Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad har Hitlers sekretær tilfælles med verdens beslutningstagere?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære venner

Belært af gode svar/spørgsmål fra mit sidste indlæg, vil jeg anbefale dig til at læse nogle af mine tidligere indlæg fra de sidste uger, hvis du evt. skulle være i tvivl om, hvad min hensigt med dette indlæg er.

Dette for ikke at skulle gentage mig alt for mange gange.

Jeg sidder og bliver inspireret af mit eget svar på indlæg "Dommedag" fra Søren, som var:

"Hej Søren. Det minder mig om Traudl Junges (Hitlers sekretær) beskrivelse af den bizarre gruppe mennesker inde i Hitlers bunker de sidste dage inden Hitler begik selvmord.

De befandt sig dybt nede i jorden, beskyttet af bunkerens 11-meter tykke mure, hvor bomber faldt til venstre, til højre, og ovenpå. Den Røde hær var kun nogle få gader derfra. Hitlers hær var brudt totalt sammen, den var gået fra at besidde herredømme over hele Europa til et absolut nederlag.

Men på trods af alle de ubehagelige fakta, der tydeligvis omgav dem, og alle bomberne, der faldt over dem, holdt folk inde i bunkeren fast i deres håb og fantasier. De klyngede sig til deres forældede mentale modeller, ude af stand til at lade virkeligheden synke ind. Bomberne var ikke mange nok eller kraftige nok til at få budskabet til at trænge ind igennem deres sinds tykke mure.

Da Traudl Junge blev spurgt, hvorfor hun ikke bare forlod bunkeren, da Hitler endda foreslog hende det, svarede hun: "Jeg var bange for at forlade bunkerens sikkerhed"."

Og dette får mig til at tænke på mange af verdens beslutningstagere i denne tid. De sidder nede i deres "bunker" med metertykke mure til virkeligheden og klynger sig til deres forældede modeller, som engang virkede. "de er bange for at forlade bunkerens sikkerhed".

Albert Einstein sagde " problemer kan aldrig løses ud fra den samme opfattelse, der skabte dem".

Kære venner - vi skal alle bidrage til at tænke NYT. Og vi som iværksættere har et stort ansvar at tage, så hvis du stadig sidder i din "bunker", så beslut dig for at træde ud NU.

Vær opmærksom.

Forvent det bedste - forbered dig på det værste.

Kh. Jens L. More

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 09:29

Hej Jens.

Meget inspirerende indlæg! Du havde mig hele vejen igennem, især pga. den lille historie. Jeg kan aldrig høre nok om fortiden og de krige der uheldigvis har fundet sted! Dejligt at lære noget nyt!

Men det er nu ikke det som det handler om. Jeg kender godt det med at gemme mig i min lille bunker! Jeg vil bare helst først ud når jeg virkelig er sikker på at jeg ikke får brug for at hoppe ned i bunkeren igen. Selvfølgelig er man altid beskyttet når man er tilbage, men det nytter jo ikke noget og rende frem og tilbage hele tiden syntes jeg!
Men det hele kommer stille og roligt! ;-)

Tak for indlægget og fortsat god dag til dig!

Mvh,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 12:29

Hej Daniel

Tak for din respons.

Jeg er fuldstændig enig med dig i, at timing er essentielt. Og jeg tænker også, at det er vigtigt at vide, hvilket "løb" man har tilmeldt sig og forbereder sig til.

Jeg tillader mig at uddybe dette via en metafor.

Det er vigtigt at vide, om man er tilmeldt et "100m løb" eller et "marathon". I begge tilfælde skal man forberede sig både mentalt og fysisk, inden starten lyder. Og det er sjældent den, der løber hurtigst, der vinder et "marathon", og sjældent den der kan løbe længst, der vinder et 100m løb".

Så derfor skal man vide hvilke mål og drømme man går efter, og tilpasse sin timing til dette.

Og jeg ønsker dig og dine kære en dejlig sommer.

Kh. Jens L. More

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 13:11

Hej Jens.

Godt ord igen! Ja timing er helt sikkert vigtigt! Selvfølgelig kan man bare springe ud i det, men i sidste ende kommer man til at bruge mere tid på alt muligt unødvendigt, som man kunne have undgået ved at bruge tid på at få alt på plads!
Lad os tage et eksempel i musikere f.eks.

Du kan da sagtens uden at have lagt nogle singler ud, uden at have spredt dit navn og fortalt din genre og ladt folk lære dig at kende lave og udsende din debutplade.
Men hvis du derimod laver en masse musik som du kan lide, får lavet nogle feats med andre musikere indenfor din genre og smider nogle gratis EP'er op til download i en periode over nogle år, så er der med 110% sikkerhed mere salg og hype når du udgiver din debuplade! :-)

Mange tak og rigtig god sommer til dig og dine nærmeste også! :-)

Mvh,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)