Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan nogen anbefale et pengeinstitut?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 118
Fra  Supportmand.dk Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft min erhvervskonto hos Danske Bank i nogle år efterhånden og har ikke kunne klage voldsomt over dette, da de har givet hvad vi er blevet enige om.

Det sidste år har de fjernet den forrentning der har været på indlåns kontoen. Hvilket jeg på sin vis har accepteret, da jeg ikke har gjord nogen indsigelser.

Men nu er de begyndt at tage et gebyr for man komme og sætter penge ind i banken, hvilket for mig er meget uforståeligt. Man kan da ikke have en bank, hvor man ikke kan sætte penge ind?

De få gange om året jeg sætter penge ind er gerne hvis en kunde har betalt kontant, og jeg har ingen kunder der betaler 50000 kr. kontant. Det vil ofte være mellem 100 - 8000 kr. der er kommet kontant. Jeg kunne så lade dem ligge i en kasse derhjemme, men jeg kan nu godt lide at have mine penge i banken, derfor går jeg gerne ned med dem.

De har valgt at tage 20 kr. for hver kontant indbetaling, ydermere har de valgt at tage 1% af beløbet, dette kalder de omsætningsgebyr?!?!
Jeg forstår ikke lige hvordan der kan tages et omsætnings gebyr for at aflevere DKK i ens bank.

Men de er ikke rigtig til at snakke med, kommunikationen stoppede, da jeg sagde jeg fandt det totalt uacceptabelt og ikke ville være med til at betale disse gebyr. Jeg har efter ca. 1 måned skrevet til personen igen og bedt om en dialog omkring dette.

Men alt i alt vil jeg mene det er tid til at finde en ny bank, så er der nogen der vil anbefale sin bank??
Mine krav er ikke voldsomme, VISA, netbank og gerne én person der kender ens firma og person.

Supportmand.dk - IT Konsulent - IT Rådgiver - Systemadministrator

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 15:27

Har været kunde i Sparekassen Balling i nogle år, og jeg kan med sindsro anbefale denne bank til samtlige nye kunder.

Fordelen ved Sparekassen Balling, er ganske simpelt, at det er meget nemmere at komme i kontakt med banken, medarbejderne kan selv tænke og dernæst forholder sig til kunden hvor de helt "store" banker virker som om de slavisk følger en fremgangsmåde, der absolut ikke er tænkt til at kunne hjælpe kunden - men nærmere sikre bankens r*v..

Desuden bliver man *altid mødt med et smil*, og selvom jeg ikke kommer i banken særligt ofte, virker det som om at de alligevel stadig kender én.

Mange tommelfingre op til Sparekassen Balling!

Som jeg også har skrevet på TrustPilot

Det store spørgsmål kan være, om de mener at ens virksomhed er sund, for ellers vil de ikke have en som kunde - nok også derfor de ligger på #7 på banklisten sundhedsliste

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 15:42

Hej Allan,

Der er mange udmærkede banker, men Handelsbanken er efter min opfattelse i en liga for sig. De er verdens 2. stærkeste bank og de aflønner bl.a. deres medarbejdere udfra kundetilfredsheden. Jeg har skaffet dem en del kunder, og samtlige er ovenud tilfredse. 

Venlige hilsener,

Jens

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 16:04

Hej du kan prøve Arbejdernes Landsbank - de er meget godt jeg bruger den i Glostrup udmærket personlig service

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 16:12

toogtoerfem:

Hej du kan prøve Arbejdernes Landsbank - de er meget godt jeg bruger den i Glostrup udmærket personlig service

Jeg er i Arbejdernes Landsbank i Kastrup - mest grundet at jeg har en god banksælger (og det vil jeg gerne køre 30 km efter). Hun er til at tale med, og alt i alt er det nogle fair betingelser som de har.

