Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk aps ejet af udenlandsk holding selskab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 03:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer 

Jeg har et spørgsmål, hvor jeg håber at der måske sidder nogle revisorer eller andre med viden som kan svare mig.

jeg har søgt rundt, men kan ikke finde svar på det.

Hvis jeg opretter et dansk aps selskab i danmark og betaler normal selskabs skat på 22 procent må jeg så overføre overskuddet efter skat til et holding selskab som jeg ejer, men som er registreret i udlandet?

Er det overhovedet muligt for mig at oprette det udenlandske holdingselskab og derefter stifte det danske aps selskab?

Hvis jeg en dag flytte til udlandet og vil tage udbytte fra mit holdingselskab, så beskattes det vel efter de regler der er i det pågældende land og ikke i danmark da mit aps selskab allerede har betalt de 22 procent i skat.

Jeg håber på et svar og siger tak på forhånd!

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget i vejen for at et udenlandsk selskab ejer et selskab i Danmark, men ....

hvis du en vil flytte til udlandet og væk fra dansk skattepligt, så bliver der en "dialog" med skat omkring dit ejerskab af dit holdingselskab i udlandet. Søg f.eks. på "havelågebeskatning".

Det ganske fornuftige princip er at den (realiserede eller urealiserede) gevinst du har opnået mens du var skattepligtig i Danmark bliver beskattet i Danmark.

vh

Steffen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)