Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Postdanmark - Toldservice - TIL GRIN!!?!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Eksempel 1:

Pakke indgået til DK igennem Postdanmark - 22. juni.
Fra afsender sendt med ekspres og inkl. faktura, i øvrigt ringe værdi.
Mail til firmaimport skrevet forud for indgang til DK, efterfølgende to mails afsendt - frigivet i dag den 11. Juli (Altså små 20 dage efter ankomst!) - og er muligvis på vej ud af landet. 16 minutters ventetid med kundeservice i dag, som ikke kan se om den går retur eller kommer til mig, jeg antager/håber/forventer dog at jeg får den.

Eksempel 2:

Pakke afsendt 25. nov. 2011 - skal bruges til julegave til kunde. Pakke først frigivet 27. dec!!!.... efter utallige opfølgninger.

Eksemple 3, eksemple 4 osv.. it keeps on going.

Jeg er SÅ træt af Postdanmark og deres toldservice!

Synes efterhånden at jeg har prøvet alt for at gardere mig mod den uønskede opmagasinering-service.
Latterligt at man kan få sendt en pakke 4000km på 48 timer, og så vente et måned på at få den frigivet - dette som firma!

Så vidt muligt får jeg nu alle pakker sendt med kurerfirmaer - udenom Postdk, men enkelte skal desværre stadig den vej, og der er "problemer" i omkring 25-40% af til fældende.
Ellers en ok tilfreds kunde (bortset fra deres nye prisstruktur) men tolden funker BARE IKKE!

SURT OPSTØD! 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:49

Ja, det kan tage lang tid med at få forsendelser toldbehandlet hos PostDanmark. Jeg har dog gode erfaringer med at bede mine leverandører om at skrive mit CVR-nummer tydeligt på adresse-sedlen. Der skal stå CVR: xxxxxxx, gerne med fed tekst. Så går det rimelig hurtigt.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 26. May 09
Skrevet kl. 13:54

Præcis, jeg gør det samme, og det står altid påskrevet - men sjældent giver det gevinst.

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 20:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har prøvet at vente 13 dage, men jeg kan se min rekord er slået. Jeg forstår dog ikke eksempel 2. Hvis pakken afsendes 2011-11-25 er det da flot, at du har modtaget den ;-)

/Kjeld

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 12:12

Yep. Post danmark og deres told service. De opfører sig endnu engang, som om, at de har monopol på fortoldning. Svineri.

Og så tager de endda beskedene 170kr, så vidt jeg husker, for en indfortoldning, som man hos alle andre ikke skal give noget for. Jo ok, 16kr hos UPS. 

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:10

Selvfølgelig betaler du også for indfortoldingen hos andre speditører/toldbehandlere. Du kan bare ikke se præcist, hvad det koster, da det er inkluderet i fragtprisen. Men hvis du kommer over det antal varelinier, der er med i fragtprisen, kommer der også en regning der (og den er større end 16 kr).

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 14:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kender det godt - altså det at vente på Post Danmarks toldservice.

I dag har ventet 22 minutter på at komme igennem på telefonen til Post Danmarks toldservice.

Ja faktisk ventede jeg så lang tid at jeg besluttede mig for at jeg lige så godt kunne spise min frokost mens jeg ventede. Og når nu Post Danmark havde den service at hooke mig op på en art date med deres telefon bånd-maskine-dame, ja så kunne jeg jo lige så godt invitere hende på frokost. Så daten blev omhyggelig placeret overfor mig og min ostemad.

Vi indledte en konversation, som dog hurtigt viste sig at være noget af en monolog fra min dates side. Indrømmet hun vidste meget om hvor langt postbude cykler hverdag, eller hvor mange hundekiks de kaster i grams, sådan på årsbasis, men hun vidste ikke meget om hvor langt vores pakke var kommet hos Post Danmarks toldservice. Hun kørte faktisk så meget i ring at det hurtig blev til en af de der dates hvor man overvejer bare at gå.

Pludselig inviterede min date sin lækre veninde med på linjen. Men det var også lidt skuffende for hun vidste heller ikke meget og hun var tilmed en af de mere kedelige typer skulle det vise sig. En type der gerne vil søge i databaser, se numre og dokumenter og alt det der og jeg kunne bare ikke finde knappen der kunne få den ellers håbløse date til at ændre retning.

Selvom jeg velvilligt gav sagsnumre, CVR numre, mails, fakturaer og bilag samt numret til et god automekaniker der kunne give rabat, så var hun ikke til at sætte fut i.

Hun sagde bare tørt ’En lille del af vores pakker kan vi bare ikke se og din pakke er en af dem’ og det selv om hendes kollektiv tidligere havde sendt både spørgsmål og et sagsnummer.

Luften gik lidt af ballonen og daten endte da heller ikke med et kys i gadedøren eller et ’vil du med op til en kop kaffe’ men kun et flygtigt håb, idet jeg skulle sende alle tidlige mails ind igen og så ellers forberede mig på en date igen.

Jeg ville bare lige have en status på vores fortoldning af nogle udstyrs dele til vores kaffe laboratorium som ankom til Danmark for over en måned siden.

Jeg er sikker på at de stakkels medarbejdere hos Post Danmark gør et godt stykke arbejde og det er jo ikke deres skyld at de ikke har lært at date men må ty til flygtige forhold.

/Søren

Tilmeldt 26. May 09
Skrevet kl. 14:43

haha :)

"
...en middelmådig tirsdag blev jeg (igen) opmærksom på, at jeg jo faktisk ikke var den eneste, som havde været på uheldig envejsdate med den monotome stemme. 
Det viste sig desværre (igen) at det var langt fra sidste gang...  dagen efter sad den håbeløse igen ufrivilligt i røret.

"
Suk...

Det burde kunne gøres bedre i disse tider, men cash-cowen muhhhhér sikkert igennem så er viljen er der sikkert ikke

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)