Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte til florida, hvor, hvordan og hvem???

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 316
Fra  db web ApS Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Aminoer :)

Forleden aften sad jeg og så Rosenstand og Thorborg snakke om det at flytte til USA osv.

Siden da har jeg ikke rigtig kunne tænke på andet :) Jeg har altid godt kunne tænke mig at flytte til USA, men det har altid bare været en drøm, "som jo nok alligevel ikke kan lade sig gøre".
Men da jeg så dem snakke om hvordan det var, fik jeg ligesom en aha oplevelse. Og jeg er en mand der altid følger mit hjerte og de pludselige indskydelser, og meget lidt tænker over konsekvenserne :)

Men ja. Nu vil jeg se om jeg ikke kan komme til at flytte der over, konen er næsten overtalt, og sønnen kan ikke snakke endnu, og alle ved at den stiltiende mener ja ;) hehe

Hvis jeg skal flytte bliver det nok først om 1 års tid, måske mere, men man kan jo altid så småt begynde at planlægge :)

Så hvor starter jeg henne? er der nogen der kan anbefale byer? Er der nogen der kender nogen der kan give nogle råd og fifs? :)

Jeg tager på ferie derovre for ligesom at se mig lidt omkring :) så jeg skulle gerne have sporet mig ind på et par byer der er værd at se på ;)
Håber der er nogen der kan give et par råd til en rejselysten fyr :) 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:14

Hejsa

Nu er USA jo en bette sjat større end Danmark, så det er lidt svært at foreslå dig byer uden at vide, hvor i USA du vil kigge. Alaska er højt mod nord, smukt og meget koldt. Californien er tempereret (undtagen ørkenen hvor der er 50 grader varmt en del af året). Så er der Midtvesten - store landbrugsområder etc.

Hvilket klima m.m. eftersøger du?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Fra  db web ApS Skrevet kl. 21:24

Ja, du har ret :)

Det kunne jeg godt lige have præciseret noget bedre :)

Men i talte jo så varmt om florida, så det var der jeg i første omgang havde tænkt mig at kigge.
Fordelene har i jo selv fortalt mig ;) 

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 21:27

Byerne er meget forskellige. Min erfaring:

Los Angeles:
Fantastisk by som er meget kreativ. Der bor dog 12.5 millioner så der er områder der er 100 gange værre end Ishøj, og områder som intet sted i Danmark kan nærme sig. Beverly Hills er et fantastisk område, men forbered dig på en 2 værelses lejlighed koster 2.500 dollars om måneden.

San Francisco:
Skøn by. Den er meget europæisk: Cykler, halvkøligt vejr, meget sundhed, afslappet.. Det var som at gå ned igennem Strøget at være i San Francisco centrum. Skøn by.
Priserne minder om KBH centrum.

Las Vegas:
Crazy men FANTASTISK sted. Nok ikke det bedste sted at bo med en kone og et barn, især hvis ens årsindtægt er under 5 mio ;-) 

New York:
STOR by. Meget stor by. Det skal man opleve.
Jeg vil ikke selv have lyst til at bo i det, men andre personer ville ELSKE det.

Jeg har ikke hørt det omtalte foredrag, men umiddelbart mener jeg det er rigtig svært at komme derover. Jeg venter selv med at flytte ud af landet til jeg kan investere en halv til en hel million i det. Om det så bliver Kina eller USA - I do not know.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Fra  db web ApS Skrevet kl. 21:34

Det skal lige siges at jeg har være i USA et par gange.

Bl.a. i New York, Washington DC, Los Angeles, San francisco, Solvang, Santa Barbara osv.

Disse byer ser jeg ikke som steder jeg vil bo, men mere som "det var sjovt da i de uger"

Men Florida har nogle tiltalende steder, men der er jo mange byer at vælge imellem :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 21:59

Hvor lyder det fedt du vil prøve at komme derover :) Jeg har også planer om at flytte til USA om 1,5-2 år fordi jeg elsker landet!

San diego er også en cool by :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Fra  db web ApS Skrevet kl. 22:05

Ja ik :)

Og verden er jo ikke så stor idag, med facebook, twitter, msn, mobil osv osv..
Og det koster jo heller ikke så meget mere for billetter. Så alt i alt tror jeg ikke det bliver det største problem med familie osv.

Selvom der nok er nogle bedsteforældre til sønnen der kommer til at hade os ;) meeeeeen, så har de da en undskyldning for at komme lidt væk fra Danmark.

Her er også ved at være så indebrændt, og vore alles kære pia er jo ved at spærre os inde/ude fra resten af Verden. hun sætter os lige så langsomt i fængsel uden at vi opdager det :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:09

Hej,

Hvor meger koster det og leje et hus? eller noget. For jeg vil flytte til USA om nogen år. Jeg vil godt bo ved en strand der over Smile.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja - eller jeg kunne have gjort mig den ulejlighed at læse overskriften...

Jeg selv bor i Parkland (en del af Coral Springs). Det er et relativt upscale område og har i øvrigt Floridas laveste crime rate nu på femte år i træk. Vi har 30-35 minutter til Miami herfra. Har du børn, er det værd at vide, at området har nogle af USA's bedste skoler. Folk flytter hertil på grund af dem.

Set med danske øjne er her billigt at bo. Du kan sagtens finde et mindre hus omkring de 200 kvm. i god stand til godt en million kroner. Vil du i gated community med vagter, skal du lægge lidt mere - vel omkring 100K ekstra.

Hele området her er kendetegnet af ret høj levestandard, masser af start ups, fuld fart på online verdenen og et hav af udenlandske entreprenører, fede netværk etc.

Vil du hellere bo i Miami, er priserne på det meste en 20-25% højere, kriminaliteten er i nogle områder enorm - og det er en stor fordel at kunne spansk. Omkring 70-75% af befolkningen i Dade County (Miami) har spansk som modersmål.

Vil du hellere bo i Californien, skal du vide, at ALT er meget dyrere der. Sales tax, andre skatter, boliger etc. San Diego (som er en fed by) er så dyr at bo i, at e har store problemer med at få politibetjente, sygeplejersker etc. der til, for de har ikke råd til at betale huslejen.

Jeg ved ikke, om det hjælper noget? Ellers må du spørge mere konkret.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:34

Gaming Hotel:

Hej,

Hvor meger koster det og leje et hus? eller noget. For jeg vil flytte til USA om nogen år. Jeg vil godt bo ved en strand der over Smile.

Bare et sted i USA? Så er det mellem $40 og $10.000 pr. måned. Hvis du er lidt mere konkret, skal jeg svare efter bedste evne.

Lige her hvor jeg bor, kan du leje et almindeligt hus (efter Florida målestok) på 200-250 kvm. med pool, 2-3 bils garage og alt det der for omkring $2.500-2.800 pr. måned.

Vil du ud til stranden: Gang lejeprisen med 2 eller 3 - og sæt forventningen til husets kvalitet tilsvarende ned.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)