Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla hjælp søges...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Rudkøbing
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Min webshop skal nu have en overhaling, og jeg vil SÅ gerne kunne gøre det selv....jeg har dog ikke antydningen af idé om hvor jeg starter og slutter - jeg vil gerne have helt andet design - men stadig i Joomla som den oprindeligt er lavet i...er der mon en eller flere Joomla eksperter der har lyst til at dele lidt ud omkring hvorledes jeg kan klare dette selv - hvis det da er til at hitte ud af for "ikke-hjemmeside-eksperter" :-)

Det drejer sig om www.butikmilla.dk - en havde faktisk sagt ja til at lave den...men sprang fra...nu er jeg blevet enig med mig selv om at jeg gerne vil lave den selv :-)

Smil fra Camilla Kansberg

info@butikmilla.dk - Tlf.: 42474143

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 17:22

Først og fremmest skal du have lavet en template, og det er ikke noget man lige gør, den der er på siden nu er lavet i Artisteer, som er et ok program til at lave det i men som som har sine begrensninger. Det kan købes online, og er til at finde ud af uden den store viden om html osv. men hvis der skal twistes ting og sager skal man vide noget mere teknisk. Du kan også finde en ny gratis template på nettet, dem er der massere af.

Derudover kan jeg se at den måde siden er sat op på langt fra udnytter de muligheder der er i joomla, her tænker jeg på rækkefølgen af information, manglende produktbilleder på forsiden, nyheds stream, menuer flere steder osv.

Det meste kan laves med en standart joomla instalation, men med nogle plugins kommer du langt. Det kræver som sådan ikke kendskab til webdesign, men mere indsigt i opsætning af joomla.

Jeg ville starte med det sidste da det øger bruger venligheden betydeligt, men det er lidt svært at guide dig med mindre du har nogle helt specifikke ting du vil have lavet. Det ville også være godt med et hint om hvor meget du ved om Joomla.

Mvh. Teddy 

Fra Rudkøbing
Tilmeldt 23. Nov 09
Skrevet kl. 17:31

Hejsa Teddy,

Og tak fordi du tager dig tid til at svare :-)

Jeg ved som udgangspunkt ca. ingenting udover det jeg skal vide for at opdatere min shop med billeder og tekst...så du kan godt se at der er lang vej endnu...men da jeg står og skal have lavet to hjemmesider udover min webshop, og kender flere der laver alt selv, så blev jeg nu enig med mig selv om at jeg selv vil! For det første er mit budget ikke til at betale for at få lavet en webshop og to hjemmesider - og for det andet vil jeg blive endnu mere stolt over selv at have lavet dem - med hjælp ganske vist - men stadig...

Jeg er på ingen måde uintelligent og mener nok at kunne forstå det meste, så er da fuld af fortrøstning - håber ikke at jeg er FOR optimistisk :-)

Jeg kunne tænke mig en webshop der er lys og lækker at se på - mere "pæn" end "poppet" - kunne godt tænke mig at der for eksempel, når man åbner shoppen, kommer de nyeste f.eks. 9 varer frem på forsiden...

Nu sælger jeg primært tøj - findes der mulighed for at lave drop down menu til valg af str. og farver i joomla?

Smil fra Camilla

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 17:53

Prøv at start med at hente en af disse templates: http://www.siteground.com/joomla-templates.htm

Brug et med en vandret menu, installer det og få læst op på modul placering. Placer derefter de moduler du allerede har rundt på siden, så har du ret hurtigt et helt nyt udtryk på din side. Menuplacering er det vigtigste i Joomla.

Jeg kan se at det er 1.5 du bruger, og der kan du få menuplaceringerne frem på din template ved at trykke på forhåndsvisning/preview når du har åbnet den template du vil se placeringerne i.

Det med dropdown menuer burde være muligt, men er en del af virtuemart, som jeg ikke kender, der skal event. en plugin til.

De nyeste vare på forsiden skal nok også klares igennem Virtuemart, eller med en plugin, hvis jeg skulle lave det ville jeg lave en forside artikkel hvor den pågælden plugin blev sat ind i, og ikke bruge en modul placering.

Mvh. Teddy 

Fra Rudkøbing
Tilmeldt 23. Nov 09
Skrevet kl. 19:52

Tusinde tak - det vil jeg forsøge at hitte ud af :-) Supersødt af dig at dele ud af din viden ;-)

Fra Risskov
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Utopians.dk Skrevet kl. 20:17

Jeg vil anbefale dig at kigge på programmet Artisteer, hvor du lige så nemt som at redigere i et Word dokument kan lave dig et Joomla design.

Hvis du løber ind i problemer er du velkommen til at kontakte mig, så skal jeg prøve at hjælpe dig på vej.

- Christian

Fra København
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 20:17

Jeg tror at det smarteste vil være at kigge efter et template på en side som eksempeltvis themeforrest.com . At lave sin egen template kræver lidt mere end du har evner til, tror jeg - selvfølglelig også afhængig af hvad der skal laves. Håber ikke jeg tager modet fra dig, så hvis du stadig ikke er skræmt er det nok bare med at gå igang med at læse en masse "how-to" igennem :)

Skal du have lavet et anlæg til festival eller lign. begivenheder? www.canopysound.dk

Fra Rudkøbing
Tilmeldt 23. Nov 09
Skrevet kl. 21:43

Tusinde tak for jeres svar - jeg vil kigge på det hele og se hvad jeg kan finde ud af ;-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 65
Fra  Webitall ApS Skrevet kl. 22:24

Hejsa Sagapo

Hvis du ikke vil have et template udviklet, vil jeg også anbefale, at du køber et flot template et sted. Templates genereret af programmer som Artisteer er super-bøvlede at rette i, hvis du efterfølgende vil tilrette templaten på kildekodeniveau.

MVH

Jakob

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)