Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte dansk virksomhed til Dubai

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle,

Min familie og jeg vil meget gerne til Dubai/Abu Dhabi og er i den forbindelse ved at undersøge, hvordan jeg flytter min virksomhed med.

Hvad og hvordan?

Kort fortalt er det et agentur og jeg har derfor bare behov for min pc og min tlf. 

Spørgsmålene går mest på, hvordan man flytter cvr. nr. driften osv. Hvad kræver det, hvad koster det osv. osv. osv.

Tak på forhånd.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:40

Petersens:

Spørgsmålene går mest på, hvordan man flytter cvr. nr. driften osv. Hvad kræver det, hvad koster det osv. osv. osv.

Puha! Der er mange løsninger til dit spørgsmål :-)

Jeg har overvejet at gøre det samme, dog til Fillipinerne. Det der bedste kan betale sig i det tilfælde er at oprette en virksomhed i landet.

Men uanset hvad, så find dig en dygtig advokat i begge lande - for at finde frem til hvad der er lovligt, mht selskab/virksomhed samt hele din skattesag.

I flere tilfælde har danmark, dobbeltbeskatnings-aftaler med en række lande - dette bør du undersøge om det giver dig nogle fordele/ulemper.

Fx lige nu bor jeg i Malmö, men har to danske virksomheder, så jeg betaler stadig skat i Danmark og ingen skat i Sverige. Kender slet ikke Dubai, så du må undersøge lidt der :-)

Men hvis du har tænkt dig at bo i Dubai i længere tid (årevis), så ryk telt-pælene op - og opret en virksomhed dernede. Mon ikke også de har lavere beskatning end Danmark? :-)

Tilmeldt 11. Jul 11
Skrevet kl. 17:01

Tak for din besked, tror jeg nok.

Jeg ønsker at flytte virksomheden med til Dubai, hvorfor det ikke er relevant at sælge den og starte forfra i Dubai.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 17:15

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 18:05

Hej

Jeg kan godt forstå i gerne vil til Dubai fedt land.

Hvis du mangler en ansadt der ned må du endelig sige til :D

Hilsen rvejsgaard

Få dig en neglelak der holder længe og i mange farver.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:34

Petersens:

Jeg ønsker at flytte virksomheden med til Dubai, hvorfor det ikke er relevant at sælge den og starte forfra i Dubai.

Det var faktisk heller ikke helt det - jeg mente.. Kan godt se at det kan tolkes sådan nu når jeg læser det igen.. My bad!

Det jeg mente var, at det rent praktisk - og skattemæssigt kan betale sig at "lukke" virksomheden i Danmark - og starte en ny i Dubai - her taler vi rent og skær selskab.. Du kan jo drive virksomheden som du plejer - det er bare et nyt vat/cvr nummer, og bankkonto :-)

Kender ikke Dubai - men kan ikke forstille mig at det er dyere at betale skat der, end i dk :-)

Giver det mening? :-)

Tilmeldt 11. Jul 11
Skrevet kl. 21:54
Ja, det giver mening. Problemet er så bare, at jeg pga agenturet skal købe kontrakten ud, som jeg har med firmaet - og det er en dyr fornøjelse.
Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:20

Hej,

Den nemmeste løsning for dig er, at registrere dig i en free zone med ét nyt selskab, og således et nyt "CVR" nr.

Dog kan jeg forstå, at din agent aftale ligger i dit danske firma, og kan således ikke overføre til en ny juridisk enhed.

Dette burde man dog kunne finde en løsning på.

Jeg arbejder med rådgivning med oprettelse af selskaber i Dubai, og kan således hjælpe dig videre.

Du kan kontakte mig på e-mail kh@beyondrelocation.ae eller DK tlf. +45 82 13 00 44. Er dog ikke på dette nummer konstant, så du hvis du ikke kan komme igennem, så fang mig på mail.

Mvh. Kenneth

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)