Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropship firmaer indenfor elektronik??

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Til din orientering er elektronik branchen en meget konkurrencepræget branche. Hvis du benytter dropshipper som Actebis, EET, Dustin m.m., så skal du ikke forvente, at du kan konkurrere på priserne med Proshop, Happi m.m. I dette marked operere de med meget små avancer. Indkøbspriser hos Actebis og EET ligger ofte et godt stykke over den laveste pris, som du vil kunne finde på EDBpriser. Medmindre du er godt rustet med stor kapital til investering i eget varelager (vi snakker om 2-cifret million beløb), så vil jeg sige, at det er spild af tid, at kaste sig ud på dette marked.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 11:46

Nicklas Nguyen:

Hej Christian

Til din orientering er elektronik branchen en meget konkurrencepræget branche. Hvis du benytter dropshipper som Actebis, EET, Dustin m.m., så skal du ikke forvente, at du kan konkurrere på priserne med Proshop, Happi m.m. I dette marked operere de med meget små avancer. Indkøbspriser hos Actebis og EET ligger ofte et godt stykke over den laveste pris, som du vil kunne finde på EDBpriser. Medmindre du er godt rustet med stor kapital til investering i eget varelager (vi snakker om 2-cifret million beløb), så vil jeg sige, at det er spild af tid, at kaste sig ud på dette marked.

enig - spild af tid - sagt med pæne intentioner selvom jeg selv er i branchen

udover eetnordic, actebis som allereder er nævnt er der også fourcom & tech-data & rosenmeier (jeg mener det er tech-data og rosenmeier der lige er fusioneret).

Jeg betaler selv mere end hos den billigste forhandler på edbpriser for mit hardware når jeg køber hos fourcom eller actebis.

Før i tiden led forhandlerne under visse forhandleres snyd med moms, og snyd med porto. De problemer tror jeg ikke vi har i dag. Men vil du på edbpriser så skal du være parat til at dit salg, foruden ikke at kunne betale løn for det arbejde du har med at tage på posthuset og pakke pakkerne (eller placere dropshipping-ordrer), giver underskud.

Jeg tror at de forhandlere der sælger hardware på edbpriser satser på at give en god service så du kommer igen og måske en da køber nogle af de varer de tjener penge på.

Jeg har selv valgt at lægge 12% oveni mine it-varer som jeg køber fra de danske distributørkanaler - og så satser jeg på at folk mener det er 12% værd at have min virksomhed som mellemled hvis jeg behandler dem pænt. Det er der nogen der mener, og nogen der ikke mener.

Typisk bliver kunderne rigtig glade når der reklameres, - for havde jeg taget 0% i fortjeneste på mine varer eller måske endda solgt med tab, - havde min motivation i forbindelse med behandling af en eventuel reklamation været meget lille.

Tilmeldt 26. Apr 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:33
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:57

igang:

Christian Lykke:
Jeg vidste godt nok ikke at actebis lavede dropshipping. Har du nogen erfaring med dem?

Vores fokus er selvfølgelig telefoner og tilbehør, så det er ikke fordi det er noget vi bruger flere gange om dagen. Men vi bruger dem da jævligt. Dog kun til erhvervskunder, jeg har ingen erfaring med at dropshippe til private.

Men på erhvervssiden, fungerer det 100 % upåklageligt.

Hej Myphoneshop.

Mange tak for svaret.

Mvh. Christian Lykke

Tilmeldt 24. May 11
Skrevet kl. 13:01

Nicklas Nguyen:

Hej Christian

Hej Nicklas.

Ja det er en meget konkurencepræget branche.

Det lyder ikke for godt med priserne syntes jeg ikke, jeg mente at de havde nogen større avancer, end ingenting. 

Gad vide hvordan, wupti, happii osv fik startet sig selv op, om de gjorte det med et 2 cifret millionbeløb gad jeg godt at vide :)

Mvh. Christian Lykke

Tilmeldt 24. May 11
Skrevet kl. 13:07

Jørgen Olsen:

Nicklas Nguyen:

Hej Christian

enig - spild af tid - sagt med pæne intentioner selvom jeg selv er i branchen

udover eetnordic, actebis som allereder er nævnt er der også fourcom & tech-data & rosenmeier (jeg mener det er tech-data og rosenmeier der lige er fusioneret).

