Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilslutte et tv til min computer, trådløst?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Vi har købt et tv:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tv/KDL32EX500AEP/sony-32-lcd-tv

Dette vil vi gerne have tilsluttet til en af vores bærbare computere, så vi kan kontrollere hvad der kører på skærmen, men det skal foregå trådløst? 

Hvad skal vi købe og hvad skal vi gøre for at få det sat sammen? 

Det er meningen at vores salgstal skal stå på skærmen, men i den stille sommerperiode vil vi også kunne se lidt tour de france, jeg tænker at det kommet til at foregå via sputnik. 

Mange tak,

Jesper

Fra Herning
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 20:18

Jeg har engang brugt noget der lignede dette sæt: http://sewelldirect.com/wireless-pc-to-tv.asp

Jeg kan ikke finde det som jeg har brugt før men det virkede nu fint nok når der ikke var for langt i mellem de to stationer. Det produkt jeg har fundet, skal jeg ærlig talt ikke kunne sige noget om da jeg ikke har afprøvet det.. Men så kan du da overveje om du har lyst til at prøve :)

Det du ellers kan gøre er at sætte en computer til via HDMI eller VGA hvilket er billigst for jer. Hvis I har en ekstra computer, kan denne jo sættes til at styre det I viser på fjernsynet :)

Tilmeldt 3. Aug 09
Skrevet kl. 09:30

Jeg har hørt noget om at man kan købe en USB WI-Fi dongle og derved forbinde ens tv til internettet og på denne måde streame indhold på min bærbare, er der nogen der har erfaring med dette?

Fra Herning
Tilmeldt 8. Mar 07
Skrevet kl. 09:58

Det kan du godt.. problemet opstår bare at du kun kan vise film eller afspille musik.. Det foregår via det der hedder DNLA..

Med DNLA kan du IKKE vise dit skærmbillede på computeren.. derfor skal du have det produkt jeg linkede til dig, eller i hvert fald noget der ligner..

Håber det hjalp dig :)

Ellers er du velkommen til at smide mig en PM eller mail og så kan vi da lige tage en lille snak om det :)

Tilmeldt 3. Aug 09
Skrevet kl. 10:07

Tak for hjælpen.

Hvad bruger man så en USB Wi-fi dongle til?

Hvordan tilslutter man det produkt de henviser til?

Fra Valby
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 118
Fra  Supportmand.dk Skrevet kl. 10:48

Hvorfor skal det forgå trådløst?

Er der langt til en computer eller er der ingen computer i overskud?

Jeg ville hellere anbefale dig, at sætte en lille computer under skærmen og skal der ændres på tallene eller billede gør du det med VNC (fjernstyrings program)

Supportmand.dk - IT Konsulent - IT Rådgiver - Systemadministrator

Tilmeldt 3. Aug 09
Skrevet kl. 11:28

Det skal foregå trådløst.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Mar 07
Skrevet kl. 14:23

Jesper Jensen:
Hvad bruger man så en USB Wi-fi dongle til?

Det bruger du til at lave internetforbindelse på dit tv så du kan opdatere det og bruge dets online funktioner. Du kan dog ikke trådløst vise en computers skrivebord eller lign. som f.eks. word og excel

Jesper Jensen:
Hvordan tilslutter man det produkt de henviser til?

Det gør du via VGA stikket i en computer og det forbinder du til TV'et på samme måde eller med SCART-kabler

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)