Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Campingplads med tema?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 30. Apr 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminoer!

Vi er 3 iværksættere, på 23, 18 og 18.

Vi har alle lavet store planer ang. en campingplads med tema, men vi ved ikke hvordan vi skal lave det.

- Vores campingplads indeholder self. camping, huse (til folk uden campingvogne), administrationsbygning, en lille gade (lavet 100% efter det tema som vi vælger), samt svømmehal med samme tema.

Dsv. kan vi ikke sige temaet, da andre muligvis ville tage idéen. Håber dette er OK :P

- Vi overvejer lidt at lave en stor model af hele campingpladsen, men hvem skal vi så vise den til?

Hvor er det bedst at lave denne campingplads? .. I danmark, eller den nordlige del af tyskland (Vi kender ikke til tysklands regler ang. iværksættere)

Har I evt. gode råd, fra iværksætter til iværksætter?.. Vores pengepung er forholdsvis lille til dette store projekt, så hvor kan vi få investorer?

Ja, vores projekt er stort, men vi vil tage kampen op, selvom det kan betyde meget besvær.

-SG

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har i prøvet at lave et overslag over omkostningerne? for jeg tror i får jer et chok over hvor meget det koster at starte op..

Jeg ville starte hvis jeg var jer at kigge på en allerede etableret Campingplads med godt omdømme, også arbejde mig videre derfra, da der bare er rigtigt meget at tage højde for.

I kan lave Modeller og bevægelige dele, det hele kommer ned til hvordan det økonomiskset vil løbe rundt og hvordan de investore kan få deres penge, så fokuser på at lave budgetter m.m.

Tilmeldt 30. Apr 11
Skrevet kl. 21:01

Vi har tænkt en smule over omkostninger. Vores største indtægt bliver nok at de lejer nogle pladser, derefter er der diverse ting i den lille bydel, som også koster lidt. Vi overvejer også at skaffe nogle computere, som de unge kan leje indtil de drager hjemad. Dette giver en lille afgift til dem vi køber computere af, men en større indtjening i længden.

- Vores største problem bliver at få startpenge til at starte det hele. Vi regner med et underskud de første par år, som langt de fleste iværksættere også har.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 21:10

SørenG:
Vi har tænkt en smule over omkostninger.

I skal KUN tænke på omkostninger til at starte med.

SørenG:
Vi overvejer også at skaffe nogle computere, som de unge kan leje indtil de drager hjemad.

De fleste har bærbar og smartphones, og campingpladser sælger Wifi adgang idag, som kan nåes på hele pladsen.

SørenG:
Vi regner med et underskud de første par år, som langt de fleste iværksættere også har.

Jeg tror ikke de første par overhovedet rækker.. Bygninger, infrastruktur, ansatte, vedligeholdse m.m koster rigtigt mange penge..

Jeg syntes helt bestemt det er spændende, jeg har selv gået med tanken om det i Frankrig. Men har man camperet lidt og tænkt over hvor meget der skal være på en campingplads så er det ikke bare at ramme græs områder ind og sælge pladsen.

Tænk på økonomien, og husk der også er regler inden for campingpladser som skal overholdes, Derfor er det en god start at købe en der er etableret som har styr på alle tingene, også kan man altid bygge videre når man kan se det er profitablet.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 21:12

Jeg prøver ikke at hakke jeres ide ned forresten.. :P Det er alt ment konstruktivt og for jeres bedste.. Så hvis jeg lige har formuleret mig lidt skarpt eller uhensigtsmæssigt så er det bestemt ikke ondt ment! :)

Tilmeldt 30. Apr 11
Skrevet kl. 21:12

har set lidt på det før - Der er mange campingpladser til salg med god indtjening, men de koster typisk flere hundrede tusind kroner. Er det muligt at købe en med dårlig indtjening, og så ændre det.

Hvis ikke, hvor får vi så penge til den campingplads?

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 21:20

Hej, 

Vil da lige komme med et input, der er en grund til at de campingpladser der er til salg kræver en ret stor egenkapital se evt. her http://www.emperhverv.dk/aktuelle.asp 

Samtidig skal i være klar over at indtjeningen på en campingplads slet ikke er så høj som mange går og tror. måske en 3 - 500.000,- pr. år og de penge skal så række til hele året.

Samme tror mange at de så har fri om vinteren, men nej! der skal der laves legeplads, renoveres hytter o.s.v. stort arbejde at drive sådan en plads. 

Har selv arbejdet på en campingplads fra jeg var 12 til 20 år så min viden bygger på erfaringer og så på mit netværk indenfor branchen.

De bedste ønsker om en rig fremtid

Peter

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 21:24

SørenG:

Der er mange campingpladser til salg med god indtjening, men de koster typisk flere hundrede tusind kroner.

Så prøv at regne på hvad det koster at starte fra bunden UDEN et kundegrundlag..

• Køb af område
  • Bygge Adminstration
  • Bygge Toilet og bad faciliteter
  • Bygge Svømmehal
  • Opsætning/bygge af campinghuse
  • Infrastruktur og campingpladser
  • El installationer til hver campingplads
  • Markedsføring af pladsen

Og det er bare dem jeg hurtigt kan komme i tanke om.

Jeg tror ikke i har en fornemmelse af hvor omfattende det er at starte fra bunden. Og hvis du kan finde en campingplads til flere hundrede tusinde, så var jeg næsten ligeglad med om den kørte med underskud, det skulle jeg nok få vent, for det virker umiddelbart billigt.

Tilmeldt 30. Apr 11
Skrevet kl. 21:25

Hej Peter.

jeg blev faktisk glad over at du sagde 3-500.000, for jeg regnede faktisk med at det var mindre.

Vi er klar over at det skal passes hele året, især når der er koldt. Det danske klima skifter jo meget, og det er hårdt mod mange af de hytter der er på campingpaldser.

Vi regner dog med mulighed for at campere der hele året, dog et andet sted end hvor hytterne ligger. På den måde får vi også lidt penge. Så vidt jeg ved kommer der flere og flere helårscampister :)

Tilmeldt 30. Apr 11
Skrevet kl. 21:27

BruunMedia:

Så prøv at regne på hvad det koster at starte fra bunden UDEN et kundegrundlag..

• Køb af område
  • Bygge Adminstration
  • Bygge Toilet og bad faciliteter
  • Bygge Svømmehal
  • Opsætning/bygge af campinghuse
  • Infrastruktur og campingpladser
  • El installationer til hver campingplads
  • Markedsføring af pladsen

Tak. Vi havde sleti kke sammenlignet det hele. Vi regner nu med at finde en eksisterende campingplads, og så udbygge lidt, når der nogle år senere er råd til det (Man skal jo udbygge lidt for at få flere gæster)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)