Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte til florida, hvor, hvordan og hvem???

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu så jeg desværre ikke dit interview. Men er det ikke en ret kompliceret proces at få en permanent opholdstilladelse? Hvis du eventuelt har svaret i videoen, er der så et sted man kan gense den?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:43

Casper Schneidereit:

Nu så jeg desværre ikke dit interview. Men er det ikke en ret kompliceret proces at få en permanent opholdstilladelse? Hvis du eventuelt har svaret i videoen, er der så et sted man kan gense den?

Den ligger et eller andet sted for Amino Plus. Noget med Amino Akademi eller sådan noget? Det er der sikkert andre, der kan svare på.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 316
Fra  db web ApS Skrevet kl. 22:43

Thomas.

Det var et super svar :)

Det lyder jo tiltalende det med skoler og det hele..
Det med at bo et sted hvor man er hegnet ind tiltaler mig ikke, jeg er af den overbevisning at det man frygter og prøver at flygte fra sker for en. Så jeg vil hellere snakke med nogle der kender områderne, og så flytte dertil og bo der som en del af befolkningen. Ellers kunne jeg jo bare blive boende her i DK :)

Jeg glæder mig til at komme videre med projektet. I første omgang har jeg lovet konen en tur på 14-30 dage der ovre, for at vi kunne lure stemningen, og evt finde nogle rådgivere osv.

Det er jo en stor beslutning alligevel :)

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ragnar-Gwyn:
Det med at bo et sted hvor man er hegnet ind tiltaler mig ikke, jeg er af den overbevisning at det man frygter og prøver at flygte fra sker for en. Så jeg vil hellere snakke med nogle der kender områderne, og så flytte dertil og bo der som en del af befolkningen. Ellers kunne jeg jo bare blive boende her i DK :)

LOL :-) Jeg tror, du lige skal sætte dig ind i, hvad et gated community er... Det er i udpræget grad der, hvor amerikanerne bor. I Californien er det anslået omkring 11 millioner mennesker alene.

Her hvor jeg bor er vi de eneste ikke amerikanerne ud af knapt 300 husstande...

Et gated community byder på lækre fællesarealer, kæmpe swimming pools, fitness center og meget mere. Og det er skønt at vide, at der er styr på, hvem der kommer ind. Men det er jo en smagssag - jeg synes, det er fedt at spare tyverialarmen, undgå dørsælgere og den slags.

Hvis du boede i lejlighed i København - ville du så også fravælge et sted med dørtelefon? Det er så'n cirka det samme ;-)

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:52

Casper Schneidereit:
Hvis du eventuelt har svaret i videoen, er der så et sted man kan gense den?

Jeg fandt det: http://www.amino.dk/aminoakademi.aspx

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 316
Fra  db web ApS Skrevet kl. 22:53

Jeg må lige læse lidt på lektien så :)
Men sådan er det jo :) 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:59

Hej Thomas.

Vi har lige siddet og har set hele jeres video med middelhavet som baggrund i Nerja, Spanien.

Hvordan er skattereglerne, hvis man kun ønsker at være i og arbejde fra Florida online 1-3 hhv. 4-6 måneder af gangen?

Venlig hilsen,

Christian 

Fra Vejle
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 155
Fra  Madeby Marketing I/S Skrevet kl. 00:49

Hej

Jeg er i Florida lige nu. Det er totalt fedt herovre, men der er også nogle ting man skal være opmærksomme på. Først og fremmest er det varmt, ekstremt varmt. Det er varmt på en anden måde end i Danmark, luftfugtigen er forholdsvis høj og der er meget sump, så det kan føles lidt ubehagelig til tider. - Men nu er Florida jo også en stor stat - 3 gange større end Danmark, såååå.

Jeg har været i Orlando, Key West, Fort Myers og Miami, hvor jeg synes Miami og Fort Myers var fedt, men man skal nok opleve det for selv at bedømme det. Hvis du skal flytte herover, så vil jeg anbefale at du bor nær kysten.

En anden ting er at der er ekstrem meget junk food - det synes jeg i hvertfald, og der er ekstrem mange fede mennesker. Derfor kan det være en kamp i sig selv, bare at finde noget ¨ordenligt¨ mad.

Men når det så er sagt, er der totalt fedt herovre, alle er venlige, men hvis du spørger mig, foregår det også lidt i slow motion - blierne kører langsomt, butiksassistenterne arbejder i slow motion, men det er hvad jeg synes..

MEN ALT ER BILLIGT HEROVRE :-) 

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 02:25

Christian iMARKETING:

Hej Thomas.

Vi har lige siddet og har set hele jeres video med middelhavet som baggrund i Nerja, Spanien.

Hvordan er skattereglerne, hvis man kun ønsker at være i og arbejde fra Florida online 1-3 hhv. 4-6 måneder af gangen?

Venlig hilsen,

Christian 

Jeg ved det ikke, Christian. Men umiddelbart vil jeg tro, at de er, som hvis du boede her. Du skal jo have visum eller Green Card for at kunne arbejde her, om det så bare en én uge. Og når du har det, betaler du skat af din amerikanske indtægt her i USA. Hvad du kan forhandle dig frem til med det danske skattevæsen, ved jeg ikke. Men jeg vil tro, at det vil være en yderst vanskeligt situation at stå med et ben i begge lejre.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 02:31

Hej Alexander

Jeg går ud fra, du kun er her på ferie? Florida bugner af gode spisesteder med sund og nærende mad, så jeg tror, du kigger de forkerte steder.

Der køres ikke så stærkt her - op til 75 Mph, som er ca. 120 km/t på motorvejene. Hastighedsbegrænsningerne i byerne er meget lig de danske.

Ekspedienter i slow motion? Jeg kan slet ikke genkende det - jeg tror, det må skyldes, at du primært er på rigtige turiststeder.

Og ja - her er meget fugtig varme i juli, august og september. De resterende ni måneder af året har vi så vejr, der kan gøre enhver dansk sommer misundelig. Gennemsnitstemperaturen i december/januar her er 25,5 grader. Det gør de tre sommermåneder til at holde ud :-)

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)