Det antages at mange opfindere ikke kan/ønsker/har tid til at skrive en grundig forretningsplan og derfor kunne være interesserede i et sted at henvende sig til at få hjælp til selve skriveprocessen. Hvad synes I umiddelbart om den idé? Kommentér meget gerne når du har svaret! |
Vil du betale for hjælp til en forretningsplan?
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
En forretningsplan laver man jo hovedsageligt for ens egen skyld.. Men der kunne måske være en mulighed i at tilbyde at renskrive og sætte den rigtigt op for kunden, så den er klar til brug for banker, investorer osv. En anden mulighed kunne være at fungere som rådgiver i processen med at udarbejde planen. Hvad skal der tages højde for osv.. /Charly |
Charly said it. En købt forretningsplan har (stort set) ingen værdi, fordi værdien skabes af den erkendelse, der opstår under udformningen. Hvis prisen skal passe til produktets værdi, smuldrer din egen forretningsplan - med mindre, du kan spise luft. ![]() Faktisk har jeg selv sagt nej til en kunde, som ønskede, at jeg skulle skrive hans forretningsplan. Omvendt har jeg mange gange fungeret som sparringspartner i udviklingen af forretningsplaner og projektbeskrivelser - det er vigtigt at sørge for, at erkendelsen udvikles hos den, der skal bruge den. mvh Hans |
Både og.... For det første ville jeg se på succesraten af de forretningsplaner virksomheden har lavet for tidligere kunder. Dvs. har de forretningsplaner de har hjulpet til med virket? Folk med stor erfaring i kapitalfremskaffelse ved hvad investorer og banker gerne vil læse i en forretningsplan, og kan dermed hjælpe til med udarbejdelsen af forretningsplanen. Og den type assistance er jeg i princippet villig til at betale for. Men noget helt andet er, at det måske er en god ide at få én til at se det sproglige igennem, og fintune sproget. Jeg tænker på at få én til at læse forretningsplanen igennem, og rette stavefejl og sprogbøffer, så teksten bliver letlæselig og forståelig for målgruppen. Hvis man skriver elendigt, og har flere stavefejl, vil det helt sikkert trække ned på den samlede vurdering af en forretningsplan. Jeg har engang set en forretningsplan som var blevet opsat af et reklamebureau. Det virkede professionelt, men i sidste ende er det jo forretningsperspektivet i forretningsplanen investor/bank skal tage stilling til. mvh Carsten |
Carstens nuancer er naturligvis både kloge og præcise. Og spørgsmålet gik jo også på, om man ville betale for hjælp - ikke for en færdig plan. Selvfølgelig ville jeg betale for den relevante hjælp, hvis jeg fik behov for det. Men jeg ville nok vende problematikkerne i mit netværk først. mvh Hans |
Hej Jeg kan personligt fortælle dig, at markedet er tilgængeligt, men det er ikke nemt at leve af det - det er det jeg gør. Det vil sige, at jeg laver forretningsplaner på bestemte vilkår, men jeg laver også mange andre ting. Og forretningsplanerne er ikke nemme at tjene penge på for at sige det som det er, og jeg derfor er glad for de mere profitable arbejdsopgaver. For helt grønne iværksættere er det et must i dag at have en forretningsplan- om man kan lide det eller ej - men der er ikke mange penge i det for dem, der skal lave planen. Jeg har lavet en række andre indslag om forretningsplaner, som du kan læse. Du må gerne kontakte mig for at høre om mine erfaringer mail@prostart.dk |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)