Min webshop skal nu have en overhaling, og jeg vil SÅ gerne kunne gøre det selv....jeg har dog ikke antydningen af idé om hvor jeg starter og slutter - jeg vil gerne have helt andet design - men stadig i Joomla som den oprindeligt er lavet i...er der mon en eller flere Joomla eksperter der har lyst til at dele lidt ud omkring hvorledes jeg kan klare dette selv - hvis det da er til at hitte ud af for "ikke-hjemmeside-eksperter" :-) Det drejer sig om www.butikmilla.dk - en havde faktisk sagt ja til at lave den...men sprang fra...nu er jeg blevet enig med mig selv om at jeg gerne vil lave den selv :-) Smil fra Camilla Kansberg info@butikmilla.dk - Tlf.: 42474143 |
Først og fremmest skal du have lavet en template, og det er ikke noget man lige gør, den der er på siden nu er lavet i Artisteer, som er et ok program til at lave det i men som som har sine begrensninger. Det kan købes online, og er til at finde ud af uden den store viden om html osv. men hvis der skal twistes ting og sager skal man vide noget mere teknisk. Du kan også finde en ny gratis template på nettet, dem er der massere af.
Derudover kan jeg se at den måde siden er sat op på langt fra udnytter de muligheder der er i joomla, her tænker jeg på rækkefølgen af information, manglende produktbilleder på forsiden, nyheds stream, menuer flere steder osv.
Det meste kan laves med en standart joomla instalation, men med nogle plugins kommer du langt. Det kræver som sådan ikke kendskab til webdesign, men mere indsigt i opsætning af joomla.
Jeg ville starte med det sidste da det øger bruger venligheden betydeligt, men det er lidt svært at guide dig med mindre du har nogle helt specifikke ting du vil have lavet. Det ville også være godt med et hint om hvor meget du ved om Joomla.
Mvh. Teddy