Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afbetaling på gæld under personlig konkursbehandling

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes at kunne læse mig frem til at en personlig konkursbehandling sagtens kan tage et års tid og mere.

Dertil har jeg også læst at når konkurs indledes, så overgår kontrol af bankkonti til kurator, men at man kan oprette en ny til sin løn fremadrettet.

Givet at ovenstående er rigtigt, kan man så afbetale på sin gæld mens konkursbehandlingen er igang?

Spørgsmålet kommet sig af at min personlige virksomhed har en gæld til det offentlige, det ikke har været muligt at finde en betalingsaftale på, så det kan ende i en personlig konkurs.

Men givet jeg har ansættelse andensteds, kan jeg sagtens betale til dem - så vil jo gerne smide så meget som muligt i deres retning så hurtigt som muligt uden måske et års stilstand, hvor renter bygger sig op.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør få råd ud fra en der kender detaljerne i din gæld bedre - men HVIS du hjælper EN kreditor mere end andre, kan det forkastes og skade MEN i personlig konkurs går det jo ikke meget værre, end det er DIG personligt der hæfter for det hele og om andre kreditorer vil søge noget omstødt i forhold til du betaler det offentligt - er ikke til at sige sikkert
Det er klart det kan gøre andre vrede - men om der sker mere - kan ikke siges uden alle detaljer - ex vis hvem har erklæret dig konkurs - hvem indgav anmeldelsen, for den part vil nok være ganske opmærksom på, at det offentlige får først

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er udelukkende det offentlige, der er gæld til, ingen andre kreditorer, så der burde ikke kunne opstå problemer på den front.

Tanken var mere om man overhovedet kunne, eller om alt var 'frosset' mens det blev behandlet?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :

TheCokeGuy:
Synes at kunne læse mig frem til at en personlig konkursbehandling sagtens kan tage et års tid og mere.

Korrekt. Bøje Nielsen tog 10 år.

TheCokeGuy:
Dertil har jeg også læst at når konkurs indledes, så overgår kontrol af bankkonti til kurator, men at man kan oprette en ny til sin løn fremadrettet.

Alt på dagen har du ikke mere adgang til.

TheCokeGuy:
Spørgsmålet kommet sig af at min personlige virksomhed har en gæld til det offentlige, det ikke har været muligt at finde en betalingsaftale på, så det kan ende i en personlig konkurs

Husk alle dine fradrag fjernes. Ægtefælles måske også.

TheCokeGuy:
Men givet jeg har ansættelse andensteds, kan jeg sagtens betale til dem - så vil jo gerne smide så meget som muligt i deres retning så hurtigt som muligt uden måske et års stilstand, hvor renter bygger sig op.

Der kan jo være andre: bank, kreditforening osv.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :

TheCokeGuy:
Tanken var mere om man overhovedet kunne, eller om alt var 'frosset' mens det blev behandlet?

Problemet kan være at få en bankkonto i DK indtil boet er afsluttet.

Men er der ikke midler, aktiver osv, så kan det afsluttes hurtigt, hvis kurator ikke sidder på hænderne.

Det skriver du ikke noget om og ej heller hvor længe det har stået på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

TheCokeGuy:

Det er udelukkende det offentlige, der er gæld til, ingen andre kreditorer, så der burde ikke kunne opstå problemer på den front.

Tanken var mere om man overhovedet kunne, eller om alt var 'frosset' mens det blev behandlet?

Er du meldt konkurs så vil alle firma konti være frosset - Personlige konti i personlig konkurs fryses ikke uden varsel og uden du har tilgang til en del af pengene - ellers ville du jo sulte og ikke kunne betale husleje.

