Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

varemærke som søgeord i adwords?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er reglerne mht varemærke som søgeord i adwords?

Vi har benyttet (ligesom andre gør ved os) et søgeord som er et registreret varemærke. Det er navnet på en butik/webshop som sælger lignende ting. Vi skriver ikke søgeordet/brandet nogen som helst steder i annonceteksten eller linket, vi skriver blot at vi sælger hundefoder.

Nu har pågældende firma så henvendt sig og beder os lade være med at misbruge deres brand.

Spørgsmålet er om det er juridisk okay det vi gør?

Fra Århus
Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 34
Fra  Billigt internet Skrevet kl. 18:57

Markedsføringslovens §2 stk.1 gælder vel også på internettet.

"Vildledende markedsføring"

En anden vinkel:
Mon ikke konverterings raten er pænt lav?? har du tjekket det? (eller alternativ ekstremt høj bouncerate)

http://www.4gmobiltbredbaand.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:10

hmm jeg skriver jo ikke at vi er dem...

men jo da, der er ikke noget at tabe, så det er vel ligemeget... Men jeg vil bare gerne vide om de kan KRÆVE DET eller om de skal BE MIG PÆNT OG HØFLIGT, som de faktisk har gjort

Men jeg tænker også i forhold til os selv, vi oplever det da også selv og jefg har ikke gjort så meget ved det. Tænker at det er bare sådan internettet hænger sammen. og så længe de ikke skriver at de er os, så er jeg da ligeglad

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 19:25

http://epn.dk/medier/internet/article2401604.ece

En dom fra april. Hvis du ser på sammenligninger i, så er du nok ikke i tvivl om hvad der er det rigtige :) Så hvis de spørger dig pænt, og vil håndtere det uden advokater, så hvis jeg var dig, ville jeg nok bare fjerne søgeordet :)

Fra Glostrup
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 00:32

Du skal nok lige læse dette, så kan du selv vurdere...

http://www.lett.dk/Default.aspx?ID=1270&PID=4804&Action=1&NewsId=1027

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 08:10
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:38

Ja jeg mener stadig det er et frit land og op til annoncøren at beslutte hvilke søgeord man vil findes på.

Jeg mener jeg står frit for, så længe det kun er søgeord og jeg ikke nævner deres brand nogen steder i annoncen eller på hjemmesiden. da jeg udelukkende bruger søgeordet i et lukket intern system, som bestemmer omstændighederne min annonce vises. Man kan sige at hvis det er forkert, så ejer varemærke indehaveren retten til at bestemme præcist hvilke annoncer og andet der vises på google når man søger specifikt efter deres brand. og i det ekstreme har de ret til at bestemme hvilke andre resultater der må dukke op når man søger efter deres brand. det tror jeg ikke at google går med til. Det ville være lidt ligesom hvis filmproducenten vil bestemme hvilke reklamer der må vises i tissepausen/reklamepausen, og om der må skrives TV2 i venstre hjørne eller ej.

Hmm nå men jeg er lidt ligeglad med dem, og vi viser ikke den annonce mere, men jeg kan bedst lide at der er fornuftig frihed med respekt for unikke brands selvfølgelig, men lidt konkurrence er nu godt for alle.

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 09:10

Det er frit så længe det er inden for lovens rammer.

Jeg tror du ville ende med at bruge meget tid, og få en masse negativ energi ved at følge det til dørs - uanset om du har ret eller uret. Og i værste fald ville det måske ende med det ville komme dig til at koste flere penge end du måtte tjene på søgeordet.

Personligt tror jeg du har gjort det rigtige :)

God dag :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)