Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor skal jeg starte?!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke de store forbrugsudgifter, ud over transport osv.

Men jeg kunne godt bruge noget mere/nyt kamera udstyr. Men det kan vel ikke betale sig at betale moms og så trække det fra kamera udstyr hvis man tjener under 50.000 om året? Eller hvad...

Den Avis jeg freelancer for er momsregistreret.

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 01:15

Prøv at lave dig et par regnestykker med det du forventer at tjene på 12 måneder - og de udgifter du tror du får. Det er nok den bedste måde at overskue det på.

Du skal dog være opmærksom på, at hvis din omsætning ikke er ret stor - så kan det være at skat ikke mener du driver en virksomhed - men at det kun er en hobby - og hvis de anser det for hobby - så må du ikke trække udgifter fra.

Så måske det bedste du kan gøre er at kontakte skat i dit område - og spørge dem til råds.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:42

Ok, det vil jeg så gøre, tak for hjælpen :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:14

Hej Kasper

Jeg vil ikke svare på tråden - det er der allerede gjort fornuftigt. Jeg vil blot øsnke dig tillykke med dine opgaver indtil videre og at det er fedt at høre, at du er igang. Held og lykke og sug til dig af info herinde. Tag imod gode råd, men med omtanke, for der gives også dårlige råd indimellem...

Velkommen til!

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:17

Mange tak Michael, jeg skal se om jeg kan finde rundt i dette kæmpe univers..

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:38

Hej Kasper

Det skal nok gå. Har du lyst til at have en sparringspartner - dvs. en person som kommer med gode råd, lige når du har brug for det og som deler ud af sin viden? Jeg stiller mig til rådighed, hvis du er seriøs omkring dette. Jeg ved ikke, hvor du bor, men alt kan jo ordnes ved hjælp af teknik. Min hjælp er selvfølgelig gratis..

Hvis du siger ja, er jeg til rådighed fra uge 32, da sommerferien står for døren. Du kan dog altid skrive, og så svarer jeg hurtigst muligt.

Michael

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 10:48

Hej Kasper

Du skal være meget velkommen til at hente min iværksætterguide på www.1264.dk / fanebladet Iværksætter.

Der står en masse gode råd, forklaring til forskellige ord, links til gode sider osv. ... alt i alt en masse ting, som man har brug for at vide, når man starter op som selvstændig. Og den er selvfølgelig helt gratis!

God fornøjelse med virksomheden,

Susan :o)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:48

Ok mange tak for det, jeg skriver hvis der er noget :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 12:21

Lige et tillægsspørgsmål. Så man kan altså godt sende fakturaer uden at være moms-registreret, så længe der er CPR og navn på? :)

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)