Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Servers geografiske placering

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg vil lige høre om nogen herinde har erfaringer (gode og dårlige) med at hoste websites på servere uden for det land de er tiltænkt. Jeg vil gerne samle alle mine servere rundt om i europa på een server. Det vil spare mig både penge og tid.

Eks :
website.dk hostes nu på en server med dansk ip.
website.se hostes nu på en server med svensk ip.

Jeg vil gerne have dem på samme server, men med et fransk ip.

Iflg Google (kilde 2) hører .dk sites automatisk til i region DK fordi det er et ccTLD, og disse automatisk tilhører den geografiske region for ccTLD'et. Det samme med .se og alle andre ccTLD's.
Det er først ved gTLD's som .com,.net,.org osv. at der måske kigges på geografisk placering. Men her man så hjælpe Google via WebmasterTools og fortælle at website.com er retttet mod eks. DK.

Kilderne nedenfor siger alle at det er ligemeget hvor serveren står i verden så længe der er tale om ccTLD's.

Men inden at jeg måske kommer til at skrotte mine pageranks så vil jeg være helt sikker, og derfor spørger jeg jer om det nu også passer ?

Kilder :

1) http://the-best-web-hosting-service.com/blog/2011/07/server-geographical-location-google-rankings/
2) http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=62399
3) http://www.google.com/support/forum/p/Webmasters/thread?tid=0773bb1aad489a5f&hl=en
4) http://www.google.com/support/forum/p/Webmasters/thread?tid=2b79bc85ab9efc3c&hl=en
5) http://www.google.com/support/forum/p/Webmasters/thread?tid=66ca3a99b731e96f&hl=en

Mvh

Per Nielsen

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Serverplacering har en effekt på rangering, men som så mange andre ting i SEO, er det svært at måle værdien eller betydningen af enkeltstående faktorer.

Personligt har jeg haft mange hjemmesider hostet i USA, som så efterfølgende har været flyttet til danske servere og omvendt - og jeg har aldrig mærket noget til flytningerne på mine rangeringer. Men eftersom søgemaskineoptimering jo handler om at optimere så mange faktorer som muligt i forhold til søgemaskinerne, vælger jeg ikke at tage nogle chancer på den front med mine vigtige hjemmesider (mine danske sider er hostede i DK).

Men hvis du både kan spare tid og penge ved at samle tingene på én server - og derved får mulighed for at bruge mere tid eller flere penge på andre aspekter af din SEO - tror jeg, at dette bedre ville kunne svare sig. Det er naturligvis et spørgsmål om at vurdere situationen.

/JG

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kun gode erfaringer med hosting af hjemmesider i udlandet, selvom jeg faktisk kun ejer .dk domæner.

Alle mine hjemmesider er hostet på en VPS fra Intovps i Holland 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det spørgsmål kommer godt nok tit her på Amino. Heldigvis kan det besvares ganske nemt fra "fatter selv":

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Per.Nielsen:
Jeg vil lige høre om nogen herinde har erfaringer (gode og dårlige) med at hoste websites på servere uden for det land de er tiltænkt.

Hej Per

Vores webshop er en DanDomain løsning og som udgangspunkt betyder det, at vores webshop står i Danmark og har en dansk IP-adresse. Men DanDomain tilbyder nu en proxy-server løsning, der gør, at vi kan opnå en norsk IP adresse vores webshop til Norge - Eshoes.no - via en proxy-server.

Vi har nu kørt på denne norske IP-adresse siden slutningen af maj 2011 og jeg har målt rankings for vores vigtigste søgeord for Eshoes.no flere gange om ugen siden da, og jeg må desværre sige at jeg ikke har registreret nogen mærkbar forskel, og jeg vil mene at Google skulle have foretaget en ændring på vores rankings efter ca. 6-7 uger på en ny geo-IP.

Jeg har en mistanke om, at siden vi:

  • bruger et ccTLD domæne (.no)
  • har domænet tilmeldt til Google Webmaster Tool og her er målrettet Norge
  • kun har norsk sprog på hele domænet

Så får vores Geo-IP ikke nogen ekstra effekt, for Google ved allerede at Eshoes.no er til Norge og hører til i deres Google.no indeks.

Men vi kører dog med løsningen minimum 6 måneder, så jeg håber jeg ender med at tage fejl og at jeg er for tidlig ude med ovennævnte konklusioner.

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Det spørgsmål kommer godt nok tit her på Amino. Heldigvis kan det besvares ganske nemt fra "fatter selv":

Det kan vidst ikke beskrives meget bedre :-)

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Grosen Friis:


  • bruger et ccTLD domæne (.no)

  • har domænet tilmeldt til Google Webmaster Tool og her er målrettet Norge

  • kun har norsk sprog på hele domænet



Er det ikke kun muligt at lave geo-targeting på generiske domæneendelser i google webmaster tools, og dermed ikke med .no?
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Sune Christesen:
Er det ikke kun muligt at lave geo-targeting på generiske domæneendelser i google webmaster tools, og dermed ikke med .no?

Hej Sune

Har været inde i GWT og kigge og du har ret et ccTLD ligger fast hvad target land angår, du kan kun ændre det for eventuelle subdomæner. Så det med at vi har tilmeldt et ccTLD domæne i GWT giver nok ikke ekstra rankings i Google.no :)

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

vælge altid en server tæt ved dine bruger jo tættere ved bruger jo hurtigere ser de siden .

vis du har et meget lav budget og kan det være en fordel at spare på  server , men for de fleste ville en server i Danmark blive en økonomiske fordel da bruger hurtigere ser din hjemmeside

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:
vælge altid en server tæt ved dine bruger jo tættere ved bruger jo hurtigere ser de siden .

Hej Mikael

Ja enig, brugeroplevelsen af en hurtigere shop må man bestemt ikke glemme at tage med i betragning, men forbedrede SEO-rankings er nu den primære grund til at vi tester at ligge på en norsk IP adresse ;)

/Grosen

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)