Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad laver en programmør dog i sin fritid?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Aminoer hej!

Ved godt det er et svært spørgsmål da folk er så forskellige. Men der er altid nye udfrodringer i programmering.

Jeg er til dagligt elektrikker og når klokken slår 15:45 slår jeg min switch fra og siger tak for idag (da jeg ikke går hjem og laver el arbejde?).

Jeg finder selv programmering utroligt sjovt, og bruger en del fritid på det. Men hvad gør en programmør? Programmere i så meget at i siger stop når det er fyraften? eller går i hjem og programmer mere, eller går i ud i værkstedet og bruger hænderne? Snitter træ? eller?

Jeg er total lost.. Jeg ville nemlig selv (hvis jeg var programmør) blive ved fra jeg stod op til jeg gik i seng, men har i en switch når klokken slår fyraften?

Håber der bare en nogen der forstår mig.

Hilsen

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:03

Vi knokler 80-120 timer om ugen :-) Det er svært at stoppe ;)

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:04

Tænkte det satme nok! Yes

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 20:05

Det er vel forskelligt fra person til person. Folk er jo forskellige og har forskellige interesser.

Fra Herlev
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Rosenkjær Web IVS Skrevet kl. 20:12

Jannik Hansen:

Ja, nogle gange glæder jeg mig over stadig at have mine studier at tænke på også :)

Jeg studere software på universitet, og når jeg ikke er der arbejder jeg som deltidssælger.

Når jeg så samtidig kører firma i fritiden, så må jeg erkende at kæresten måske ikke altid får den opmærksomhed hun fortjener. Får dog et stort problem til oktober, hvor lillemanden kommer til verden, for aner altså ikke lige hvordan jeg skal finde de ekstra timer i døgnet.

Men som kæresten siger, så handler det bare om prioritering, så mon ikke det går?

Men havde det ikke været for mit studie, som heldigvis er andet en kun programmering, så ville mit skema nok ligne Janniks meget godt, og havde jeg været single havde det set helt slemt ud, så tror jeg nemlig også at jeg ville glemme at sove :-)

Billig crosstrainer - Den nemme guide til at vælge den rigtige

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:16

Johnny Rosenkjær:

Jannik Hansen:

Ja, nogle gange glæder jeg mig over stadig at have mine studier at tænke på også :)

Jeg studere software på universitet, og når jeg ikke er der arbejder jeg som deltidssælger.

Når jeg så samtidig kører firma i fritiden, så må jeg erkende at kæresten måske ikke altid får den opmærksomhed hun fortjener. Får dog et stort problem til oktober, hvor lillemanden kommer til verden, for aner altså ikke lige hvordan jeg skal finde de ekstra timer i døgnet.

Men som kæresten siger, så handler det bare om prioritering, så mon ikke det går?

Men havde det ikke været for mit studie, som heldigvis er andet en kun programmering, så ville mit skema nok ligne Janniks meget godt, og havde jeg været single havde det set helt slemt ud, så tror jeg nemlig også at jeg ville glemme at sove :-)

Godt ærligt svar! Tror nok det er godt at give lillemanden bare lidt opmærksomhed..

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 20:27

Vi koder. og koder... Og så finder vi liige på en ny feature som vi også skal have kodet.

Når man så som i mit tilfælde kombinerer det med generel *nix nørderi, så kan det nogen gange blive nogle vilde aftenprojekter man får sig rodet ud i. 

At være koder/sysadm er en livsstil - det er jo mega fedt at leve af sin hobby!   Jeg tvivler på der er særlig mange skraldemænd, gadefejere og rengøringskoner der f.eks. arbejder med deres hobby.... Måske netop derfor burde man egentlig værdsætte deres slid endnu mere. Jeg tror fandme jeg siger TAK til rengøringskonen på mandag, som står op klokken røv om morgenen og gør kontoret rent, så der er pænt når vi kommer og smækker vores nørdede røv i sædet kl. 10 når vi nu kommer ud af sengen (vi har jo kodet hele natten).

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:29

IværksætterGen:

Godt ærligt svar! Tror nok det er godt at give lillemanden bare lidt opmærksomhed..

Ja - man skal passe på.. Og helt bestemt give kæresten mere tid... If eyes could kill, i was dead :P

Men ja - min junior havde 3 lys i sidste lagkage - så det er nok på tide at skrue lidt ned for arbejdstimerne, og lidt op for effektiviteten :-)

Man bliver sgu for gammel, for hurtig af at arbejde så mange timer..

:-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)