Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google analyties på wordpress

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er her i tråden blevet anbefalet at man indsætter Analytics koden lige inden head-tagget slutter. Det er generelt dårlig praksis at placere 3. parts kode lige der.

Min anbefaling er at placere den lige inden </body> slutter. Browseren arbejder oppefra og så nedad, hvilket betyder at den skal forbi og hente Javascript fra Googles servere inden den overhovedet viser siden. Ved at placere den lige inden </body>, er hastigheden af siden ikke længere afhængig af 3. part.

I forhold til dine Analytics tal betyder det at der først tælles når siden er fuldt ud loadet. En bruger der klikker væk inden siden overhovedet er loadet, vil derfor ikke blive talt som sidevisning. Man kan så selv vurdere om det er godt eller skidt.

Et velment råd herfra.

Fra København N
Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 462
Fra  Voke Reklame & Design Skrevet kl. 12:06

Purestyleliving:
Du får 5 stjerner :)

Tak :)

Martin van de Belt:
Der er her i tråden blevet anbefalet at man indsætter Analytics koden lige inden head-tagget slutter. Det er generelt dårlig praksis at placere 3. parts kode lige der.

Du har ret i det du skrive, men google anbefaler deres koder placeres inden </head> – dette er garanteret ikke helt ubegrundet og som udgangspunkt har de nok en god forklaring på deres anbefaling.

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 12:06

Martin van de Belt:

Min anbefaling er at placere den lige inden </body> slutter. Browseren arbejder oppefra og så nedad, hvilket betyder at den skal forbi og hente Javascript fra Googles servere inden den overhovedet viser siden. Ved at placere den lige inden </body>, er hastigheden af siden ikke længere afhængig af 3. part.

Googles nyeste GA version er ansynkron og sænker derfor ikke siden, hvorfor Google også selv anbefaler placering før sluthead-tagget.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)