Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er man en offentlig person?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der egentlig er nogen regler om, hvornår man kan beskrives som en offentlig person eller kendt?

Nu går jeg tilfældigvis i skole med NikolineNikki, som er kendt fra Youtube og hun har en facebook profil med mere end 30.000 fans:

http://www.facebook.com/pages/NikolineNikki/284534266955

http://www.youtube.com/user/nikolinenikki

Personligt vil jeg mene, hun vil kunne beskrives som en "offentlig kendt person"... Da hun har været vist i nyhederne og i natholdet på tv2

Mit spørgsmål kommer efter, at hun fik sagt i klassen den anden dag, at hun ville sagsøge en anden elev, hvis han lagde videoklip af hende op på youtube...

Men kan hun det? Eller hvad er reglerne 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 22:35

Offentlig person kan man nemt kalde sig - man skal bare have sådan et gult kort - er nok et definitionsspørgsmål.

At være "kendt" betyder at "folk kender en". Jeg og mange andre mennesker udgør folket, - og vi kender normalvis ikke alle mennesker der lige har haft 10 minutes of fame i god aften danmark eller nyhederne.

Hvis du ved en kort rundspørger på strøget kan få folk til at nikke genkendende til en person, - så må vi konstatere at vedkommende er kendt.

Jeg kender ikke Nikoline, - og tvivler på at man kan kalde hende for kendt, - men en offentlig person - ja hvorfor ikke.

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 07:39
Når man, som hun har gjort, har lagt video online, deltaget aktivt i diverse programmer og interviews, og i øvrigt har gjort meget for at blive set, og det endda har været med afsæt i et emne så markant (Kurt Westergaard) i en tid hvor det var på hele verdens læber.

Ja så beder man selv om opmærksom, på både godt og ondt.

Men om det gør hende til offentlig person, og om det er relevant i forhold til upload af et videoklip, ved jeg ikke.

Lovligheden i upload af videoklippet, må vel afhænge af hvem der er på klippet, og hvad der sker i klippet.

Mange personer, uden direkte fokus på en enkelt persons handling, så kan videoen godt uploades.

Er det kun hende, der fokuseres på, kan det være ulovligt at uploade. Med mindre hun har fremført en forestilling (teater, sang eller andet) og der ikke umiddelbart er en konflikt i forhold til ophavsret.

Men mon ikke det kan løses i klasseværelset? :-)
Fra Varde
Tilmeldt 18. Mar 25
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 03:33
Kendt eller Kendt, det gamle spørgsmål.

Jeg kan bruge mig selv som eksempel, efter 5 år i lokal politik, og at have rejst landet rundt, har udbygget et netværk, og en hvis kendt-hed, men vil jeg kalde mig kendt.

Nej!

Jeg er en offentlig person, da jeg er i politik, men jeg er ikke just kendt.

forskelen er, selvom du kan som minimum finde en person i hver en dansk by med by status der kender mig, (over 400 indbygger), og i alt minimum 1% af danskerne, ville hver og en sige at nej jeg er ikke kendt, men ganske kendt.

For at gør det letter, vil jeg bruge de engelsk term (Known or famous)

Jeg er Known, men ikke famous. (så selvom flere dansker ved hvem jeg er, "end nogen semi kendte", er jeg ikke famous, men known, for folk ser mig ikke som en famous person, men som en ganske known person.

Det du kan drive ud af dette, er, at om du er "Famous, or Known" kommer an på folks mening, og ikke hvor mange der kender dig.

Håber det giver mening.

Vh. Bissenbacker

ps. im only using one of my last name, if you want to find mee, its easy, because im the only Bissenbacker in politic, since the mid 1900s
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)