Hej jeg har en nogle ideer, som jeg mangler vurdering om hvordan jeg skal komme videre med dem?Plus så skal jeg også vide, hvordan jeg skaffer støtte til min ide? og patent på min ide og vide noget om det er opfundet eller ej? Hvor meget kapital skal man forventet at have til at starte med?
Mange spørgsmål, i know men håber I kan/vil hjælpe...
Generelt er det bedre at komme ud med sin ide end at gå og gemme på dem. Så du må gerne være lidt mere konkret. Hvis du er bange for at verden vil snyde dig for din ide så brug evt. en hemmeligholdelseserklæring, se www.nemtpatent.dk(under links), eller lav et dokument der beskriver din ide og få den datostemplet af en offentlig myndighed, evt. på kommunen.
Det er svært at estimere kapital behov med de meget begrænsede oplysninger. Det kommer virkelig meget an på ideen. Er det f.eks. en fysisk produkt, der kræver store kapacitetsomkostninger at frembringe, ressourcer at afsætte på markedet i form af distributør afsøgning etc, eller en ide hvor det vil være fornuftigt at bekytte den med en række IPR værktøjer. Til sidstnævnte er der mulighed for en række tilskud. (se. f.eks. www.nemtpatent.dk (underprislist/tilskudsmuligheder).
Du må meget gerne fortælle lidt mere så vi kan hjælpe dig.
Jeg har 2 ting jeg vil åbne, den ene er en ny ide jeg har tænkt over dvs det er et materiale som skal gære det lettere for folk i hverdagen. Mere kan jeg ikke sige lige nu før jeg har fået det sikret :)
Den anden ting er et coaching firma hvor jeg vil arbejde som coach på en helt ny måde, men kan jeg "bare" starte på og skal jeg have en uddannelse eller certifikat før jeg kan åbne et firma som coach?