Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO / Computerworlds oversigtsdiv

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 03:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg er blevet lidt forelsket i Computerworlds oversigtsdiv. Knappen der aktivere den er lige under logoet. http://www.computerworld.dk/

Jeg har dog lige et spørgsmål til de skarpe SEO eksperter. Er måden den vises og skjules på, den rigtige måde at gøre det?

De bruger style="height: 0px;" (+overflow:hidden...) og så ændres denne attribut når man klikker på deres knap. Jeg har tidligere brugt display:none og block til lignende, hvilket rent teknisk fungere fint, men jeg kan ikke helt gennemskue hvilken måde der er korrekt i forhold til søgemaskineoptimering.

I princippet laver jeg ikke oversigten pga. Google - men for brugervenligheden. Det ville dog være bittert, at blive smidt af Google eller andre søgemaskiner pga. det.

Venlig hilsen
Eskil

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 09:02
Hejsa

Jeg ved ikke helt med height:0, men søgerobotterne har gennemskuet display:none
Så hvis du bruger display: none så er det skjult tekst/links og det kan risikere at blive straffet.

Tilmeldt 11. Jan 07
Skrevet kl. 10:22
Hej,

Undlader Google blot at indeksere det tekst der er indholdet i div''en med display:none eller banner Google websites der bruger det ellers valide w3c tag?

Venlig hilsen
Eskil

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:52
> Så hvis du bruger display: none så er det skjult tekst/links og det kan risikere at blive straffet.

Nej, man skal passe på med at blande straf og filtrering sammen. Det er to helt forskelige ting! Tekster der ikke ses med mindre brugerne f.eks. klikker på noget, prioriteres ikke så højt som synlige tekster og kan blive filtreret helt bort. Men der straffes i reglen ikke for den omtalte brug af CSS
Tilmeldt 11. Jan 07
Skrevet kl. 21:13
Hej Mikkel,

Tak for svaret. Jeg vil bruge det med omhu... og ikke med henblik på SEO.

/Eskil

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)