Jeg betaler selv mere end hos den billigste forhandler på edbpriser for mit hardware når jeg køber hos fourcom eller actebis.

Før i tiden led forhandlerne under visse forhandleres snyd med moms, og snyd med porto. De problemer tror jeg ikke vi har i dag. Men vil du på edbpriser så skal du være parat til at dit salg, foruden ikke at kunne betale løn for det arbejde du har med at tage på posthuset og pakke pakkerne (eller placere dropshipping-ordrer), giver underskud.

Jeg tror at de forhandlere der sælger hardware på edbpriser satser på at give en god service så du kommer igen og måske en da køber nogle af de varer de tjener penge på.

Jeg har selv valgt at lægge 12% oveni mine it-varer som jeg køber fra de danske distributørkanaler - og så satser jeg på at folk mener det er 12% værd at have min virksomhed som mellemled hvis jeg behandler dem pænt. Det er der nogen der mener, og nogen der ikke mener.

Typisk bliver kunderne rigtig glade når der reklameres, - for havde jeg taget 0% i fortjeneste på mine varer eller måske endda solgt med tab, - havde min motivation i forbindelse med behandling af en eventuel reklamation været meget lille.

Hej Jørgen.

Hvad for en hjemmeside har du selv?  

Mange tak for svaret, selvom at det gav et lille hak i min start på hjemmesiden.

Vil bare rigtig gerne starte webshop med handel inden for elektronik, da det interessere mig utrolig meget.

hvor køber du selv fra? og er det det du lever af ?

Mvh. Christian Lykke

Tilmeldt 24. May 11
Skrevet kl. 13:08

Anhar:

Hej

Prøv www.bricksite.com/dropshippers

Den er under opbygning, men det kan være at du kan finde noget.

Hej Anhar.

Mange tak for det, kender godt nok alle af dem derinde.

Er det din hjemmeside?

Mvh. Christian Lykke

Tilmeldt 26. Apr 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:27

Hej Christian

Ja. Det er det. Som sagt den er under opbygning. Meningen er at det skal være et gratis værktøj til hvis man vil arbejde lidt med dropshipping.

Har ikke haft tid til at arbejde så meget med den endnu, så har kun fået skrevet dem op som var lige ved hånden. Men det er der vel forhåbentligt nogle andre som kan bruge til noget alligevel.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 13:36

Hej Christian.

Nej, jeg lever ikke af det, - det er kæresten der passer biksen og pakker pakker (for en rimelig ussel løn).

Omsætningen er lige nu ca. 15.000kr netto pr. måned uden annoncering - gudskelov er det primært kinavarer med fornuftig fortjeneste.

Hvis du er effektiv til at skrive gode produkttekster som google kan finde - så har du en fordel.

Hvis du skal annoncere dig til salg på facebook, adwords m.v. - så kan det næsten kun gå galt - for du er oppe imod folk der gerne kører med underskud for at få markedsandel.

Derudover er du oppe imod en af de mindst loyale og utaknemmelige kundegrupper der findes. Hvis du sælger til en der finder dig via edbpriser kan du være rimelig sikker på at han går på edbpriser næste gang han skal have noget andet igen.

Tilmeldt 24. May 11
Skrevet kl. 13:41

Jørgen Olsen:

Hej Christian.

Nej, jeg lever ikke af det, - det er kæresten der passer biksen og pakker pakker (for en rimelig ussel løn).

Omsætningen er lige nu ca. 15.000kr netto pr. måned uden annoncering - gudskelov er det primært kinavarer med fornuftig fortjeneste.

Hvis du er effektiv til at skrive gode produkttekster som google kan finde - så har du en fordel.

Hvis du skal annoncere dig til salg på facebook, adwords m.v. - så kan det næsten kun gå galt - for du er oppe imod folk der gerne kører med underskud for at få markedsandel.

Derudover er du oppe imod en af de mindst loyale og utaknemmelige kundegrupper der findes. Hvis du sælger til en der finder dig via edbpriser kan du være rimelig sikker på at han går på edbpriser næste gang han skal have noget andet igen.

Hej Jørgen.

Hvad hed din hjemmeside?

Det lyder som en hyggelig kundegruppe ;) 

Jeg har selv taget kinavare ind for at se om man kunne få noget anstændigt til prisen.

Hvad syntes du selv ? og hvor får du kinavarer fra?

Mvh. Christian Lykke

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)