Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

(NY IDÉ) Jeg finder den hurtigste vej til de steder du skal hen!

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen :-)

(Hurtig beskrivelse af hvad min idé går ud på)

Du kommer fra det mørke Jylland og har besluttet dig for at købe en ny bil. Og beslutter sig så for at køre til København for at besøge en masse bil forhandlere da der er et større udvalg. Du har besluttet dig for at kigge på: Ford, Audi, Mercedes og Opel. 

Men du ved ikke rigtig hvilken vej der er den hurtigste til de forskellige bil forhandlere. Fordi du ikke er kendt i området. Og helst vil være fri for at køre frem og tilbage.

Min løsning på dette er så at lave en service hvor man indtaster de steder man vil hen også finder søgemaskinen så den hurtigste vej til ALLE destinationerne... Altså videreudvikle Krak forsået på den måde at man skulle kunne indtaste flere destinationer. 

Forestiller mig at der skal være en mase kategorier (Tøj, bilforhandlere, restauranter, hoteller osv.)

Man vælger bare de steder man vil hen også finder søgemaskinen den hurtigste vej. (eller indtaster adressen)

Håber i forstod min idé!

Jeg ville være glad hvis i ville komme med lidt feedback i hensyn til idéen :-)

Lige til sidst har jeg lige et spørgsmål (jeg er dårlig til IT og ved slet ikke om det kan lade sig gøre)

- Er det overhovedet muligt? Ville det ikke være monster dyrt at købe kort osv? 

Tak fordi du læste dette...

Mvh

Andreas J

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 21:25
Meget af det du skriver her klarer de fleste gps'er fint. Du indtaster bare en via adresse i browseren, og så er den klaret. Dem der har brug for den slags (fragtmænd, speditører mm) de har egne ting til den slags, det er logistik på højt plan.. :-)

Find den billigste pris på Erotisk legetøj på diIdo-priser.dk

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 21:29

Det findes allerede din idé - Så helt skidt var den nok ikke Wink

Tilmeldt 3. Jul 11
Skrevet kl. 21:31

Har også prøvet at lede efter det? men kunne ikke finde nogle former for den slags service?

- Har du evt. et link?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:31

Spørgsmålet er nok, hvor stort markedet er for den slags. Jeg kender ikke alles kørselsmønster, men jeg ved da et det er sjældent (faktisk aldrig), at jeg planlægger at skulle køre rundt til forskellige fohandlere af et eller andet produkt. Jeg plejer at udvælge min forhandler på forhånd, og så tager jeg dertil. jeg har sjældent en plan B :o)

Ud over at der (måske) ikke er så stort et marked, er du oppe imod navigationsenheder. De kan oven i købet guide dig uden om køer.

Jeg forstår hvad det er du vil lave, men har svært ved at se at det kan blive en god forretning. Men til gengæld kan jeg forudse et ret stort tidsforbrug.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 3. Jul 11
Skrevet kl. 21:36

Kan du ikke lige forestille dig at du skal 4 forskellige ting i københavn og du ved ikke rigtig hvor de ligger i forhold til hinanden.. Ville det så ikke være en stor hjælp for dig at bruge denne slags service, at indtaste de 4 steder du skal hen også viser den vejen på et kort (på din iphone) 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:38

andj5541:
Kan du ikke lige forestille dig at du skal 4 forskellige ting i københavn og du ved ikke rigtig hvor de ligger i forhold til hinanden.. Ville det så ikke være en stor hjælp for dig at bruge denne slags service, at indtaste de 4 steder du skal hen også viser den vejen på et kort (på din iphone) 

Lavede lige lidt research for dig. Krak har det allerede: Ruteplan -> Vælg startpunkt, indsæt via -> indsæt via osv. -> Indtast slut destination

Du kan søge firmaer på "Via" destinationerne

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 21:39

Nu kan jeg ikke lige finde noget information omkring det. Men det findes i nogle GPS'er primært de dyre.

MEN - Altså det er jo ikke sværere end at åbne krak og lave en søgning med via punkter: 

http://map.krak.dk/m/agu27

Her kan alle jo se hvilken vej jeg skal placere dem for at få den korteste rute. Så jeg tvivler helt ærligt på at nogle vil betale sig fra det.

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Dec 09
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 21:40

Du bør nok udvikle det til en applikation til iphone og android, hvis det skal være lidt succes over det, da folk bare bruger deres gps, men flere og flere begynder at bruge mobilen som gps, så hvis du kan lave det så skulle du nok kunne få nogle downloads, hvis det er gratis.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:42

http://www.krak.dk/information/omkrak/mobil/iphone/  er også en mulighed :o)

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)