Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trykkeri søges!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er fotograf og har indimellem brug for at få trykt kalendre i god kvalitet.
So far har jeg været kunde hos VesterKopi, men er ærlig talt ikke helt tilfreds med resultatet. Er kun blevet i mangel af bedre, og fordi deres priser er sådan nogenlunde.

Jeg ved, at der er flere trykkere herinde, så jeg ville høre, hvad I tager for at trykke en kalender?
Som regel skal jeg kun bruge 1-2 i A3 størrelse, men har også et projekt i tankerne, hvor jeg skal bruge en HEL del flere, blot i A4 størrelse.

Jeg kommer altid selv med pdf''er af alle måneder + forside. Der skal være plastik forside og en form for bagside, og så skal den naturligvis sættes sammen i toppen med ringe og ophæng.

Jeg bor i Skovlunde, så afleverer og henter gerne i Storkøbenhavn.

Håber at høre fra nogle venlige Aminoer.

- Birgitte

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 15:46
Hej Birgitte,

Link til pertentlig trykker er sendt dig.

Med venlig hilsen

Lars C

Tilmeldt 10. Mar 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:18
Hej.

Prøv at besøge www.fiil-grafisk.dk . Jeg ved han laver sådanne kalendere.

Tal med Frederik Fiil.

God fornøjelse.

Mogens Lindal

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:13
  Hej Birgitte,

Leverer du layoutet helt færdigt og klar til tryk?

Vi kan godt køre sådan kalendere i MediaMouse i oplag helt nede fra ét eksemplar. Der er nogle forskellige muligheder omkring trykket. Grundlæggende, så køres kalendere i oplag fra 1 til 500 styk som digitaltryk. Ved større oplag begynder det at kunne betale sig at køre det som offsettryk.

Da du kun skal bruge et eller to eksemplarer, så er det helt klart kun digitaltrykket som kan betale sig.
Der er så to muligheder omkring trykvalget. Vi kan køre dem som digitaltryk eller vi kan køre dem som fotoprint.
Digitaltrykket er pænt og priserne ligger på et rimeligt niveau. Fotoprint er en del dyrere, men til gengæld er kvaliteten i selve trykket ekstrem høj. Opløsningen på fotoprintet ligger på ca. 6.000 DPI og udstyret kører med 8 samtidige farver (Octachrome). Der kan - ligesom ved normalt digitaltryk - vælges imellem forskellige papirtyper. Vi har efterhånden kørt en del fotoprint for forskellige kundergrupper og selv fotografer har været tilfredse med resultatet.

Som jeg før har skrevet i andre tråde, så har du mulighed for at få lavet et prøve på digitaltryk eller fotoprint. Du skal blot sende mig en email med det ønskede motiv/layout sammen med en adresse til at sende prøven retur til.

Omkring størrelsen på kalenderen, så er den maskimale side-størrelse A3 hvis der skal skydes en spiralryg i efterfølgende.

Tilmeldt 14. Jan 06
Skrevet kl. 23:41
Hej Jesper,
Tusind tak for dit svar. Det lyder meget fornuftigt. Og ja, jeg leverer layoutet helt klar til tryk - med mindre I har en færdig (og pæn) standardkalender som bedre kan betale sig for mig. Men som udgangspunkt leverer jeg pdf-filer med det hele klart.

Hvad vil det koste for en A3 kalender i henholdsvist digitaltryk og fotoprint?

Jeg vil meget gerne have lavet en prøver. Skal jeg sende filer til en hel kalender eller blot en enkeltside? Og kan jeg få prøve på både digital og foto? Det ville være godt at kunne se forskellen jo.

Mvh Birgitte

Tilmeldt 14. Jan 06
Skrevet kl. 23:49
Hej Mogens, tak for linket, det vil jeg tjekke ud.

- Birgitte

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 21:53
Hej Birgitte.

Hvis det skal være super kvalitet og du ikke er interesseret i de billigste stangvarer, kan jeg kun anbefale en af vores kunder og leverandører af tryksager, P.E. Offset A/S i Varde.

Klik ind forbi og bestil noget materiale fra deres website. Det fremsendte vil sikkert give dig et billede af deres kvalitet og professionalisme.

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 07:29
  Jeg har lige sendt dig en email med diverse detaljer
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)