Bestil en drink i baren som i IKKE kender og få den gratis.
Cocktails dating - lav tre forskellige (eller flere) drinks og lav en flot beskrivelse af drinken. Beskrivelsen skal så relatere til forskellige personligheder / typer som så mødes forskellige steder i baren / lokalet i håbet om at de så passer sammen. Det kan f.eks. være den kreative drink (person) som så finder sammen med en ligesindet, den hårde / stærke osv. osv.
Få tre bartendere til at konkurrerer med publikum som dommere - hen over aftenen skal de så lave hver deres drink som så skal bedømmes.
Vis klip eller hør musik fra 5 forskellige film / TV Underholdning som jeres kunder så skal gætte drinken til. Tequila Sunrise (hvis der er nogen der husker den?), Dave Allen drikker vist kun Whiskey, James Bond men har, er vist gået over til Øl osv. osv.
Har ikke rigtigt tid til flere indslag men det jeg tror, er vigtigst er at jeres aktiviteter matcher & rammer det publikum som placering og indretninger giver.
Hvad med at lave en bar, som dem vi alle elsker nede i sydeuropa?
Sådan en hvor bartenderen spørger hvad du hedder og giver hånd og fortæller hvad han/hun hedder.
Sådan en hvor sprutten hældes op uden mål. Man får måske en 5-8 cl i en drink.
Sådan en hvor bartenderen giver et shot til hele baren med mellemrum eller giver en drink til dig, når du har købt et par stykker af ham.
Der er sikkert teknikaliteter, som forhindrer alt det i at fungere i Danmark - jeg kender bare intet til den side af sagen.
laver man sådan en bar, behøver man sikkert ikke megen markedsføring. Det klarer sig selv.
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Det er da nogle super gode ideer der er kommet. Dem kan jeg ikke slå. Men jeg kan til gengæld hjælpe jer med at vise cocktailbaren frem på jeres hjemmeside. jeg laver Interaktive rundture se bl.a. www.wideeyes.dk
Ved sådan et event skal i jo fremhæve de ting som er specielle ved netop jeres sted, så derfor er det svært at give generelle forslag synes jeg. Vil mene det er ret individuelt fra sted til sted, men hold det ret simpelt, da folk med procenter i blodet ikke er lige så skarpe som de er uden :).
Personlige relationer har altid været den bedste måde at få kunder ind i en bor på, spred ordet blandt venner og bekendte, ta en tur rundt på cafeer og steder hvor folk sidder og "varmer op", hils på, stik dem et kort og hør om de kigger ned til jer senere. Det er gammeldags men det virker...
En af mine gode venner er ved at åbne en cocktailbar, vi har snakket en del om hvilke markedsføringsstunt vi kunne lave i forbindelse med opstarten.
Vi har et par forslag på tegnebrættet.
Men det kunne jo nemt være at alle i kreative mennesker havde nogle bedre ideer.
Bare skyd løs.
Har du set filmen COYOTE UGLY... hent inspiration i den! Jeg var på COYOTE UGLY i Las Vegas --- fuck det er for fedt --- dels danser alle tøserne på bardiskene, dels smider de gerne lidt - men det bliver først rigtig cool når tøserne bag baren laver danseshows på bardisken.. det funker... så ned til Blockbuster og hent inspiration fra Coyote Ugly ;-)
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Som tidligere bartender gennem mange år er det min erfaring, at den bedste markedsføring sker via mund-øre metoden. Ganske simpelt ... lad familiemedlemmer, venner og bekendte sprede den gode nyhed. Snak højt om det her feeede nye sted imens I står i bussen i rush hour, sid på cafeen og fortæl hvodan de skønneste sild holder til på det nye sted. Fortæl din kollegaer i frokoststuen om alle de spændende drinks baren tilbyder og giv evt. rabat. Og så er de den gode gamle - giv fridrinksbilletter til tilfældige sjove, kønne personer I møder - gerne unge som sætter pris på det - så sker der en masse af sig selv!!