Hej Christian Til din orientering er elektronik branchen en meget konkurrencepræget branche. Hvis du benytter dropshipper som Actebis, EET, Dustin m.m., så skal du ikke forvente, at du kan konkurrere på priserne med Proshop, Happi m.m. I dette marked operere de med meget små avancer. Indkøbspriser hos Actebis og EET ligger ofte et godt stykke over den laveste pris, som du vil kunne finde på EDBpriser. Medmindre du er godt rustet med stor kapital til investering i eget varelager (vi snakker om 2-cifret million beløb), så vil jeg sige, at det er spild af tid, at kaste sig ud på dette marked. |
Nicklas Nguyen:Hej Christian
Til din orientering er elektronik branchen en meget konkurrencepræget branche. Hvis du benytter dropshipper som Actebis, EET, Dustin m.m., så skal du ikke forvente, at du kan konkurrere på priserne med Proshop, Happi m.m. I dette marked operere de med meget små avancer. Indkøbspriser hos Actebis og EET ligger ofte et godt stykke over den laveste pris, som du vil kunne finde på EDBpriser. Medmindre du er godt rustet med stor kapital til investering i eget varelager (vi snakker om 2-cifret million beløb), så vil jeg sige, at det er spild af tid, at kaste sig ud på dette marked.
enig - spild af tid - sagt med pæne intentioner selvom jeg selv er i branchen
udover eetnordic, actebis som allereder er nævnt er der også fourcom & tech-data & rosenmeier (jeg mener det er tech-data og rosenmeier der lige er fusioneret).
Jeg betaler selv mere end hos den billigste forhandler på edbpriser for mit hardware når jeg køber hos fourcom eller actebis.
Før i tiden led forhandlerne under visse forhandleres snyd med moms, og snyd med porto. De problemer tror jeg ikke vi har i dag. Men vil du på edbpriser så skal du være parat til at dit salg, foruden ikke at kunne betale løn for det arbejde du har med at tage på posthuset og pakke pakkerne (eller placere dropshipping-ordrer), giver underskud.
Jeg tror at de forhandlere der sælger hardware på edbpriser satser på at give en god service så du kommer igen og måske en da køber nogle af de varer de tjener penge på.
Jeg har selv valgt at lægge 12% oveni mine it-varer som jeg køber fra de danske distributørkanaler - og så satser jeg på at folk mener det er 12% værd at have min virksomhed som mellemled hvis jeg behandler dem pænt. Det er der nogen der mener, og nogen der ikke mener.
Typisk bliver kunderne rigtig glade når der reklameres, - for havde jeg taget 0% i fortjeneste på mine varer eller måske endda solgt med tab, - havde min motivation i forbindelse med behandling af en eventuel reklamation været meget lille.