Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tanker omkring opstart af vikar/rekruteringsbureau.. Help needed.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

 

Jeg prøver lige et indlæg herinde da jeg gennem længere tid har gået med tanken om at starte et vikar/rekruterings firma.

Jeg har mange års erfaring med branchen - men udelukkende fra den anden side af skrivebordet. Jeg har både forhandlet med diverse bureauer, samt ansat rigtig mange medarbejdere både gennem vikar og rekruterings firmaer.

Dette dog udelukkende indenfor brancher som kontor/adm/salg

Jeg har derudover flere års erfaring i både ansættelser samt undervist i rekruterings teknikker etc.

 

Derudover har jeg bare en iværksætter i maven - og mener at det netop er indenfor dette område jeg har mine største kompetencer.

Så - Hvad er mine muligheder her. Jeg kunne selvfølgelig bare sige mit nuværende job op og kaste mig ud i det. Men jeg har ikke kapitalen der kræves. Ja så kan jeg låne, men det synes familien ikke er en specielt god ide med de forpligtelser der er rent privat.

Så falder mine tanker på en form for franchise. Findes det mon indenfor denne branche?

Hvad hvis man havde en "tidlig" forretningsplan klar, kunne man så eventuelt prøve at få hjælp fra en investor?

Ja jeg er pt. lidt på bar bund med de her ting - men håber der er nogle flinke Aminoer der evt. kan komme med et par gpde råd :-)

 

p.s

Jeg kan natirligvis uddybe en masse ting hvis det er nødvendigt.

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal først og fremmest tænke et koncept ud! Hvad vil skille dig ud fra dine etablerede konkurrenter.

Hvis det er at du tilbyder Spa og massage og svømmebssain til dine vikarer, så er det klart at du får brug for noget kapital.

Hvis det ikke er tilfældet, så kan jeg virkelig ikke se hvor de store omkostninger skulle ligge. Der ligger masser af software på nettet der kan håndtere såvel bookinger som "personalearkiv" og f.eks så ville vikarerne kunne tilmelde sig vikarrbureauet via samme software som datingbureauer benytter, - med billeder og oplysninger om dem selv etc. Det koster i omegnen af et par tusind kroner, og det samme vil gøre sig gælde for bookingdelen.

Så, alt i alt vil du hvad det tekniske angår kunne være igang for omkring 5.000 kr. Skulle du få behov for lidt hjælp til det praktiske, vil du stadigvæk ligge under 10.000 kr. Det behøver du hverken investor eller bank til at finansiere. Har du viljen, så finder du også penge når det er i den størrelsesorden.

Markedsføring og alt muligt andet, kan også gøre gratis i starten, og så udbygges efterhånden som der kommer indtægter i firmaet.

Man kan leje mødelokaler og holde interviews på stribe for under 1.000 kr. hvis du føler der er behov for det, og alt i alt kan jeg slet ikke se hvad dit problem består i.

Med dit job ved siden af, kan du i løbet af det første år eller to geninvestere overskuddet i dit firma og på den måde vil det gå stærkt. Omvendt, hvis du virkelig får succes og ikke kan overkomme at have job ved siden af, - ja, så har du jo heller ikke de økonomiske overvejelser omkring at sige dit faste job op.

Pas på med, - at problemerne kun sidder på den indvendige side af hovedet, - og ikke i virkeligheden :)

Held og Lykke....  

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

@Michael

 

Tak for svaret.

Ja at starte op ved siden af jobbet har naturligvis også været i mine tanker. Her skal jeg bare lige have fundet en løsning på nogle praktiske ting, men det naturligvis muligt.

Når jeg mener at jeg mangler noget kapital til opstarten tænker jeg faktisk primært på udlæg af løn omkostninger. Jeg forestiller mig ihvertfald at når det kommer til vikarer (ikke ren rekruttering) vil der i løbende være en del løn som vil skulle betales inden selve faktureringen til min kunde(?) - Men ja et likviditets problem som vel er overskueligt.

 

Omkring selve virksomheden, så har jeg en del tanker hvor jeg mener jeg kan gøre det anderledes end mange af de eksisterende. Jeg ved ihvertfald at der er mange områder hvor jeg ved jeg kan gøre det bedre ;-)

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Likviditetsproblemet ang. lønningerne afhænger naturligvis af hvad der er normalt i branchen, men hvis du du kan tilbyde dine kunder noget der afviger fra normen, - så kan dine betalingsbetingelser jo også gøre det :)

Hvis vikarerne dobbeltjobber som tilskud til deres faste job, så kan lønudbetalingerne måske rykkes?

Måske husker du Matador? Her startede Mads Skjern sin bank ved (bla.) at lade sin medarbejder lade noget af sin løn gå i banken til en god rente... Det kan ikke lade sig gøre i virkeligheden, men det er den slags skæve tankegang du skal have som iværksætter....

For det er bare at tænke det hele ind i konceptet, - også det mere lavpraktiske...

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillader mig lige at give den et enkelt bump

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig

Jeg er også i fuld gang med at opstarte et vikarbureau, også inden for regnskab, kontor og administration.

Jeg har som dig heller ikke de store kapitaler, men det ser alligevel ud til at tingene nok skal gå.

Der findes et vikarbureau som er franchise baseret. Jeg kan ikke huske navnet lige nu, men jeg så en annonce på en af de der jobpotaler. Måske kan du prøve at google den. Det er max 14 dage siden, så det kunne være du var heldig.

Hvis du ikke er bange for at lave sparring med en konkurrent så er du velkommen til at give mig et ring. Måske kan vi hjælpe hinanden lidt. Jeg tror på at der er nok til alle! :-)

Venlige hilsner

Bettina 20109305

 

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Betinna

Jeg ringer til dig en af dagene - vil rigtig gerne tale :-)

 

Apropos bureauer der har en form for franchise opbygning, kan jeg kun finde Head aHead, som er rettet imod turist/hotel brnchen. Og det er desværre ikke lige her jeg har mine spidskompetancer :-) Kan du eventult huske noget af navnet, eller hvilken portal du så det på ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)