Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netbutikker! Hvordan oplever i svindel niveauet?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Efter et forår hvor vi er blevet tæppebombet med svindelsager til mulddyr har vi været inde i en periode hvor hverdagen har normaliseret vedr. forsøg på svindel.

Dog har vi den seneste tid igen oplevet at svindlen er taget til i styrke, og denne gang oplever jeg ikke at fremgangsmåden som værende den samme som tidligere.

De har ikke været så opmærksomme på at sløre deres IP, dog har nogle brugt rigtige adresser og hvis vi har spurgt om noget via mail har de også svaret. Så derfor er vi i visse tilfælde alligevel taget godt og grundigt i r….

Problematikken er jo et eller andet sted vil man gerne være professionel og levere ordren så hurtigt og smertefrit som muligt omvendt bliver man bare i så dårligt humør når det lykkedes for svindlerne at nuppe surt tjente penge op af lommen på en.

Hvad gør i for at fange lømlerne? Og oplever i også kreditkortsvindel som et stigende problem? Eller har vi bare fanget en dårlig bølge?  

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 19:22

hej,

Ingen tvivl om at der kommer mere og mere svindel... en væsentlig pointe er dog at stigningen i svindel ikke følger stigningen i antal transaktioner. Så relativt er der mindre og mindre svindel.

Man skal vide at de folk/organisationer som løbende får historier ud om at svindelproblemet kun bliver større og større alle har nogen dagsordener.

Vi har tidligere skrevet en morgensur kommentar til disse mediehistorier. http://quickpay.dk/kommentar-til-dankort-svindel.php

Vi hos Quickpay - vi er en betalingsgateway - har et antifraudsystem som kigger på et hav af parametre. Hver transaktion kan udløse en såkaldt fraudremark (et hævet øjenbryn). Det kan udløses af en lang række faktorer:

der er brugt flere forsøg på at gennemføre transaktionen, der er brugt flere forsøg m. forsk. kort for at gennemføre transaktionen, kortholders IP er forskellig fra kortudstedelseslandet, http-headeren ligner en bot, kl. er skummel i kortholders land, der har tidligere været fraud fra IP,kort, whatever, etc. etc. etc.... alt i alt en slags "kunstig intelligens" som udløser en score. Den score er ca. jævnt konstant m. tendes til at falde hvis den går i nogen retning. (I relation til samlet mængde transaktioner)

Næste gang du hører en organisation råbe op om svindel så udbed gerne dokumentation og lidt tal.

Men igen: det er stadig en rigtig træls ting for butikkerne når det sker.. og det sker desværre.

vh

thomas jensen, quickpay

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:39

tj:

Ingen tvivl om at der kommer mere og mere svindel... en væsentlig pointe er dog at stigningen i svindel ikke følger stigningen i antal transaktioner. Så relativt er der mindre og mindre svindel.

Din dagsorden er vel ik mere skjult end andres... Svindlen bliver ik relativt mindre, med mindre du regner den ud mod totalomsætningen. Antallet af svindel ordre har jo aldrig været større. Så kigger du på antallet, så er der en stigning...

Og holder du det op mod, at salget er faldende + at flere brancher oplever større konkurrence med dertilhørende lavere avance, så er problemet set fra købmandens side blevet meget større.
Så alt skal vel tages med forbehold, og tal og statestikker fortæller sjældent hele sandheden!
Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 21:45

Jeg kigger lige med i tråden her, måske kan det hjælpe mig på sigt.

På nuværende tidspunkt har jeg ikke været ude for et eneste svindel nummer, måske har jeg bare været heldig? Det ved jeg ikke. Jeg er nok heller ikke den der sælger allermest i verden, men siden åbning af shoppen ca. 9 mdr siden har jeg da sendt over 1000 Caps / Huer ud af hytten uden et eneste svindel nummer.

Jeg håber det fortsætter sådan ^^

Ps. Nu kan det nok heller ik svare sig at lave svindel med 1 kasket :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 21:46

Hej,

Fashion-Seller:
Din dagsorden er vel ik mere skjult end andres

Det er korrekt at jeg også har en dagsorden... jeg har faktisk to. For det første bliver jeg provokeret af at diskussionen gang på gang bliver afmarcheret pga. manglende fakta.

For det andet er min dagsorden at mane til sindsro og forsøge at minimere frygt for at handle på det farlige internet.

Fashion-Seller:
Svindlen bliver ik relativt mindre, med mindre du regner den ud mod totalomsætningen

Hvis ikke man skal holde svindeltilfælde op imod det totale antal transaktioner både i antal og værdi, ved jeg ikke hvordan man skal definere den relativt.

Fashion-Seller:
Så kigger du på antallet, så er der en stigning

Det tilkendegiver jeg vel netop også (?)

Min pointe er netop ikke at det ikke er et problem for butikkerne... jeg ser netop gerne en diskussion af reelle løsningsalternativer, og måske en anden fordeling af tab.

vh

thomas jensen, quickpay

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)