Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af driftsselskab — bogføring af "udbytte" i holdingselskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har netop lukket et driftsselskab og overført de resterende midler til mit holdingselskab, men spørgsmålet er hvordan disse midler skal bogføres i holdingselskabet? Tæller det som udbytte? 

Blot til info, så bruger jeg Dinero, hvis der er nogen der kan sige præcis hvilken slags finansbilag jeg skal bruge :)

1000 tak for hjælpen.

mvh

Kim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug dineros support - de er gode
Udbytte kan det kun være hvis du har deklareret udbytte inden lukning ellers må det være provenu ved lukning - lidt svrende til salg af anparter

I dit holding har du givet en post på. Formentlig 40 t som ligger i egenkapitalen so værdien af datter aktierne 

Den skal jo i nul nu og dett bliver den ved at du indtægtsfører salget og er det større end de 40 t så givere det et positivt resultat der øger dit overskud i holding, og er dett mindre end de 40 t jeg gætter på du har haft stift4et med, så bliver det jo et netto tab ved lukningen


Før alt dette skal  du jo have bekræftelse fra selskabsstyrelsen, at selskabet er endeligt lukket

Brug deres support eller betal en for at gøre dete korrekt for dig - men jeg kan ikke se det kan være anderledes

vh John Hannoverr

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for hjælpen, John!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)