Jeg mener at en del af goodwill'en er tilknyttet kontoens historik, så det er nok ikke helt ved siden af.
Hvis han ikke selv har adgang til sin konto i dag, så bliver han jo nød til at skifte konto før eller siden - så kan det ligeså godt være nu. Omvendt ser jeg ikke nogen grund til at skifte konto, hvis dette ikke er tilfældet.
CPC'en kan både stige og falde. Det afhænger af hvordan performance har været på originale konto vs. den nye.
Desuden kender Google også til historikken af det domæne som der bliver annonceret på. Derfor er det ikke ligesom at starte en helt ny Adwords Konto, på et helt nyt domæne.
Hej Tommy, tak for indlæg. Lige nu er det ikke hans konto, hvorfor vi vil flytte den til en konto som kunden ejer. Derudover det en konto der kun er 3 mdr. gammel, så jeg mener det er muligt at indhente samme Goodwill eller Quality Score som vi vel snakker om :)
Men Frederik, vi er vel enige om at CPC bør være den samme for 2 ellers helt ens konti, selv om den ene har været der i 8 måneder og den anden lige er startet op?
Jeg ved godt der kan være mange andre faktorer der spiller ind, men her snakker vi alene om 2 helt ens konti, hvor det kun er alderen på kontoen der er forskellen.
Det er umuligt at fortælle hvad den nye CPC kommer til at lægge på - Eller endnu vigtigere, den nye Quality Score. Hvis i har haft en god konto, med høj CTR og QS, så vil det måske blive dyre at skifte konto, da i allerede har opbygget en god Adwords konto.
Omvendt kan i have lavet en rigtig dårligt Adwords-konto i starten, vælge og flytte konto, og dermed få billigere CPC's.
Vigtigst af alt, så er det ikke flytningen som er vigtig i dette tilfælde. Det vigtige er hvordan i optimere jeres konto fremafrettet.
Hvis I stadig har læseadgang til din gamle konto, så kan annoncetekster og søgeord (men ikke statistik) hentes ned med AdWords Editor og dernæst relativt nemt kopieres over til den nye konto.
Det forudsætter dog, at den nuværende konto er nogenlunde hensigtsmæssigt opbygget.
Af og til er det bedre at opbygge kontostrukturen fra scratch, hvis man alligevel flytter til en ny AdWords konto.