tja, meget svært at sige, da det helt afhænger af dit produkt, hjemmeside og DB. Ligeledes har branchen og konkurrencen også en del at sige. Befinder man sig i en nichebranche, kan gode høje konverterinmgsprocenter sagtens forekomme, selv med "minuser" i produkt, hjemmeside m.m.
Jeg har set webshops med en konvertering på 0.5% hvilket var en økonomisk succes - men ligeledes ser jeg også shops så skal ligge på over 4% for at opnå en økonomisk gevinst.
Og så er spørgsmålet endvidere om de 172 besøgende har været gratis trafik eller betalt trafik? Hvis der er helt gratis trafik, fx organisk fra Google, så lyder det da umiddelbart flot med en konvertering på over 3%.
Har det været betalt trafik til en klikpris af 10 kr. - ja så har du betalt 1720 kr. for 6.6 bestillinger. Så kan du jo hurtigt regne ud, om det er økonomisk rentabelt.
Endeligt kan man sige, at med en samlet trafik på 172 på 30 dage, så er data grundlaget meget svag. Men så begrænset trafik, vil jeg tro at denne konverteringsprocent helt sikkert ikke ligger på samme niveau mdr. efter mdr. - det kan både være nul men også 10.
Men hvis du oplyser din hjemmeside, så kan du sikkert få flere Aminoers respons!
Johannes