Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejde USA - folkeregister

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 7. Aug 14
Indlæg ialt: 18
Fra  iBaii.dk - Kvalitetssikret nyheder m.m om Apple og andre gadgets Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Har muligheden for at komme over og arbejde i US i en periode på mindst 1 år. Jeg vil blive ansat på lokal kontrakt og arbejdsvisum. Da perioden hvor jeg skal arbejde er på mindst 1 år, hvordan skal jeg forholde mig til afmelding af folkeregister? Er det nødvendigt? Og hvad med skat?

det skal siges at jeg regner med at komme tilbage til DK efter det ene år. 

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når du forlader Danmark for en periode på mere end 6 mdr., så vil du blive bedt om at afmelde dig hos borgerservice/folkeregistret (med mindre du bliver udstationeret af staten, som soldat, på en ambassade og lign.). Det betyder at du står som udvandret til USA på den dato du rejser. Du er således udenlandsdansker og betaler skat i det land hvor du bor og arbejder. Når du vender næsen hjem, skal du melde som indvandret på borgerservice igen. I vore dage kan man sikkert gøre det via borger.dk. Du bør få noget vejledning så du ikke træder i spinaten. Især hvis du har en almennyttig lejebolig som du ønsker at beholde. Det kan nemlig være svært eller umuligt uden folkeregisteradresse i Danmark. Hvis du deler adresse med familie bør det ikke være et problem, da de så bliver boende. Ring til borgerservice og skat. Dette er et forum for iværksættere, så det er ikke givet at du kan få alle svar her eller at folks viden (inkl. min) er ajour. Det er dit ansvar at alt er på plads, så undgå hængepartier. Held og lykke i Guds eget land 😁

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)