dog på skolebænken igen pga. dine forældre - hvis du ikke selv føler for det og mener du får noget ud af det.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)