Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

gældsstyrelsen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg er nok en af mange som har fået brev fra gældstyrelsen

da jeg sidder med en fornemmelse at deres tal ikke helt passer i det de har opkrævet skal jeg hører om nogle herinde fra har erfaring med om man kan få akt indsigt i sin sag.. da det stammer fra 2013- og man ligger jo ikke selv inde med så gamle oplysninger i disse smid ud tider..

og evt. hvad regler man skal opfylde for at få henstand.. imens man gennemgår dine ting ex. 3,6,9,12 mdr.

har i andre haft held med at finde /rette fejl i har fået gavn af? 

kan forstå at b-skat aldrig bliver forældet (og hvis det gør ændre folketinget jo bare disse regler som de vil)

men hvad med gebyr samt renter.. bliver de forældet? er det korrekt forstået at hvis man vil klage over skat så er det til skat selv? (giver ingen mening syntes jeg)

er det helt rimeligt at små iværksætter kæmper med deres økonomier og gør det så godt de kan.. 

imens andre bare får eftergivet deres gæld og nogle skylder så store beløb at det bliver opgivet at inddrive... 

og hvor stort skal det beløb være?? :-)

håber ikke at i anbefaler at jeg tager kontakt til en revisor.. for det er da bare spild af penge og en af grundene til at jeg nu står i denne situation

tror desværre at der er maaange udover mig der føler at gældstyrelsen bare kører sit eget løb uden det store hensyn...

forsat god dag derude.. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Gælddstyrelsen vil jo i deres opkrævning beskrive hvad de mener du skylder for, og er det 2013 vil du have hørt fra skat før om det, givet via virksomhedens e-box hvis det er en virksomhed det drejer sig om
Jeg vil påstå det er umuligt du ikke på nogen måde er gjort bekendt med kravet men - grundet problemer med inddrivning er forældelsesfrist kraftigt forlænget og samme for gebyrer og renter som så også forsat påløber

Jeg mener fristen for forældelse er forlænget så den tidligst løber fra 20. november 2021 – og så 3 års forlængelse, det vil sige, at din gæld tidligst kan blive forældet den 20. november 2024

Jeg tror du kan ansøge om ret til at tilgå årsopgørelse for gamle år ved at udfylde blanket med forklaring - men igen - vær sikker på du har forstået hvad gældsstyrelsen skriver https://blanket.virk.dk/blanketafvikler/orbeon/fr/nem_v/15_97e3f062014b68fa2d697c0d91c66dda910f5ada/new 

Du vil ikke gå til en revisor og så kan du nok ikke få hjælp, for det kræver viden og erfaring at gå i den dialog - og gældstyrelsen giver i sig selv ikke forlængelse for krav grundet på, at du vil have tid til at undersøge noget. Du kan anke og dermed vinde tid, men koste renter mm hvis du taber

Du kan nok ikke bruge mavefornemmelsen af at mange mener de kører deres eget løb til noget som helst. Folk der skylder i skat synes som hovedregel, at det er vildt uretfærdigt, så du kan sagtens have ret.

Du kan sagtens først selv skrive at du er uenig og bede om dokumentation - men får sikkert henvisning til hvornår du har fået info blot og ikke yderligere - der sker intet ved at du prøver selv, men du har langt bedre mulighed med en kyndig økonomi person ved din side. Skulle du kunne påvise, at en godkendt revisor er skyld i din gæld og du ikke har kendt til den, så kan man jo anke til revisorforeningen, men hvis du sætter dig over i hjørnet og bare giver lovgivere, skat og gældsstyrelsen skylden for dine problemer, så går det sandsynligvis galt, og så vil de med sikkerhed inddrage gælden - via lønindeholdelse mm - og med mulighed for personlig konkurs

Du kan klage til gældstyrelsen gratis - og skatteankenævnet behandler så sagen  er du ikke tilfreds med afgørelsen kan du klage til de helt almindelige domstole. Igen er det bedst har være ordentlig klædt på i formuleringen af klagen

Hvis du er utilfreds med en afgørelse, du har fået i Gældsstyrelsen, kan du enten klage over afgørelsen til Gældsstyrelsen, se ovenfor, eller indbringe afgørelsen for domstolene inden for 3 mdr fra du fik afgørelsen fra ankenævnet og Der skal betales retsafgift ved indbringelse af afgørelsen for domstolene. 


vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Feb 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

tak john for hurtigt og fint svar :-)

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)