Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Talent for selv udvikling, og nu vil jeg dele! ..

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Eksperter!

Jeg har længe været en af de utallige på Amino der har surfet rundt og læst, uden at poste. Dette skal der dog laves om på.

Min første reelle post skal derfor behandles med kritik, ideer og muligheder indenfor opstart af egen virksomhed, et website omhandlende selv udvikling for mænd. 

Jeg er muligvis kun ved at fylde 19 år, men har gennemgået - og gennemlæst - et utal af materialer og artikler omkring dette emne. Jeg er utroligt engageret i det jeg laver, og når jeg først sætter mig for noget vil jeg vide alt, inden jeg går videre (lidt af en nørd, JA) !!

Cut to the point;

Jeg vil oprette en hjemmeside om selv udvikling for mænd, den skal primært være gratis (jeg er dog igang med 2. bog om selvudvikling, og disse bøger vil jeg helst have lidt for, vi snakker max. 20-50 kr.).
Til hjemmesiden skal der ligeledes være et forum.
Jeg vil løbende opdatere hjemmesiden med artikler om selvudvikling. Emnerne vil jeg ikke tilkendegive endnu, men der er utallige!

Jeg har dog bemærket, at enkelte af emnerne jeg vil dække allerede findes beskrevet på nettet - ligeledes på dansk - men at disse, efter min mening, er outdatede/misledende.

* Jeg vil høre hvad i syntes om en sådan ide, om det er noget i kan se jer selv bruge, samt hvordan jeg skulle tjene en mønt eller to på det.
Skal jeg Cvr-registreres for at udbyde dette (da jeg ikke tager penge for servicen, kun for eventuelle E-bøger + reklamepenge (adsense osv.))?

Ser frem til jeres respons! 

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Petar,

Jeg synes det lyder som en rigtig god ide, som jeg muligvis selv ville benytte mig af.

På den ene side lyder det som om, at du føler skyld over at tage penge for det, og på den anden side spørger du hvordan du kan tjene på det. Ta' nu noget for dine bøger. Hvis du har lagt et stykke arbejde i dem, så skal du da også have noget for dem.

Jeg ville 10-doble dine prisplaner for bøgerne.

Du skal ikke CVR-registreres vedmindre du tjener mere end 50.000 kr. om året.
Der er dog ingen der forhindre dig i frivilligt at gøre det - det kan være for at fremstå mere professionel (at have et CVR-nummer = registreret virksomhed Yes) - eller for at kunne få momsfradrag.

Hvis du fx køber en computer til at skrive dine bøger på, så skal du ikke betale moms af købet som virksomhed.
Når du momsregistrerer dig, frivilligt eller ej, skal du dog også betale moms af indkomsten.

Så afhængig af hvor mange udgifter du har, ville jeg nok vente til at momsregistrere til det bliver aktuelt.

God vind.

Vh.,

Sune Westphalen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)