/ Emil

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 16:17

Har selv danske bank og været ude for det samme mht indsætning af kontanter, jeg tog fat i min erhvervsrådgiver og fortalte i fuldstændige klare meldinger hvad jeg mente om det og fik så at vide at de ville gøre en undtagelse, så det kan lade sig gøre.. Alternativt få en nøgle til deres indleveringsboks (hedder sikkert noget andet) du skal så selv tælle op og bundte mv men der tager de ikke noget for at sætte dem ind..... Min personlige mening er at det er fuldstændigt sindsygt at de overhovedet kan overveje at tage et gebyr for at man skal sætte penge i deres bank, men det går desværre den vej, service i en bank er svær at brokke sig over, for den er der jo ikke.;) så mit råd, bare råb op...

Tilmeldt 5. Jun 11
Skrevet kl. 16:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alting har en pris - også håndtering af kontanter. Hvis banken giver denne service væk gratis, så betaler man jo alligevel for den et eller andet sted. Jeg synes således ikke, det er sindssygt, at dem der ønsker at benytte en særlig service, også betaler for den. Med et gebyr for indsætning motiverer man jo også kunderne til lave så få indsætninger som muligt eller tilstræbe elektroniske betalinger i stedet. Det var samme jammer, da posthusene begyndte at tage penge for betaling af girokort og da gebyrerne for håndtering af checks steg i vejret :-)

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 16:37

Jer er skiftet fra Danske Bank til sparbank og det har jeg på intet tidspunkt fortrudt. Danske Bank er virkelig ikke en god bank.

Jeg har altid haft styr på økonomien, aldrig haft overtræk og havde 200.000 kr. til udbetaling til en lejlighed til 1.000.000 kr. Alligevel tilbød de mig en rente på 2% over deres laveste rente. Det var helt til grin. Da jeg sagde det til dem, sagde de bare at der intet var at gøre. En uge efter havde jeg fået 3 banker til at give mig deres laveste rente, bla. nordea, så det er altså helt sikre banker vi taler om. Jeg valgte sparbank fordi jeg her kunne få en rente på 0,5 % lavere end de andre og fordi det er billigt at optage lån her. 

Jeg har fået en rigtig god rådgiver, som virkelig er god at snakke med. Hvis du skriver mig en PM, så kan du få hans mail. 

Jesper

Tilmeldt 5. Jun 11
Skrevet kl. 16:50

Den rigtige rådgiver et netop det allervigtigste. Jeg har selv meget dårlige erfaringer med Sparbank, ligesom nogen sikkert har supergode erfaringer med Danske Bank. Alle banker har gode sider, ellers ville de i længden ikke eksistere.

Det bedste er personlige relationer. Det værste er at få en tilfældig rådgiver som man muligvis ikke er på bølgelængde med. Jeg anbefaler som regel folk at lave en lille præsentation af dem selv på skrift, som de e-mailer til et nogle af de lokale filialdirektører. Så plejer de at finde en rådgiver som passer godt til situationen. Det skader heller ikke relationen, at man starter med direktøren.

God fornøjelse :-)

Fra Valby
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 118
Fra  Supportmand.dk Skrevet kl. 12:56

Tak for alle de hurtig og fyldige svar(jeg er sgu helt overvældet), jeg har nu lidt at arbejde med :) Så nu må jagten gå ind efter en nu bank.

Jeg kan tilføje, at jeg i dag har snakket med Danske Bank og de vil ikke rokke ved nogen af deres gebyr og derved er der ikke så meget at gøre. Jeg kunne få adgang til en døgnboks hvor det så kun ville koste 1 promille af det kontante beløb og det gebyr på 20 kr. per indsætning ville være væk.

<filosofi>

Jeg tænker lidt, at skal det koste penge at sætte penge ind i banken er det kun sjovere at holde dem ude. Dette kunne i sidste ende være med til at holde liv i de sorte penge, selvom man som bank sælger et produkt, vil jeg mene det er modstridende med at man gerne vil have alle pengene igennem banken, bare en gang i mellem...

</filosofi>

Supportmand.dk - IT Konsulent - IT Rådgiver - Systemadministrator

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)