Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Farvel Surftown - hvad nu?

Side 2 ud af 8 (71 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Min baggrund: Jeg kender til hosting, har selv haft hosting selskab med godtnok kun tre servere kørende i USA i 1997-2000 og er inkarneret linux server bruger.

Jeg har brugt flere af de nævnte selskaber samt flere ikke nævnte, der er billige men jeg kan så kun egentligt anbefale et sted - og det er Meebox som også er dansk!

Nu har jeg så kun Modified Site Solutions samt en 10 andre domæne navne kørende der, men jeg er vildt imponeret over hvor flydende det kører - samtidig koster det mig omkring en femmer om dagen, det syntes jeg faktisk er ganske billigt for en virtuel server...

Tag eventuelt fat i Patrick - Meebox

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Dec 09
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 10:12

@net Republic

Jeg har skam slet ikke fortalt dig noget !

Jeg snakkede til trådstarter, at du så blander dig er noget andet ! :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:16

jeg Kender ikke dem der har et orkan sikker skybrud sikker sted og kan klare flere dags strømafbrydelse , husk det var ikke grundet oversvømmelser kontor men udenfor kommen strømafbrydelse der gjorde udslaget, stedet de havde klaret det, hvad jeg har læst mig til.

dog hørt nogle snakker om en bunker, men kender ikke disse steder, men en ting er sikker hvad jeg forstået er de ved at sikker sig mere og nu , er det første gang i Danmark med sådan et skybrud der er skal siges altså registret , men det siger meget hvor ekstremt det var her video klip http://vejret.tv2.dk/artikel/id-41395726:vild-video-skybrud-skabte-kaos-på-få-minutter.html

vis du er nær sådan et kaos eller noget der nok bliver værre i fremtiden , de snakker om mere ekstremt vejr i fremtiden der vil komme, hvordan vil din server udbyder kunne klare dette , jo der var stor forskel hvor vandet faldt meste ekstremt

bunker kunne være en god ide

kræver de har nødstrøm til en uge.

Kræver det kan klare orkaner der bliver dobbelt så slemme som 1999 orkan måske overdrevet for så får vi måske verdens rekord i vindstød , forvent det værste og det skal server være parat til det

hvem tilbyder det til rimelige kroner det bliver svært , tvivler mange danske hosting udbyder havde klaret det vis de har boet tæt ved nåleøjet af skybruddet

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 1. Oct 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 10:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For lige at resumere, for 3 gang.

Jeg har forståelse for at nedbrud kan ske - hvad jeg ikke kan acceptere er 60 timers+ behandlingstid fordi de har en million andre kunder på samme server og det hele skal spille før de kan sætte mig online.

Derudover synes jeg ikke performance er tilfredsstillende hos surftown - til mit behov - længere.

Jeg har som sagt mange kunder - mange hits og mange produkter.

Cloud lyder bestemt interessant... Jeg lytter videre.

M.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:25

Designs:
En ting du glemmer at informere om, er dog om han sigter efter et tysk marked eller dansk. Så vidt jeg har kunne forstå, så har en tysk ip nemlig end anden priotering end end dansk ip når der bliver søgt på google.dk - jeg kan dog tage fejl!

Du tager fejl - flere og flere SEO 'eksperter' bliver ved med at snakke om hvor vigtigt det er at du har et tld navn som knytter sig til det land din forretning henvender sig imod. Dette har reelt set ikke noget med IP adressen at gøre.

Nu er jeg ikke selv SEO 'ekspert' men jeg tror ikke på at sludderet omkring tld det har nogen reel effekt. Følg Google's officielle blog for at få sådan nogle oplysninger. Det er dem jeg forholder mig til.

Designs:

Derudover, så vil man med en udenlansk løsning ligeledes få en højere ping tid.

Ping af meebox.dk: Gennemsnitlig 24ms
Ping af surftown.dk: Gennemsnitlig 27ms.
Ping af hetzner.de: Gennemsnitlig 37ms.
Ping af rackspace.dk: Gennemsnitlig 45ms.

Mine løsninger er hostet i Canada. Det giver en næsten 10 gange så lang svartid på en 32 bit ping. Men det er hverken noget jeg ser eller mærker i forskel på uanset om jeg besøger surftown.dk eller min udbyders hjemmeside. Så ping-tider giver jeg ingenting for - giv mig en reel benchmarking, så kan vi snakke om det.

Designs:
Der er næsten en fordobling i ping fra den surftown eller meebox til rackspace, og kan det så forsvares at betale tusindvis mere i måneden?

Jeg ved ikke hvad du betaler, men jeg betaler $16 om måneden for en dedikeret server i Canada. en X2 løsning ved hetzner koster 29£ om måneden.  Og gider du ikke arbejde med serveren selv, men stadig have en dedikeret server, er MS 3000 til 79£ om måneden da et alternativ. Ingen af disse løsninger overstiger 1000 kr om måneden.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 10:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Designs:

Så det du skal huske på er, at kommer der et nedbrud, så vil det med meget stor sandsynlighed ramme dig uanset om du er på en dedikeret løsning, eller i en shared..

Fordelen du får ved en dedikeret, virtuel eller cloud løsning, er blot performance.

Det er nu ikke helt rigtigt. En af de ting der oftest gør at det i nogle tilfælde tager virksomheder dage at komme op igen efter et nedbrud, er at der er tale om store og komplekse setups med en kæmpe stor underliggende storage løsning som er rigtig tung at arbejde med på grund af de store mængder data den indeholder. Desto mere data, desto længere tid tager det ganske enkelt. Det er en af ulemperne ved store shared hosting løsninger eller virtuelle/cloud løsninger etc., som man så til gengæld slipper for ved en dedikeret server hvor man blot har lokal storage med sine egne data - og derfor ikke vil være eksponeret for den samme risiko på det punkt. Det sagt, så er der dog også masser af andre fordele samt ulemper man skal medregne.
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 10:26

Mikael jeg kan for det meste godt lide dine indlæg her på Amino, du har altid en positiv tilgang til tingene - og også denne gang.

Jeg er dog ikke helt enig i dit udgangspunkt, kun fjolser eller uprofessionelle opretter et hostingcenter i en kælder - så er den ikke længere....

Sjovt nok var det kun Surftown der blev ramt - der ligger sikkert andre hostingcentre i de berørte området, dog næppe i en kælder.

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 10:28

Daalle12:

@net Republic

Jeg har skam slet ikke fortalt dig noget !

Jeg snakkede til trådstarter, at du så blander dig er noget andet ! :)

Med udgangspunkt i ovenstående og også et andet sted i denne tråd, kan jeg kun sige:

HVOR ER FOLK BARE MAVESURE IDAG!

Lad nu være med at være så tyndhudet og accepterer, at andre meninger end jeres egne indimellem vil finde vej hertil.

Ha' nu en brilliant og dejlig dag derude og pas på jer selv og husk på, at livet er for kort til konflikter der er unødvendige.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 10:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Igen er det måske værd at pointere, at hostingcenteret IKKE lå i kælderen. El-tavlen og diesel generatorne lå i kælderen, da disse ville ryste bygningen fra hinanden hvis de lå andre steder. Selve serverne har jo ikke været i bad. Derudover, fordi det ligger ved havnen, var der installeret vand-sikring omkring kælder-installationerne. Disse var åbenbart bare ikke gode nok. 

Bare så alle er enige om facts :-)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 10:32

Anders - Meebox:
El-tavlen og diesel generatorne lå i kælderen,

Hvis dettet er facetet så ville det kunne tage op til en uge og mer at få gnag i skidtet igen.

Hilsen

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Side 2 ud af 8 (71 indlæg)