Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om virksomheds struktur og rullende kapital

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

ej Amino folket :)

Jeg sidder og skriver opgave i Entreprenørskab, og skriver om organisering af virksomheden.

Jeg overvejede at det mest optimale ville være en struktur som vist på nedenstående billede, men ville lige sikre mig at jeg forstod det ret. Som jeg læste

konceptet "rullende kapital" kan den hoppe 1 gang pr holdingselskab?

Og ville det ikke være mest fordelagtigt at have et holdingselskab per anpart, samt 1 holdingselskab tilhørende driftselskabet?

På forhånd tak :)

Tilmeldt 2. Feb 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

lidt sort snak. Om holding er en fordel, afhænger da af mange ting. Nogen gange er det vel bare en ekstra omkostning - det må første overvejelse http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

Ja kapitalen i holding kan rulles - bruges til at stifte ET drift selskab

Djustesen:
ville det ikke være mest fordelagtigt at have et holdingselskab per anpart, samt 1 holdingselskab tilhørende driftselskabet?

Per anpart giver ingen mening - et selskab kan f.eks bestå af 40.000 anparter af 1 kr eller 40 anparter af 1000 kr - og et holding tilhører ikke drift men omvendt - men først og fremmest skal du jo argumentere for hvorfor man skal have det eller de holding selskaber

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I diskussionen om holdingselskab(er) eller ej skal du kigge på det potentiale der er for fremtidige overskud eller gevinst ved salg. Jo større potentiale, jo mere oplagt med holdingselskaber - i udgangspunktet et holdingselskab for hver stifter.

I nogle tilfælde samler man stifterne og/eller en gruppe af medarbejdere med et særskilt holdingselskab.

Yderligere har jeg også mødt argumenter for at driftsselskabet bør etablere salgsselskaber for at isolere eventuelle juridiske krav til et selskab som ikke har de kritiske IP-rettigheder.

Anyway... Der er selvfølgelig stor forskel på at designe en selskabsstruktur for en lokal håndværker og noget der skal blive det nye facebook.

Venlig hilsen

Steffen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)