Jeg kender det godt - altså det at vente på Post Danmarks toldservice.
I dag har ventet 22 minutter på at komme igennem på telefonen til Post Danmarks toldservice.
Ja faktisk ventede jeg så lang tid at jeg besluttede mig for at jeg lige så godt kunne spise min frokost mens jeg ventede. Og når nu Post Danmark havde den service at hooke mig op på en art date med deres telefon bånd-maskine-dame, ja så kunne jeg jo lige så godt invitere hende på frokost. Så daten blev omhyggelig placeret overfor mig og min ostemad.
Vi indledte en konversation, som dog hurtigt viste sig at være noget af en monolog fra min dates side. Indrømmet hun vidste meget om hvor langt postbude cykler hverdag, eller hvor mange hundekiks de kaster i grams, sådan på årsbasis, men hun vidste ikke meget om hvor langt vores pakke var kommet hos Post Danmarks toldservice. Hun kørte faktisk så meget i ring at det hurtig blev til en af de der dates hvor man overvejer bare at gå.
Pludselig inviterede min date sin lækre veninde med på linjen. Men det var også lidt skuffende for hun vidste heller ikke meget og hun var tilmed en af de mere kedelige typer skulle det vise sig. En type der gerne vil søge i databaser, se numre og dokumenter og alt det der og jeg kunne bare ikke finde knappen der kunne få den ellers håbløse date til at ændre retning.
Selvom jeg velvilligt gav sagsnumre, CVR numre, mails, fakturaer og bilag samt numret til et god automekaniker der kunne give rabat, så var hun ikke til at sætte fut i.
Hun sagde bare tørt ’En lille del af vores pakker kan vi bare ikke se og din pakke er en af dem’ og det selv om hendes kollektiv tidligere havde sendt både spørgsmål og et sagsnummer.
Luften gik lidt af ballonen og daten endte da heller ikke med et kys i gadedøren eller et ’vil du med op til en kop kaffe’ men kun et flygtigt håb, idet jeg skulle sende alle tidlige mails ind igen og så ellers forberede mig på en date igen.
Jeg ville bare lige have en status på vores fortoldning af nogle udstyrs dele til vores kaffe laboratorium som ankom til Danmark for over en måned siden.
Jeg er sikker på at de stakkels medarbejdere hos Post Danmark gør et godt stykke arbejde og det er jo ikke deres skyld at de ikke har lært at date men må ty til flygtige forhold.
/Søren