Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Straksafskrivning, moms osv....

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hørt at man kan trække beløbet fra, når der er noget man køber til sin virksomhed,
men er ikke helt inde i det, så håber der er nogen der gider forklare mig hvordan man gør :)

Jeg har et enkeltmandsfirma der er forholdvis nyt, hvor jeg laver grafisk design, hvor jeg godt kunne bruge et kamera.
Hvor meget af beløbet kan man afskrive og hvordan gør jeg?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:00

Du kan læse mere om straksafskrivning i min lille artikel :-)

Det der kan straksafskrives, modregnes blot det beløb du bliver beskattet af.. Så hvis du har omsat for 100.000 kr.. og har købt en computer til 10.000 kr - så skal du betale skat af 90.000 kr.

Blot fiktive tal :-)

Tilmeldt 18. May 10
Skrevet kl. 19:08

Okay, er der ellers nogle regler for hvor meget man skal tjene, før man kan købe noget og straksafskrive det? For som sagt er mit firma stadig forholdvis nyt :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:14

Ikke mig bekendt... Meeeen! Du skal have indkomst - ellers vil Skat måske kunne konkludere at du blot har virksomheden for at kunne trække det fra... ! :-)

Tilmeldt 18. May 10
Skrevet kl. 20:24

Okay, det har jeg også, men der skulle gerne blive mere :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:53

Xpress Design:

Okay, det har jeg også, men der skulle gerne blive mere :)

Kanon :-) Tror nok at Skat plejer at acceptere nogle negative kvartaler i virksomhedens første år, men det er altid bedre mindst at tjene mere end man bruger i virksomheden!! :-)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:09

Alle driftsmidler der koster under 12.300 kr. + moms (2010 tal) kan straks afskrives.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:17

Jannik Hansen:
Kanon :-) Tror nok at Skat plejer at acceptere nogle negative kvartaler i virksomhedens første år, men det er altid bedre mindst at tjene mere end man bruger i virksomheden!! :-)

Du kan såment køre med underskud i flere år uden problemer. Det afgørende er, at du kan overbevise SKAT om at der med tiden vil være et fornuftigt resultat - eksempelvis ved at have budgetter, handleplaner mv.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:46

Henrik Koudahl:

Du kan såment køre med underskud i flere år uden problemer. Det afgørende er, at du kan overbevise SKAT om at der med tiden vil være et fornuftigt resultat - eksempelvis ved at have budgetter, handleplaner mv.

/Henrik

Okay, det er da faktisk næsten fedt, at de acceptere det.. Men vil nu stadig anbefale, at man gør alt hvad man kan for at generere et overskud, så spare man samtalen med Skat, og det gavner en selv :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)