Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆÆLP!!!!. med told.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
hejsa

har et problem. jeg skal have udregnet hvor meget jeg skal betale i told af elektronik import fra kina. jeg køber for 27000 den her gang. told&skat kan ikke oplyse mig det grrrr. nogen der har en ca ide om hvad det koster??.

Med venlig hilsen Mark jensen. Tlf: +45-30428393 Messengar :info@jj-electronic.dk Mail: info@jj-electronic.dk Skype: JJ-Electronic. Url: http://www.jj-electronic.dk
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 16:20
Hej,

Grunden til at de ikke kan oplyse dig den, er at den fastsættes når produkterne kommer til landet. Normalt er toldsatsen et sted mellem 1 og 20%, selvfølgelig afhængtigt af hvad du importerer. Du kan dog også aftale en fast toldsats med told&skat, altså aftale en på forhånd.

// Jesper Skov

Fra Herning
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 16:37
hej jesper.

mange tak for svaret :)

Med venlig hilsen Mark jensen. Tlf: +45-30428393 Messengar :info@jj-electronic.dk Mail: info@jj-electronic.dk Skype: JJ-Electronic. Url: http://www.jj-electronic.dk
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 20:21

Jesper

Magen til sluder og vrøvl du skriver!

At en toldsatsen først fastsættes når varen kommer til landet er ikke rigtigt, kender du varekoden for den påglædende vare kan toldsatsen jo umiddelbart se Toldtariffen!

Ligeledes må der virkeligt være noget du har misforstået mht.toldsatser, for man kan ikke få en bindende toldsats, men derimod kan man få en Bindende tariferingsoplysning, en såkaldt BTO som normalt er gratis. denne angiver desværre kun hvilket varekode i toldtariffen der skal anvendes. 

Her kan man læse hvor dyrt det blev for et firma der havde brugt den forkerte varekode:

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Fra  Userturn Skrevet kl. 20:35

// Jesper Skov

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Fra  Userturn Skrevet kl. 20:36
Dato: 23-03-2007 20:21:29
Forfatter: Ravn

Jesper

Magen til sluder og vrøvl du skriver!

At en toldsatsen først fastsættes når varen kommer til landet er ikke rigtigt, kender du varekoden for den påglædende vare kan toldsatsen jo umiddelbart se Toldtariffen!

Ligeledes må der virkeligt være noget du har misforstået mht.toldsatser, for man kan ikke få en bindende toldsats, men derimod kan man få en Bindende tariferingsoplysning, en såkaldt BTO som normalt er gratis. denne angiver desværre kun hvilket varekode i toldtariffen der skal anvendes. 

Her kan man læse hvor dyrt det blev for et firma der havde brugt den forkerte varekode:

Hmm - åbenbart min fejl så. Det jeg mente med det var, at man kunne kontakte skat og få fastsat en bindende sats, hvis man ville være på den sikre side.

Fandt også lige noget på amino-wiki:

"Du skal være registreret som importør hos SKAT.dk
- Ud over den danske moms (25%) vil der på en række varer blive pålagt told, fra 0.1% og op til ca. 20% afhænmgig af varekategori/land. Du kan på
forhånd få en bindende toldsats fra SKAT inden du starter importen. Husk at oplyse exportøren om at han ikke skal opkræve moms fra sit
eget land. Visse lande udenfor EU har told-associeringsaftaler med EU, hvorved
der ikke er told på varer fra disse lande. Det gælder så vidt jeg ved
lande som Norge, Svejts og Tyrkiet"

// Jesper Skov

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 12:05
Jesper

Det bliver altså ikke mere rigtigt af aft du gentager dig selv!  Så jeg prøver endnu en gang, Man kan ikke få en fast toldsats oplyst, derimod en fast godkendt varekode for den pågældende vare!

Ravn

Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:48

Ja, var vi dog bare uden alle disse barrierer var det noget lettere at drive virksomhedSmile

Dette link giver adgang til samme info som ovenstående men er en database - istedet for en liste

http://vita.toldskat.dk/

Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:04

Hej

Prøv at se denne side hvor du kan søge på de varer du får hjem og se hvad toldsatsen er. Hvis du har spørgsmål siger du bare til

http://vita.toldskat.dk/vita.htm

mvh

Rikke

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)