Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en god konvertering?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg sidder og forsøger at blive klogere på konverteringer. Jeg har opsat nogle mål i Analytics og kan her f.eks. se, at på de sidste 30 dage er der ud af 172 besøg, 23 besøgende, der har gennemført en bestilling. Det giver en konvertering på 3.83% Er det fint, lavt eller højt?

Håber, I kan hjælpe.

Rigtig god dag til alle

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 09:19

Hej Mette. 

som tommelfingerregel vil jeg sige, at hvis du har over 3% konverteringer, så har du mere konvertering end gennemsnittet. 

Som altid er det svært at sammenligne, da shops, design, produkter og priser jo varierer. 

Kim

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 14:26

tja, meget svært at sige, da det helt afhænger af dit produkt, hjemmeside og DB. Ligeledes har branchen og konkurrencen også en del at sige. Befinder man sig i en nichebranche, kan gode høje konverterinmgsprocenter sagtens forekomme, selv med "minuser" i produkt, hjemmeside m.m.

Jeg har set webshops med en konvertering på 0.5% hvilket var en økonomisk succes - men ligeledes ser jeg også shops så skal ligge på over 4% for at opnå en økonomisk gevinst.

Og så er spørgsmålet endvidere om de 172 besøgende har været gratis trafik eller betalt trafik? Hvis der er helt gratis trafik, fx organisk fra Google, så lyder det da umiddelbart flot med en konvertering på over 3%.

Har det været betalt trafik til en klikpris af 10 kr. - ja så har du betalt 1720 kr. for  6.6 bestillinger. Så kan du jo hurtigt regne ud, om det er økonomisk rentabelt.

Endeligt kan man sige, at med en samlet trafik på 172 på 30 dage, så er data grundlaget meget svag. Men så begrænset trafik, vil jeg tro at denne konverteringsprocent helt sikkert ikke ligger på samme niveau mdr. efter mdr. - det kan både være nul men også 10.

Men hvis du oplyser din hjemmeside, så kan du sikkert få flere Aminoers respons!

Johannes

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 16:48

Ja, som de andre siger er det svært at sige om det er godt eller skidt.

Det er også derfor at jeg glæder mig til at hr. Webanalytiker får Webshopindeks op at køre, der vil du kunne få svar på dine spørgsmål..

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)