Du ser jo let om en konto er frosset ved at lave en betaling til den eneste kreditor/det offentlige - så vil du vide om den er frosset og er det eneste kreditor og den ikke er frosset, kan jeg ikke se problem. Du får vel også din løn fra det arbejde du nævner ind på en ikke frosset konto og når du er personligt konkurs, så er kreditor jo ligeglad med hvilken konto du bruger og du kan spare gebyr og morarente.
Du er jo ikke et selskab formentlig - med din personlige konkurs - men personlig virksomhed går jeg ud fra - og du skal nok ikke tænke i Bøje Nielsen eller andre forslag om hvor lang tid det tager - helt så kompleks er din konkurs ikke hvis den er personlig med skat som eneste kreditor OG du tilmed har betalingsevne og vilje fra anden indtægt - så kunne den personlige konkurs måske være undgået

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Er du meldt konkurs så vil alle firma konti være frosset - Personlige konti i personlig konkurs fryses ikke uden varsel og uden du har tilgang til en del af pengene - ellers ville du jo sulte og ikke kunne betale husleje.

TheCokeGuy skrev i trådstart: Synes at kunne læse mig frem til at en personlig konkursbehandling sagtens kan tage et års tid og mere.

Cookie - John Hannover:
Bøje Nielsen

Var kun et eksempel og det skriger jo til himmelen.

Men du glemmer jo, at alle fradrag fratages "fallenten". Bankrenter, realkreditrenter osv. Og selv om "fallenten" ejer 50% af en bolig, så skal der betales skat af leje!!. Så trådstarter kan jo måske tro, at sagen er sluttet om xx måneder, meeen.

Du skal få det hele med, John.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Du skal få det hele med, John.
det har jeg - bortset fra han ikke har fortalt OM den personlige konkurs er frygten eller OM den er i skifteretten - og uanset tid for en personlig konkurs jo ikke at hans bankkonti total låses - og det har intet med bolig eller andet at gøre, så det han spørger om - nemlig om han - når han tjener penge nok fra andet arbejde til allerede nu at betale det offentlige som han siger er hans ENESTE kreditor, så ja:

Han kan checke let om konto er låst ved at føre penge over til skat

Han får ikke låst konti som sådan - i en personlig konkurs hvor han  jo skal bruge sin konto til at modtage lønnen fra hans arbejde og der vil ikke blive hindringer for at betale eneste kreditor - skat

Ingen grund til at inddrage hverken Bøje Nielsen eller hans bolig for at svare på, at han - hvis han har plads i sit rådighedsbeløb kan betale sin eneste kreditor skat - ikke bare kan - men det vil også blive kravet i en evt konkurs HVIS den er der eller kommer på et tidspunkt.  

Underligt trådstarter ikke kan svare på OM sagen er overdraget til skifteretten OG OM de der har erklæret ham personlig konkurs-  men det er bare at overføre til skat det han har råd til og ønsker, for at spare rente og gebyr - og ikke vente et år eller flere

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan sagtens svare, har bare ikke været herinde i løbet af dagen.

Det er hverken i skifteretten eller konkurs, men det halter med at finde en løsning med afdrag, så der kan det jo havne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

TheCokeGuy:

Kan sagtens svare, har bare ikke været herinde i løbet af dagen.

Det er hverken i skifteretten eller konkurs, men det halter med at finde en løsning med afdrag, så der kan det jo havne.

sorry jeg var utålmodig men Ja sådan opfattede jeg dig også og har svaret ud fra.

Skat laver ikke aftaler ud over normalt 1 år - og kan de ikke overholdes - så er risko konkurs- men der er INTET i vejen for, at du betaler alt det du kan - til det du siger er din eneste kreditor - det offentlige - så hurtigt du kan UANSET aftale - bare betal ind og det vil jo også tydeligt vise din gode vilje og måske tilmed afbøde konkurs - selv om de ikke indgår (må indgå) aftaler ud over et år - så ser de i høj grad på hvad der betales i forhold til totalen

Bare kom igang med så meget du kan jo før jo bedre-  din skattegæld kommer næppe til at blive forældet og ender bare, som du har fornemmet, i personlig konkurs, men det du har betalt - bliver ikke del, og bliver ikke med ekstra gebyr og rente - men det er også nok klart, at hvis du har 500.000 kr i skattegæld, og tilbyder at betale 1500 kr om måneden - så rækker det ikke til at forhindre evt konkurs siden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)