Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bytte bannerannoncer

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Fra  Designunivers Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg er ved at kigge på nogle markedsføringsmuligheder til min side http://www.tripworld.dk. Jeg vil i den forbindelse gerne bytte bannere med andre sider for at øge trafikken. Det må meget gerne være nogle, der er relevant i forhold til branchen.

Det kunne være:

Rejsebureauer
Rejsemagasiner
Butikker/webshops, der sælger rejseudstyr (solbriller, dykkerudstyr mm)
Butikker/webshops, der sælger tøj

* Ligger dit produkt ikke inden for dette område, så skriv alligevel hvis det har interesse.

Banneret kunne fx. ligge på følgende side:
http://tripworld.dk/attraktion.php?attraktioner=Berlin&l=n

Der er plads til ét banner pr. by. Jo større din side er, jo flere byer vil vi tilbyde.

På vores side kører vi med wallpaper bannere. Der vil være et krav til layoutet af banneret, da vi ønsker at bibeholde en lækker grafisk linje. Der kan eventuelt assisteres med opsætningen af banneret. Da siden er meget smal, vil banneret have enorm god synlighed.

Jeg ser frem til at høre fra nogle.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 15:04

Hej Micahel

Jeg har ingen intentioner om at bytte links eller banner med dig, men synes nu alligevel at jeg ville blande mig i din tråd. Du skal vide at du udsætter dig og din hjemmeside, for en stor risiko, nu hvor du taler offentligt om hvordan du har planer om at lave linkbuilding, som strider mod mange søgemaskiners retningslinjer. Ikke fordi der er noget ulovligt i det - faktisk er det helt lovligt - omvendt risikerer du bare at få annuleret hele eller dele af din linkværdi, hvilket jeg antager ikke er i din interesse.

/ Emil

Fra Århus
Tilmeldt 15. Sep 10
Fra  Designunivers Skrevet kl. 15:08

Det må du gerne uddybe lidt. Jeg har altid forstået det som, at man helst skal have et par hundrede indgående links. Hvis disse links kommer fra relevante sider, hvad er problemet så?

Det er vel ikke anderledes end fx. at have en bannerannonce på ekstra bladet?

Vi har rigtig mange gode placeringer i søgemaskinerne. Lige pt har vi ca. 500 sider indekseret.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 15:12

Hej Michael,

Metoden osv. er en fin idé, og indgående links er super godt.

Emil snakker bare om, at Google også har folk ansat, der sidder og læser på forummer. Så hvis de læser at du nu har gang i noget, som de ikke er så glade for, så kan de manuelt gå ind og fjerne linkværdien fra de steder du bytter links med.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 15:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael Storm:

Det er vel ikke anderledes end fx. at have en bannerannonce på ekstra bladet?

Jo, i den grad. Bannerannoncer foretrækker Google bliver mærket med et nofollow tag, for ikke at overføre linkjuice. Sagen er nemlig den, at søgemaskinerne ikke er glade for købte links som skal tjene et SEO-formål. Opdager Google at et købt link ikke har nofollow på, begynder de at gøre sjove ting og sager med linkjuicen.

Jeg anbefaler at du tager et kig på Googles retningslinjer. Ikke fordi at du for alt i verden SKAL overholde dem, men fordi at du gør klogt i at holde kortene tæt, hvis du laver noget der bevidst stider i mod dem. Googles redaktører læser med - selv på Amino.

/ Emil

Fra Århus
Tilmeldt 15. Sep 10
Fra  Designunivers Skrevet kl. 15:17

Okay. Men nu er Google jo på mange måder ret skarpe. Så undrer det mig at de belønner mange indgående links, men at der bliver set ilde på, at man linker til hinanden i branche-orienterede sammenhænge.

Jeg søger jo primært noget, der er relevant i forhold til siden. Det er ikke sådan, at jeg vil bytte med alt og alle, der viser interesse. Det må Google vel også kunne se forskellen på?

Synes det virker lidt modstridende.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Sep 10
Fra  Designunivers Skrevet kl. 15:23

Emil Blücher:
Jo, i den grad. Bannerannoncer foretrækker Google bliver mærket med et nofollow tag, for ikke at overføre linkjuice.

Tak for info. Jeg ønsker på ingen måde, at lave noget i strid med Googles retningslinjer. Jeg vil derfor tilføje et nofollow tag på de bannere, der kommer på siden og anmode om det den anden vej.

Det er også primært pga. trafik og markedsføring, at jeg søger nogle interesserede.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:53

Nu kan vi(/Google) jo reelt ikke vide om "Michael Storm" på Amino er ejeren af omtalte site. Eller om han måske bare er en konkurrent, der forsøger at få "sitet" til at fremstå i et SEO mæssigt dårligt lys :-)

Fra Århus
Tilmeldt 15. Sep 10
Fra  Designunivers Skrevet kl. 16:05

Ja, det kunne da være en god taktik :)

Det ville da være et kompliment til tripworld.dk så Smile

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 16:10

Casper Schneidereit:

Nu kan vi(/Google) jo reelt ikke vide om "Michael Storm" på Amino er ejeren af omtalte site. Eller om han måske ber en konkurrent, der blot forsøger at få "sitet" til at fremstå i et SEO mæssigt dårligt lys :-)

Nej Casper, det kan du have ret i. Men hvis man kan undgå at komme under søgemaskinernes søgelys, gør man det vel? Det kan godt være at Michael ikke har nolge links i sin profil, eller i sin signatur lige nu, men det kan jo ændre sig med tiden.

Konkurrenter ville også kunne indrapportere til Google, at en given hjemmeside bryder retningslinjerne på andre måder. Uanset hvad kræver det at Google kan finde en overtrædelse af et givent kritikpunkt, før de evt. gør noget. Det er jo ikke bare sådan, at Google bortfiltrerer og deranker alle og enhver, uden at checke fakta først.

Michael Storm:

Okay. Men nu er Google jo på mange måder ret skarpe. Så undrer det mig at de belønner mange indgående links, men at der bliver set ilde på, at man linker til hinanden i branche-orienterede sammenhænge.

Jeg søger jo primært noget, der er relevant i forhold til siden. Det er ikke sådan, at jeg vil bytte med alt og alle, der viser interesse. Det må Google vel også kunne se forskellen på?

Synes det virker lidt modstridende.

I Googles verden, ville det ideelle være at alle og enhver bare linkede naturligt, uden at skænke SEO en tanke. Virkeligheden er dog langt fra dette glansbillede, som du sikkert allerede har oplevet.

Din nuværende kategori og overskrift er meget bedre end den oprindelige, som signalerede at det hovedsageligt var med SEO i tankerne at du ville bytte links og bannere.

/ Emil

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)